Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av saphran, søndag 12. april 2015, klokken 11:17

« forrige - neste »

saphran

Er det bare Sande Gruppen, eller er det generelt håpløst å få utført reparasjoner av en viss størrelse på Leaf?

Auto Karosseri i Åsane mente først de trengte 3...uker. Ingen oppfølging fra dem med 3 uker passert og ingen svar på 2 e-poster underveis...selv om de da (får vi vite via purring på tlf) har oppdaget at de trenger nye deler, denne gangen med 5-6 ukers leveringstid(!).

Forsøkte å forklare dem at de måtte informere om slikt og gjerne gi noen konkrete estimater av reparasjonstiden - ved å nevne at vi jo har bruk for bilen (siden de synes å være helt uforstående til at en forsinkelse på 6 uker var av betydning...). Fikk da til svar at "ja bilen er viktig for de fleste". Wow.

Enda godt det er forsikringsselskapet (Nemi) sin skyld da (ifølge verkstedet...). Verkstedet må jo nemlig bare bestille de delene de får OK på å bytte...og *ingenting* av det de eventuelt mistenker kan komme til nytte...Go figure.

Angrer stort på at vi ikke har inkludert leiebil i forsikringen nå, og at bilen ble levert  inn der den ble. At Nissan ikke har mer på lager i Norge og/eller fart på deleleveransene sine gjør det jo tvingende nødvendig å ha leiebil og god tålmodighet om man kjøper Leaf og får en skade...

tomas bergen

hei....service(garanti) fra nissan  åsane! 
copy Fra mail.

Hei,

Takk for det.
Venter på å høre fra deg.

Mvh, Dalia

Den Mandag, 3. august 2015 8.26 skrev Steinar Nesheim <sn@sandegruppen.no>:

Hei
Det er beklagelig det som dere opplevde
Har tatt dette opp internt og slikt skal ikke forekomme dere som kunder skal føle dere sikre på at det vi gjør skal vere skikkelig utført.

Vi skal ta en ekstra sjekk på bilen deres når vi tar den inn for og reparere rust under seter for og sikre at alt er utført i henhold til service heftet

Eg kreditere deres fakturas og sender en ny med 50% rabatt
Håper  dette er ok for dere

Eg tar kontakt for ny time for og få fikset setene

Med vennlig hilsen

Steinar Nesheim
Verksmester

AutoCenteret AS
Liamyrane 6, 5132 Nyborg
Pb. 2623 Liamyrane, 5828 Bergen

( Dir.     +47 55 19 76 51
( Mob.   +47 94 02 89 15
Ê Fax     +47 55 19 76 01
* Epost  sn@sandegruppen.no

Fra: dalia dobilaite [mailto:daliadobilaite@yahoo.no]
Sendt: 1. august 2015 23:20
Til: Steinar Nesheim
Kopi: Tomas K.
Emne: Nissan Leaf EL 23777

Hei,

Det er meg Dalia som ringte deg forrige uke angående deres kundebehandling.
Bil står på Tomas k. sitt navn, vi eier en Nissan Leaf, EL 23777.
Han kommet til den årlige service for andre gang, (eller 2 årsservice). Deres folk ble ferdig med sitt arbeid og kjørte ut for å vaske motor. Da Tomas spurte om alt er klar og om alt som var avtalt ble byttet ut. Så fikk han et klart svar at alt er ok og alt var skiftet, inkludert bremsevæske. Når Tomas sa at han skal til en annen sercice bare for å  sjekke om alt er skiftet. Så plutselig deres arbeider ''husket'' at han glemte å skifte bremsevæske, men 5 min tidligere sa han at han gjore det også. Han beklaget veldig mye og sa at han kan og skal skifte bremsevæske nå med en gang. Han også nevnte at han er lærling og han jobber alene.
Nå spør vi hvordan jobber en lærling alene uten kontroll og må ha stor ansvar? Hvordan er vi sikre på nå at alt ble skiftet og kontrolert som det skulle? Det er mulig at andre el-bil eierne ble lurt på samme måte.
Hvorfor må vi betale store penger for en jobb som ikke ble gjort skikkelig? Hvordan skal vi være sikre at all jobb var gjort på første kontroll også?

tomas bergen

Copi mail-Eg tar kontakt for ny time for og få fikset setene

Med vennlig hilsen

Steinar Nesheim
Verksmester

AutoCenteret AS
Liamyrane 6, 5132 Nyborg
Pb. 2623 Liamyrane, 5828 Bergen

( Dir.     +47 55 19 76 51
( Mob.   +47 94 02 89 15
Ê Fax     +47 55 19 76 01
* Epost  sn@sandegruppen.no

Idag hentet vi bil,se på bilde! de ser ut som fix???????? >:( må jeg ringe til tv hjelpe deg.....

tomas bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA