Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeløsning for Tesla + Leaf

Startet av mihkku, fredag 10. april 2015, klokken 00:02

« forrige - neste »

robinbj

Nå har ein kollega lånt seg ein el-golf. Når han søker etter ladestasjoner, under spesialmål > ladestasjoner, Får han opp ein lang liste med "originale" ladestasjoner. Når jeg gjør det samme i min, får jeg ikke opp noe som helst. Er det ein original oppdatering jeg mangler? eller er det noe feil i innstillingene ein plass?
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

knutht

Sitat fra: robinbj på fredag 05. juni 2015, klokken 14:27
Nå har ein kollega lånt seg ein el-golf. Når han søker etter ladestasjoner, under spesialmål > ladestasjoner, Får han opp ein lang liste med "originale" ladestasjoner. Når jeg gjør det samme i min, får jeg ikke opp noe som helst. Er det ein original oppdatering jeg mangler? eller er det noe feil i innstillingene ein plass?

Jeg får dette opp på min også, men listen er ganske mangelfull ettersom nye ladestasjoner blir etablert. Fint om man holder liv i denne tråden for å holde oversikten oppdatert.

mihkku

Du skal søke spesialmål - mine spesialmål når du søker, ikke ladestasjoner.

Tråden blir oppdatert i ny og ne :)

Råde

Ikke alltid man får opp noe som helst. Noen som har sett dette? Den kåla det til for meg i går. Funker igjen nå...
e-Golf | X75D


FrankM

Hei.
Er det noen i nærheten av Grenland som kan hjelpe meg med dette? Er datadyslektiker  :-[
2016 VW e-Golf, Pacific blue.
2013 BMW R1200RT. Mørk Blå.
2001 Ducati ST2. Rød.

mihkku

Oppdatert fil ligger nå ute i først post. Ikonene er også flyttet til å være vedlegg fremfor link :)

Otkristo

Sitat fra: sjeverni på tirsdag 26. mai 2015, klokken 14:51
Tusen takk til alle (spesielt til mihkku) for innstillingen.
Har et spørsmål.
Hvorfor kan jeg ikke lagre endringer av stasjoner navn?
Jeg vil helst ha på første plass sted navn ("Danmarksplass BKK ...." eller "Etne Grøn kontakt"...)

Hei!
Jeg savnet det samme. Så jeg har laget en ny fil der ladestasjonsnavnet er : "Sted - Leverandør - Annet". Se vedlegg. Husk å endre filnavnet til .zip

mihkku

Dette er noe NOBIL har bestemt, men man kan jo endre dette manuelt som det er gjort her over. En stor jobb?

krist10an

Takk for denne tråden, oppskriften i første tråd fungerte supert i min bil :-)

Rio

Odin eller andre: Er det mulig å legge inn logoet til firmaet, slik at man kan se om det er Fortum, GK eller andre?

Og hva skjer der hvor man har disse POIene på samme sted som systemet allerede har en hurtiglader? Hvilken vises på topp? :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).


Lefsegokk

Forbausende enkelt, og GUD, så digg dette var. Nå slipper jeg allskens apper og drit. Mekka eget "POW!"-ikon siden jeg var i gang allerede

Cirrisky

Her er en jeg lagde i dag med siste oppdatering for de som er interessert. Tusen takk til trådstarter for bra guide :). Har lagt de inn nå, og ser ut som at de funker veldig fint så langt, dog ikke prøvd å kjøre med de enda.

Filen inneholder da (rename til .zip)
- Utelukkende combo ladere, med ikon i førstepost
- strekningsbokser, med ikon i førstepost
- vanlige fotobokser med ikon i førstepost

På den tyske siden, på fotobokser og strekningsbokser, så huket jeg av for "Approach information
Inform When approaching these POIs." (google translate). Betyr dette at den da sier ifra når man approacher fotobokser? Har ikke prøvd det selv enda.

Cirrisky

Fikk testa i dag, og kommer en sånn liten "bop bop bop" lyd når man er nær en fotoboks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA