Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rente på billån (formidlet i forbindelse med kjøp av B Electric Drive)

Startet av Erik182, fredag 10. april 2015, klokken 05:34

« forrige - neste »

Erik182

Vi skal nå gå til innkjøp av Nissan Leaf Acenta som førstebil  ;D
En liten utfordring vi har, er at dagens barnevogn er for stor.
Har en Mountain Buggy som er litt for stor. Den går såvidt inn i bagasjerommet på min nåværende Toyota Avensis kombi.

Er det noen som har erfaringer om hvilke barnevogner som går inn i bilen?

2015 hvit Nissan Leaf Acenta

tomgri

Vi er i samme båt som deg. Bare vi allerede har kjøpt bilen. Vi kjørte innom Barnas Hus for å kikke på vogn.  Det tok ikke lang tid før fruen fant en vogn hun likte.

Kriteriene var at vognen skulle være lett å manøvre, lett vekt og veldig enkel å slå sammen alene for henne.

Vognen heter Baby jogger city elite. Den legges sammen ved å kun løfte i et håndtak der hvor barnet ordinært sitter, og vognen klapper sammen.
Når vi testet denne fikk den, med sportsvogndelen, plass begge veier bak i bagasjerommet.

Vi kommer nok til å gå for denne vognen.

emil

Det må da være mye billigere å velge barnevogn som passer i bilen enn å velge bil som passer barnevogna?

Erik182

Helt klart Emil. Men vogna har vi hatt en stund. Vi er avhengig av barnevogn en liten periode som kommer. Problemet med vogna er at den er litt lengre enn de andre barnevognene på markedet  ;)

ortodox

Hey vi måtte selge opel astra jeg hadde fordi den ikke kunne ha emma ljunga barnevogn.
Da jeg gikk til Nissan spurte jeg om det var mulig å  se om den passet inn i bagasjerommet det gjorden den og dette var grunn nok til å kjøpe bilen. Da vi så etter el bil som kunne ha den type barnevogn inni bagasjerommet.Nå kan jeg kjøre ut i parker og bare ta den rett ut , så klart den tar all plassen bak, men den går perfekt inn!! :)

Electrix

Har du forsøkt å slå sammen vogna?  :o

Jeg trodde ikke Mountain Buggy vognene var så store at det ble noe problem, vi kjører gjerne uten hattehylla og med vogna på høykant med hjulene opp dersom vi har med mye bagasje. Da passer i hvert fall TFK Joggster twist (3 hjul) fint både med og uten bag sammen med bagasje for en weekend på hytta. Det på bildet under går fint i bilen sammen med familien på 5.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

ortodox

wow nice! Vi bør legge ut bilder hvem klarer stappe mest i en LEAF! :)

Larsj84

Hei!

Vi har 2 barn - en under 6 måneder som fortsatt bruker dypvogn og en som bruker "vanlig" vogn:

Vi har erfaring med Emmaljunga city Cross m/ dypvogn- denne går inn når  hattehylle taes av.

Ellers har vi en Babyjogger city mini GT - denne kan slåes sammen og bli veldig liten! om dere ikke bruker dypvogn kan denne vogna anbefales - de har flere modeller bl.a elite som nevnt over.

Har ved en anledning fått plass til begge vognene baki - men da er det også fullt :)

ragwo

En Mountain Buggy går inn sidelengs uten hattehylle hvis du tar av ett hjul. Brio Go Next går rett inn uten problemer. 
Eldrid - 2013 Leaf

Erik182

Sitat fra: Electrix på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:23
Har du forsøkt å slå sammen vogna?  :o

Jeg trodde ikke Mountain Buggy vognene var så store at det ble noe problem, vi kjører gjerne uten hattehylla og med vogna på høykant med hjulene opp dersom vi har med mye bagasje. Da passer i hvert fall TFK Joggster twist (3 hjul) fint både med og uten bag sammen med bagasje for en weekend på hytta. Det på bildet under går fint i bilen sammen med familien på 5.

Jepp. Ser fort at den blir for lang. Urban Jungle er litt lengre enn de andre barnevognene på markedet.

Sitat fra: ortodox på onsdag 18. mars 2015, klokken 11:08
wow nice! Vi bør legge ut bilder hvem klarer stappe mest i en LEAF! :)

Det hadde faktisk vært kult å sett hva man klarer å dytte inn!

Men det ble en ny Nissan Leaf Acenta med levering til uka! Gleder meg jeg nå! :-)

Ebe

Vi har søskenvogna Baby Jogger City Select med to seter. Tar man av setene så går vogna fint nedi, samt det er en del plass til andre ting. Usikker om vogna går ned på høykant uten å ta av setene, det har jeg ikke testet.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

D9

Har samme city select med en babydel og en sittedel. Går fint inn under hattehylle og fortsatt plass til mer. Hadde emmaljunga city cross  tidligere. Gikk inn med litt velvilje, men litt tungvint i forholdt til city select-vogna
'14 Leaf
'15 Evalia

DannyRS

Vi bruker babyjogger City Versa.

Den passer i bagasjerommet, men plasten baki der blir utrolig fort ripete om man ikke er veldig forsiktig.
Prøvde på demobilen vi hadde før kjøp.

Vi putter istedet vogna i baksetet.
'14 Nissan Leaf Acenta

Marius Engel

Kjør uten hattehylle. Da går emaljunga city cross inni bak, både med bag-del og sports-del.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA