Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Verdifall BMW vs Tesla

Startet av Kim81, fredag 10. april 2015, klokken 11:22

« forrige - neste »

Kim81

Ønsker å kjøpe en orginallader fra en japanprodusert nissan leaf, da min orginale lader på nye leaf er for kresen på strømmen på hytta
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

Elmo

Når du sier "lader", mener du da ladekabelen med kladd, eller selve laderen som sitter dypt inni bilen ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

emil

Regner vel med ladekabel med kladd, men løsningen på problemet er alle andre ladekladder enn den litt ekstra følsomme som trådstarter har. Trenger ikke være Nissan-kladd.

Skal man først kjøpe en ekstra ladekabel ville jeg anbefale en kladdløs og justerbar utgave, som f.eks Charge-Amps.

Kim81

Ladekabel med kladd jeg tenkte på ja, men jeg har engentli tenkt på det Emil sier om en kladdløs justerbar ladeledning. Er det charge amp sine som er best og rimeligst?
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

emil

Sitat fra: Kim81 på onsdag 18. mars 2015, klokken 14:53
Ladekabel med kladd jeg tenkte på ja, men jeg har engentli tenkt på det Emil sier om en kladdløs justerbar ladeledning. Er det charge amp sine som er best og rimeligst?

Charge-Amps er vel ikke billigst, men tror jeg med god sikkerhet kan si at den er best. Min har fungert problemfritt siden levering og har rundt 600 ladinger med den nå og føler meg så trygg på den at jeg solgte originalkladden i fjor høst.

nofuelno

Sitat fra: Kim81 på onsdag 18. mars 2015, klokken 14:53
Ladekabel med kladd jeg tenkte på ja, men jeg har engentli tenkt på det Emil sier om en kladdløs justerbar ladeledning. Er det charge amp sine som er best og rimeligst?

Jeg har begge deler liggende. Både Nissan original og Charge Amps sin.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

Sitat fra: Kim81 på onsdag 18. mars 2015, klokken 14:53
Er det charge amp sine som er best og rimeligst?

Nei. Rimeligst er nok EVSelect til 5000 kr fra oss, men vi anbefaler å legge på 390 kr for en Charge-amps.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Ville uten tvil valgt Charge Amps for å ligge i bilen. Lengre kabellengde, ingen klump og ikke minst justerbar ladestyrke er genialt.
Min har fungert glimrende i 3 år og halvpartene av oppladingene over de siste 75.000km jeg har kjørt Leaf'en. Den andre halvparten går via 16A EVSE jeg har hatt hengende fast på veggen i like lang tid.

Har testet alle elbiler på markedet som er lansert etter 2011 og hjemme på Finnøy har vi et IT nett som ikke liker alle ladekabler. De som ikke har virket er; Zoe (forventet selvfølgelig) men også de siste EVSE kablene fra Nissan (pga prøvekjøring av eNV200 Evalia og Leaf Nordic).

Kim81

Tusen takk for alle innspill! Tror det blir en slik charge amp på meg nå ;D
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA