Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: S85D med 428HK og 4.6 sek 0-100 ?

Startet av Hyperstress, lørdag 11. april 2015, klokken 22:51

« forrige - neste »

Muffinman

Får du stilt opp til 16A manuelt, eller er det  begrensning på 13?

ew

Får ikke stilt opp, den er fast på 13A, og viser 13/13 i ladevinduet.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Muffinman

#527
Oi, bare de ikke har oppdaget en ny svakhet som de må omgå ved å strupe i software igjen. Har samme softwareversjon og skal lade på rødt adapter i morgen kveld, så får vi se. Har enkellader, og fikk utført 13/16A fiksen i september i fjor.

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på søndag 07. juni 2015, klokken 08:25
Oi, bare de ikke har oppdaget en ny svakhet som de må omgå ved å strupe i software igjen. Skal lade har samme softwareversjon og skal lade på rødt adapter i morgen kveld, så får vi se.

Ja , nettopp  det jeg også tenkte.

Tesla endrer på bilen etter eget behag . Det jeg er mest kritisk til er når de reduserer effekten uten å informere eierne av bilene.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Det står ihvertfall 16A/11kW på rødt adapter under ladeinfo på nettsidene. La oss nå ikke male fanden på veggen på forskudd :)

Ove Alset

min lader med 11kw/16A som før

Muffinman

Har jo sett at pilotsignalet i UMC kan bli redusert under visse omstendigheter. Usikker på hva som styrer dette, men kanskje temperatur/støy/faseforskyvning kan være faktorer.

ew

Det ble i orden igjen nå! Satte den til lading nå nettopp, og nå lader den på 16 igjen. Underlige greier. Tipper det er noe humbug med UMC, men det er jo rart. UMC står mer eller mindre permanent tilkoblet i garasjen, så det eneste som kan få den til å ombestemme seg mht strømstyrken må nesten komme utenfra.


Melder dette videre til Tesla, er jeg heldig kan det vanke ny UMC...  ;)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Stig O

Fikk den nye oppdateringen for fire dager siden og ikke imponert over GPS``en. Skal til Bergen fra Odda i morgen og på grunn av dårlig tid skulle jeg sjekke tiden til ferjeleiet i Jondal, som jeg vanligvis ikke bruker. 1t 48 min???! Rute rundt hele Folgefonnhalvøya. Tydelig ikke oppdatert på Jondalstunellen som kom for flere år siden. Tror det tar 20-30 min.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Dag A.

Etter sist oppdatering så har jeg lagt merke til at når jeg fullader bilen (80%) så får jeg "bare" 352km rekkevidde.
Hver eneste lading jeg har hatt på bilen siden jeg fikk den har stoppet på 362km, men altså etter denne siste oppdatering så har jeg "mistet" 10km.

Noen som har noen god forklaring?
Er det lagt inn større buffer mot å kjøre tom, eller burde jeg mistenke at noen celler av batteriet har tatt kvelden  :'(
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

jazzwheel

Regner med at du mener 90%?

Jeg bruker kun prosentvisning, men det betyr at jeg i praksis ikke vil få med meg slike endringer som du beskriver. Veldig merkelig at de skal endre på dette. I tillegg til km og prosent burde vi hatt en kW visning også.

Dag A.

Sitat fra: jazzwheel på søndag 07. juni 2015, klokken 19:54
Regner med at du mener 90%?

Jeg bruker kun prosentvisning, men det betyr at jeg i praksis ikke vil få med meg slike endringer som du beskriver. Veldig merkelig at de skal endre på dette. I tillegg til km og prosent burde vi hatt en kW visning også.

Nei, mener 80% av fullt batteri på "charge limit".

På "daily charging" så stopper den på 80% som nå er redusert fra 362km til 352km.
Hva som eventuelt har skjedd på "trip" som er 100% vet jeg ikke ettersom jeg bare har brukt denne en gang.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

jazzwheel


Dag A.

Sitat fra: jazzwheel på søndag 07. juni 2015, klokken 20:11
Typical eller rated?

Typical.

Den skal ikke ha endret seg betydelig ettersom vi har hatt den en trip måleren stående på siden vi fikk bilen. 
Den er på 212wh/km og det er ca der vi er før hver lading på daglig kjøring.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Spinner

Sitat fra: Dag A. på søndag 07. juni 2015, klokken 20:07
Nei, mener 80% av fullt batteri på "charge limit".

På "daily charging" så stopper den på 80% som nå er redusert fra 362km til 352km.
Det øverste hakket på daily er 90%, ikke 80%. Har du 362/352 km på 80% tror jeg ikke du skal klage ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA