Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

lurium

Hvis du fortsatt har 6.1 og ikke har fått melding om ny firmware i bilen din så ville jeg svingt innom et service center for å få lagt inn 6.2.

jkirkebo

Sitat fra: Thomas M på fredag 08. mai 2015, klokken 11:13
Hvis du fortsatt har 6.1 og ikke har fått melding om ny firmware i bilen din så ville jeg svingt innom et service center for å få lagt inn 6.2.

Med alle de navigasjons-buggene jeg har sett i 6.2 tviler jeg på at jeg hadde giddet. Dog mulig de har fikset de til slutt da bilen min nå står og installerer en ny versjon.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

aness

Sitat fra: SKH på fredag 08. mai 2015, klokken 10:56
Har P85D levert i slutten av mars. Fortsatt 6.1 her. Er det bare jeg som ikke har fått 6.2?

Tesla har min inne for noen småting, så jeg kjører en P85+ i dag, den har også 6.1.

Eneste jeg jeg har savnet litt er blindsonevarslingen i 6.2, men jeg klarer fremdeles å snu på hodet og sjekke :)

Firmware kommer når det kommer, det gikk en evighet før jeg fikk 6.0, mens på 6.2 ser det ut som jeg får oppdateringer rett etter release.

F_P

Har en service loaner S85 nå. Splitter ny når jeg fikk den utlevert. Kunn kjørt noen km. Den har 6.0  :P
Kjipt for jeg hadde lyst til å teste ACC. Nå er det bare skiltgjenkjenning og filvarsleren som jeg kan se fungerer.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Pompel

Sitat fra: F_P på fredag 08. mai 2015, klokken 20:06
Har en service loaner S85 nå. Splitter ny når jeg fikk den utlevert. Kunn kjørt noen km. Den har 6.0  :P
Kjipt for jeg hadde lyst til å teste ACC. Nå er det bare skiltgjenkjenning og filvarsleren som jeg kan se fungerer.
Du skulle ropt ut når du monterte kamera for meg da så hadde du fått testet ;)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

elbilmanne

DS ordnet så jeg får oppdatert på SC til uka. Blir bra.  :D

finn_roen

Jeg har byttet til % visning i displayet, det som er litt rart er at når jeg lader batteriet ti 80% viser måleren i displayet 87% når bilen er ferdig ladet, er det noen smartinger som kan forklare dette?

Muffinman

Hva er det som viser 80% da?

finn_roen

Sikkert jeg som roter litt, sist jeg brukte Visible Tesla hadde jeg satt Batteri lade grensen til 80%
Jeg har sikkert endret dette i ettertid

OleJA

Sitat fra: OleJA på torsdag 07. mai 2015, klokken 09:24
Jeg opplever en økning i estimert rekkevidde med 6.2 - Noen andre med samme erfaring?

Lader normalt til 75%, og med 6.1 har dette gitt meg 274-275 tKm. Med 6.2 har dette steget gradvis, fra først 277tKm, til nå i morges 279tKm :) Kanskje jeg er iferd med å få tilbake noe av de ~20km jeg 'mistet' ved en tidligere oppgardering.

Batteriet er vel dessverre akkurat like stort som tidligere ::)
282 tKm idag tidlig :-)

Muffinman

Det blir nok varmere i været. Det kan være årsaken.

Dennis

Får vel også 3-4km ekstra hvis range mode står på.

Hyperstress

Ser at trafikkmarkeringene i kartet er flyttet ut på "veiskulderen" nå i stedet for oppå veien. Det gjør dem mindre lesbar i dagmodus, men bedre lesbar i nattmodus. Og lettere å skille retning. Synes fortsatt de kunne gjort dem enda mer lesbar, kan ofte være vanskelig å skille grønt fra gult feks.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cairnz

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 12. mai 2015, klokken 07:16
Ser at trafikkmarkeringene i kartet er flyttet ut på "veiskulderen" nå i stedet for oppå veien. Det gjør dem mindre lesbar i dagmodus, men bedre lesbar i nattmodus. Og lettere å skille retning. Synes fortsatt de kunne gjort dem enda mer lesbar, kan ofte være vanskelig å skille grønt fra gult feks.
Dette er ikke noe Tesla gjør, det er Google som styrer fælt med kartene sine. De "nye" trafikk-indikatorene tar lengre tid å se enn tidligere, hvor farger og kontraster var kraftigere.
Elbilist

petersv

Sitat fra: cairnz på tirsdag 12. mai 2015, klokken 10:57
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 12. mai 2015, klokken 07:16
Dette er ikke noe Tesla gjør, det er Google som styrer fælt med kartene sine. De "nye" trafikk-indikatorene tar lengre tid å se enn tidligere, hvor farger og kontraster var kraftigere.

Det står i release kotes fra 6.0 at dette er en "forbedring" innført av Tesla.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA