Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selges: original VW Madrid 7x17" ET49 med 225/45-17

Startet av werner, lørdag 11. april 2015, klokken 14:05

« forrige - neste »

werner

For første gang ser jeg leaf under 120 k. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56976309&searchclickthrough=true

Er dette noe å satse på ?
Carwings gps virker ikke, lys tendes ikke automatisk vet jeg. det kan man leve med. En annen fordel er vel at bilen kommer fra USA, der har man ikke aggressiv saltsørpe halve året. Lav kilometer, men hva med batteriene ?

E_S

Om bilen ikke har gått i de varmeste statene (Texas, New Mexico, Arizona etc.) skal det ikke være noen greie med batteriet. Det er høy varme som er "drepen". Det saltes heftig en del steder i USA også, men finner man en bil fra noenlunde tempererte strøk hvor det hverken er 40 grader hver dag halve året eller vinter og snø halve året burde det være greit. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

emil

Garantien de gir er jo fra 1. regdato i USA og litt avhengig av når det var kan det godt være at det er mindre enn et år igjen av den.

Dette er i tillegg en 2011-modell som ikke har "Cold weather package" som de informerer om i annonsen.

Men finn ut 1.gangs regdato og hvor i USA den har gått. Be om å få se Carfax eller tilsvarende rapport som også vil si noe om eventuell skadehistorikk.

TorC

Veldig billig bil, kjipt for oss som har lik bil... da raste jo prisen enda mer...

Et par ting å merke seg:
Som emil skriver har ikke bilen på bildet CWP som det står i annonsen. Dette kan ha noe med at bildene faktisk ikke er av den omtalte bilen, men gjenbruk fra tidligere salg. Dermed kan bildet av batteristatus være feil. Bildet viser at alle 12 batteri-dottene er intakt, og  bilen har derfor over 80% igjen på batteriet.

Basert på prisen og tidspunktet denne bilen er lagt ut er nok dette en bil fra flåtene som nå leveres inn i USA hvor man snakker om en restverdi på ca 10 000 USD per bil. Disse har vært leasingbiler, uten at det har noen betydning. Poenget er at bruktmarkedet i USA nå flommes over av billige 2011-2012 leafer for utropspris på rundt 10K USD.

Du bør kunne lett klare å få en 2011 US-Leaf på norske skilter for under 100K NOK med 3-4 timers egeninnsats, men hvis bilen fra AutoNova har 12 batteristreker (og bør sjekkes med LeafSpy) så ville jeg sagt at 120 000,- er et meget godt kjøp!  20 000,- for å spille risiko og arbeidet er en billig pris å betale....
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Ebe

Annonsen sier jo faktisk ikke at denne har CWP. Annonsen sier at alle biler fra 2012 har CWP og hva CWP er. Den opplyser et annet sted at dette er en 2011 bil. Veldig sleipt skrevet.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

emil

Sitat fra: Ebe på torsdag 19. mars 2015, klokken 14:18
Annonsen sier jo faktisk ikke at denne har CWP. Annonsen sier at alle biler fra 2012 har CWP og hva CWP er. Den opplyser et annet sted at dette er en 2011 bil. Veldig sleipt skrevet.

bilder og annonsetekst er nok copypaste fra andre annonser. En grundig gjennomgang av overflater på bilen bør gjennomføres uansett. Men bildene viser at bilen ikke har sete eller rattvarme.

TorC

Sitat fra: Ebe på torsdag 19. mars 2015, klokken 14:18
Annonsen sier jo faktisk ikke at denne har CWP. Annonsen sier at alle biler fra 2012 har CWP og hva CWP er. Den opplyser et annet sted at dette er en 2011 bil. Veldig sleipt skrevet.

Sleip er faktisk ordet...  Jeg trodde AutoNova var en av de mer seriøse importørene, så jeg håper dette at dette kun er en glipp.  Men selv uten CWP er ikke dette er dårlig pris... Men hadde vært langt bedre med CWP...  .-P
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sølv-pilen

Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

lxm

Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

Truls

Du får Leaf til under 120 000 på kontinentet, europeiske biler hvor navigasjon og radio fungerer og som neppe har vært i ekstrem varme. Frakt koster ca 10 000, vrakpant 2 700,-. Ingen mva eller øvrige avgifter. Ville puttet i de ekstra kronene. Denne f.eks:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-leaf-inclusief-batterij-carwings-quickcharge-hengelo/206267608.html?lang=en&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018

TorC

Sitat fra: Truls på søndag 22. mars 2015, klokken 22:16
Du får Leaf til under 120 000 på kontinentet, europeiske biler hvor navigasjon og radio fungerer og som neppe har vært i ekstrem varme. Frakt koster ca 10 000, vrakpant 2 700,-. Ingen mva eller øvrige avgifter. Ville puttet i de ekstra kronene. Denne f.eks:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-leaf-inclusief-batterij-carwings-quickcharge-hengelo/206267608.html?lang=en&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

Men den har ikke CWP.

Firmaet som selger har jeg selv kjøpt demobil fra og de er seriøse, men er ikke glad i eksportere til Norge.  For å "avregistrere" bilen i Nederland må man levere inn originalt vognkort (ifølge selger), men det tar biltilsynet ved registrering... 
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Truls

Det går tusenvis av Leaf i Norge uten CWP, jeg har ikke opplevet det som noe problem på min bil etter en vinter uten i Osloområdet. Har varmesete-kit liggende for ettermontering, men med Carwings intakt kommer jeg til varm bil hver morgen, har ikke savnet det. Varme i ratt og speil klarer man seg fint uten, jeg var mest spent på batterivarme men det har jeg heller ikke savnet, det skal ganske eksteme tilstander til før temperaturen i batteripakka synker under -15 eller når det er den slår inn. Rimelig sikker på at jeg ville savnet radio og navigasjon langt mer :)
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018

hottentott33

#12
Jeg vil anta at en Leaf til 120K vil ha falt mindre i pris enn en dyrere Leaf om ca 10 år. For det er å anta at det er i 2017, kanskje 2018, at det kommer en modell med vesentlig bedre rekkevidde. Da er jeg stygt redd at verdifallet kan bli endel, både for Leaf og konkurrentene. Så en elbil med reell rekkevidde ca 100-150 km (alt etter batteristatusen) om 10 år tror jeg ikke er verdt gull og grønne skoger. Jeg vil derfor anta at prisene for en Leaf kjøpt ny i Norge og en USA-Leaf vil skille veldig lite om 10 år, den norske vil nok helt klart være mer lettsolgt, men den norske Leaf'en har nok dessverre hatt det største tapet takket være nye biler med vesentlig lengre rekkevidde. Litt synsing, men er stygt redd for at jeg kan ha rett.

Så det er nesten sånn at jeg selv lurer på om jeg heller burde gått for en Leaf til 120K kr istedenfor å kjøpe en spellny e-Golf, som jeg forsåvidt har budsjettert med et verdifall på 30K kr i året frem til den er 10 år. Sånn sett er jo en Leaf til 120K kr et kupp, da det blir vesentlig mindre i verdifall. Da får vi se hvordan ting har utartet seg, kanskje en da kan bytte til en aftermarket-batteripakke med vesentlig lengre rekkevidde, eller så har elbil gått av moten og det kanskje er hydrogencelle-biler eller noe slikt som har tatt over.

Personlig ville jeg nok heller gått for denne da differansen er liten og en i tillegg får carwings, navigasjon etc http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55327474&searchclickthrough=true 
De 20K kr ekstra vil jeg anse som vel anvendte penger og med utstyr en får endel glede av samt at bilen ikke har gått i noe varme klima som kanskje kan ha svekket batterikapasiteten mer enn gjennomsnittlig batteritap. For ikke å snakke om at en alltid kan prute på bilkjøp, ikke umulig at 130K kr + reg er en reell pris.

Edit: Ymse skrivefeil... ::)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA