Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Noen som har/skal skifte dekk selv?

Startet av KrW, fredag 10. april 2015, klokken 22:01

« forrige - neste »

KrW

Noen som har både Tesla og Leaf Tekna som har sammenlignet hvor bra lyden er? Har selv Leaf og lurer både på hvordan standardanlegget i Tesla og den med lydpakke spiller i forhold til Leaf Tekna?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Også_Øyvind_H

Om du spør bruker "pej" på melding så får du nok kvalifisert svar (i dobbel forstand)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

masyvertsl

Vi har lydpakke i teslan og det kan ikke sammenlignes med bose anlegget i leafen... Vet ikke hvordan det er uten lydpakke i tesla vel og merke..

Quaoar

Sitat fra: masyvertsl på onsdag 18. mars 2015, klokken 22:34
Vi har lydpakke i teslan og det kan ikke sammenlignes med bose anlegget i leafen...
Fordi anlegget i Leafen er så bra?  ???

petersv

Sitat fra: Quaoar på onsdag 18. mars 2015, klokken 22:48
Sitat fra: masyvertsl på onsdag 18. mars 2015, klokken 22:34
Vi har lydpakke i teslan og det kan ikke sammenlignes med bose anlegget i leafen...
Fordi anlegget i Leafen er sÃ¥ bra?  ???

Han skrev jo at det var boss  ;)

E_S

Det Bose-anlegget i Leaf er "helt ok", men ikke noe mer enn det. Er ikke spesielt imponert, men det er ikke direkte dårlig heller. Egentlig ganske på linje med hva man forventer av en helt vanlig, ny bil. Sammenligningsgrunnlaget mitt av nyere biler er ikke så stort, men bl.a. en 2011 VW Golf har bedre anlegg etter min subjektive vurdering.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

gbzdoc

Har Leaf med Bose og Tesla med lydpakke.

Teslaen spiller krystallklart, høyt og kontrollert med ekstrem dybde i bassen. Leafen er grufull og tist, med guffen resonanslyd, dårlig detaljnivå og nesten fraværende dyp bass.

To helt forskjellige verdener, mildt sagt! ;)

Ikke støtter Leafen HD lyd heller.

No highs, no lows, must be Bose... ;-)

gbzdoc

NB! Bortsett fra at Bose anlegget skuffet stort er jeg/vi veldig fornøyd med Leifern. Leaf og Tesla er konge-combo! :D

E_S

Mercedesen jeg har er det også Bose-anlegg i. Til tross for at bilen er steingammel i forhold er anlegget her enormt mye bedre enn det opplegget som er i Leafen. Som sagt, lyden i Leafen er ikke direkte *dårlig*, men når det skal være "oppgradert" anlegg fra en såpass kjent produsent forventer man ganske mye mer enn det de har fått til der..

Hadde også tidligere en Volvo V70 fra slutten av 90-tallet, den hadde knallbra anlegg..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

ctr46

Jeg har hatt en Leaf Tekna i ca 1 år (solgt nov 2014 pga bytte til ny Tesla) og syns anlegget var helt ok. Ikke noe voldsomt bra men helt ok. Til vanlig har jeg en P85 med utvidet lydpakke. Det anlegget syns jeg spiller veldig bra. Det er mulig å få både klar lyd, høy lyd og godt med bass. Lyden er fyldig og god.

De siste to ukene har jeg kjørt en loaner med kun standard lydanlegg. For det første mangler dab noe som etter min mening er uhørt på nye biler idag, men nok om det.
Jeg syns anlegget spiller helt ok, en god del bedre enn Leafen. Det jeg syns mangler på loaneren er en fylde i lyden som man får med bassen som er i bagasjerommet. Lyden oppleves som litt flat og er en del dårligere enn det jeg er vant til fra min egen Tesla.

Det er opp til hver enkelt å vurdere om de vil bruke penger på et oppgradert stereoanlegg eller ikke. For min del så har jeg begynt å sette pris på stereoanlegg i bil på en helt annen måte etter at jeg fikk elektrisk bil. I og med at den er så stille fra før så blir det desto mer klart og underholdende med et godt stereoanlegg.

Jeg fikk levert en ny S85 i starten av januar og den hadde også med utvidet stereoanlegg. Jeg angrer ikke et sekund på det. Om man har mulighet til å gå for oppgradert anlegg hadde jeg ikke nølt igjen. Det er etter min mening absolutt verdt det. Og jeg har heldigvis om dagen kun vanlig anlegg og merker godt forskjellen fra hva jeg er vant til.

Så hvis jeg skal sammenligne Leaf Tekna Bose anlegg mot Tesla sitt oppgraderte stereoanlegg så ville jeg si at det er nesten ikke sammenlignbart. Tesla anlegget er veldig mye bedre! Leaf anlegget blir ganske dårlige greier sammenlignet med Tesla sitt.

Det var min subjektive mening :)
85D

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Lokführer

Prøveturen i P85D i går, så var den utvida lydpakka ikke noe å skryte av. Stilte inn nøyaktig slik jeg gjør på min p85, men spesielt lydnivået var klart lavere på P85D. Bassen fra bagasjerommet var bortimot fraværende selv når eq var +8(!?)
320kb kilde.
Hmmm, mystisk.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

BMW850

Noen har skrevet at anlegget må "kjøres" inn og det er ikke usannsynlig :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Krishell

Høytalere må spilles inn. Det har vært slik siden Adam og Eva :)

GOS

Sitat fra: BMW850 på torsdag 19. mars 2015, klokken 02:15
Noen har skrevet at anlegget må "kjøres" inn og det er ikke usannsynlig :)

Gode (og dyre) høyttalere til stuen krever ofte rundt 100t innspillingstid før de låter som de skal. Det har jeg erfart hjemme selv, og føler det gikk en god del tid også før Tesla'en vår låt bra.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA