Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeløsning for Tesla + Leaf

Startet av mihkku, fredag 10. april 2015, klokken 00:02

« forrige - neste »

Jan.Martin.Grindheim61

Takker for den ferdige oppdateringa, som fungerte fint. :-)

Fattigmann

Sitat fra: Otkristo på søndag 16. august 2015, klokken 10:17
Sitat fra: sjeverni på tirsdag 26. mai 2015, klokken 14:51
Tusen takk til alle (spesielt til mihkku) for innstillingen.
Har et spørsmål.
Hvorfor kan jeg ikke lagre endringer av stasjoner navn?
Jeg vil helst ha på første plass sted navn ("Danmarksplass BKK ...." eller "Etne Grøn kontakt"...)

Hei!
Jeg savnet det samme. Så jeg har laget en ny fil der ladestasjonsnavnet er : "Sted - Leverandør - Annet". Se vedlegg. Husk å endre filnavnet til .zip

Kan du forklare hvordan du gjorde dette, hvilket program du brukte for å redigere filene..?
Hadde vært mye bedre med stedsnavn først...

jensjacob

Blot til info...

Hvis i har en .kml fil med POI's som fx. denne:

"DK - Tankstationer - Elbil lader CCS EU stik Clever og EON.kml" (fra CarbonCarsten med hurtigladere i DK)

- og gerne vil checkke dens indhold på et kort, så prøv denne side:
http://display-kml.appspot.com/

Åben .kml filen i notepad og kopier herfra alt ind i tekstfeltet på hjemmesiden og klik på
'Show it on the map'. Så dukker positionerne op.
Giver et godt overblik over om det er noget man kan bruge inden man kaster sig ud i at uploade det til bilen.
Hvis man klikker på en position får man positionens navn.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Rio

Jeg har lastet ned en helt oppdatert liste av hurtigladestasjoner fra nobil.no og forkortet hurtigladenavnene slik at de blir leselige i historien på NAV-systemet i e-GOLF. Så har jeg funnet/stjålet et oransje ikon fra Thomas72, og laget en zip-fil av dem (traffikkamera ikke inkludert) hos VW.

Denne txt-filen må gis nytt navn, slik at den slutter med ".zip" i stedet for ".txt".
Så må den pakkes ut på et minnekort/USB-pinne (Sett musepekeren på den nedlastede filen, høyreklikk og "Pakk ut alle..." til en minnepinne eller minnekort.), og så oppdaterer man NAV-systemet i bilen på et par minutter.

Det var mange nye hurtigladere med.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Hmmm...

Jeg har delt databasen fra nobil.no opp i tre deler: hurtigladere fra Fortum, GK og "andre", med hvert deres ikon.

Så forsøker jeg å sette dette sammen med VWs verktøy, men det er kun POIer fra den første gruppen som kommer med. Jeg har forsøkt med tre forskjellige rekkefølger - kun den første hver gang, så filene og ikonene later til å være OK.

Noe som har noen idéer? Det skal jo nettopp gå an å sette flere sammen, for det blir jo gjort med trafikkamera.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Fattigmann

Sitat fra: Rio på torsdag 21. juli 2016, klokken 19:41
Jeg har lastet ned en helt oppdatert liste av hurtigladestasjoner fra nobil.no og forkortet hurtigladenavnene slik at de blir leselige i historien på NAV-systemet i e-GOLF.

Flotte greier!
Kan du forklare hvordan du gjorde dette, hvilket program du brukte for å redigere filene..?
Hadde vært greit å kunne gjøre dette selv, så en kan oppdatere når som helst.

Rio

Sitat fra: Fattigmann på fredag 22. juli 2016, klokken 11:32
Jeg har lastet ned en helt oppdatert liste av hurtigladestasjoner fra nobil.no og forkortet hurtigladenavnene slik at de blir leselige i historien på NAV-systemet i e-GOLF.

Flotte greier!

Last ned .gpx-filen herfra (velg CCS/Combo for e-GOLF):

http://ladestasjoner.no/nedlasting/gpsfiler

Du kan også laste ned ikonet fra den siden, eller fra første side av denne tråden.

Så trykker du på den oransje knappen på denne siden, laster opp .gpx-filen, skriver "Hurtigladere", og laster opp ikonet du har valgt. Så laster du ned en zip-fil som du må pakke ut til et minnekort:

http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/nav-companion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Fattigmann

Sitat fra: Rio på fredag 22. juli 2016, klokken 22:45
Sitat fra: Fattigmann på fredag 22. juli 2016, klokken 11:32

Flotte greier!

Last ned .gpx-filen herfra (velg CCS/Combo for e-GOLF):

http://ladestasjoner.no/nedlasting/gpsfiler

Du kan også laste ned ikonet fra den siden, eller fra første side av denne tråden.

Så trykker du på den oransje knappen på denne siden, laster opp .gpx-filen, skriver "Hurtigladere", og laster opp ikonet du har valgt. Så laster du ned en zip-fil som du må pakke ut til et minnekort:

http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/nav-companion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation

Ja, jeg har gjort det der flere ganger, men det jeg lurte på var hvordan redigere navnet på stasjonene i filen..?

stado

Kreves det MIB 2 for at lydvarsel skal fungere? Det fungerer hvertfall ikke på min MIB 1.

Rio

Sitat fra: Fattigmann på søndag 31. juli 2016, klokken 16:17
Ja, jeg har gjort det der flere ganger, men det jeg lurte på var hvordan redigere navnet på stasjonene i filen..?

Enten omdøpe filene til .txt og bruke Notepad/Wordpad/Word (hvis du er forsiktig), eller laste ned en gratis XML editor fra Microsoft (langsom):

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=7973

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

cforoe

Sitat fra: Rio på torsdag 21. juli 2016, klokken 22:39
Hmmm...

Jeg har delt databasen fra nobil.no opp i tre deler: hurtigladere fra Fortum, GK og "andre", med hvert deres ikon.

Så forsøker jeg å sette dette sammen med VWs verktøy, men det er kun POIer fra den første gruppen som kommer med. Jeg har forsøkt med tre forskjellige rekkefølger - kun den første hver gang, så filene og ikonene later til å være OK.

Noe som har noen idéer? Det skal jo nettopp gå an å sette flere sammen, for det blir jo gjort med trafikkamera.

Har du fått til grupperingen av laderne? Kunne gjerne tenkt meg den filen med grupperingen som du foreslår.

Christian

Rio

Hei,

Ikke hatt tid til ytterligere forsøk.
Jeg skal forsøke å laste opp de tre filene, og de tre ikonene.
Som sagt, jeg har forsøkt med forskjellig rekkefølge, og det er kun den første som blir synlig i NAV-systemet i bilen.

Filene som ender med ".txt" må endres tilbake til ".gpx" (.gpx kan ikke legges til som vedlegg)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Capt

All navigasjon og oppdatering av ladestasjoner burde vært automatisk oppdatert av møller (gjerne via wifi hjemme)Sitte å fikle med filformater prøving og feiling gidder jeg ikke. Jeg tar heller opp mobilen for å finne ladestasjonom om jeg trenger det.
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

Cirrisky

Noen som vet om det finnes en annen kilde til fotobokser? Iom at de sist var oppdatert en gang i 2015 og det er et par feil og mangler der osv.

Skal oppdatere kartverk og poi for første gang på nesten et år nå, håper at nye kartverket osv viser at Norge har 110 som max, slik at skiltgjenskjenningen ikke tar feil hele tiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA