Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software versjoner

Startet av moby666, lørdag 11. april 2015, klokken 01:39

« forrige - neste »

moby666

Har en EVselect kabel opptil 32 ampere så det hadde vært veldig kjekt å kunne se på et display hvor mange ampere laderen dro. Noen som vet om det er mulig å se i bilen?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

K S

Laderen er på 6,6 kW og det tilsvarer drøyt 28 Ampere ved 230 Volt. Tror ikke du kan lese ladeeffekt, men ladetiden er ca 5 timer 0-100 og 4 timer 20-100, så du får ihvertfall en indikasjon da....

jim_smyth

Er det ikke på noen av disse kablene hvor man selv angir ampere du ønsker å bruke?

JTveter

Hvordan er du fornøyd med EV-select kabelen? Har du hatt den så lenge at du har gjort deg noen erfaringer? Har du rød 400V plugg som utgangspunkt?

Er i ferd med å bestemme meg for om jg skal ha 32 A kabel fra EV Select eller 16A fra Charge Amp
KIA Soul Titanium Grey
Mitsubishi Outlander PEHV 2016 Titanium Grey

K S

Sitat fra: JTveter på mandag 23. mars 2015, klokken 23:02
Hvordan er du fornøyd med EV-select kabelen? Har du hatt den så lenge at du har gjort deg noen erfaringer? Har du rød 400V plugg som utgangspunkt?

Er i ferd med å bestemme meg for om jg skal ha 32 A kabel fra EV Select eller 16A fra Charge Amp

Sjekk med elbilhjelpen.no, Robort selger begge, men den beste er sannsynligvis Charge Amp, dog bare 16 A... Er ihvertfall god utførelse, myk kabel som gjør den kompakt sammenrullet i bagasjerommet....

moby666

VELDIG fornøyd med EVSelect sin 32 amp kabel. Kabelen gjør bilen mye bedre brukervennlig til vårt bruk.
Jeg har vanlig 1-fase 32 amp CEE på den. Har slik stikk både på hytta og i garasjen. Har laget overganger til de fleste 32 ampere pluggene, men ennå ikke hatt brukt for dem. Kabelen befinner seg for det meste i garasjen og originalkabelen er i bilen. Veldig behagelig å bare koble til kabelen i bilen på kvelden og kjøre ut i varm bil med 100% batterikapasitet uten å måtte tenke på start/slutt ladetidspunkt + varming for å få 100% batterikapasitet.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

JTveter

Moby: Husker den siste Ampere-innstilling du brukte den på, eller starter den på 32A. Mener siste versjon har annen default enn tidligere modeller?
KIA Soul Titanium Grey
Mitsubishi Outlander PEHV 2016 Titanium Grey

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

moby666

I dag kjørte jeg bilen ned til 4 % rest og ladet den opp igjen til 100% I følge måleren min på kursen (har egen 32 ampere kurs) så fikk jeg på 28.2 kwh. Hva er normal tap ved lading? Virker nesten som batteriet er over 27 kwh. Er det noen som har testet å kjøre helt til bilen er helt tom?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: moby666 på lørdag 18. april 2015, klokken 22:38
I dag kjørte jeg bilen ned til 4 % rest og ladet den opp igjen til 100% I følge måleren min på kursen (har egen 32 ampere kurs) så fikk jeg på 28.2 kwh. Hva er normal tap ved lading? Virker nesten som batteriet er over 27 kwh. Er det noen som har testet å kjøre helt til bilen er helt tom?

Normalt tap i ladeprosessen er 10-12%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA