Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeløsning for Tesla + Leaf

Startet av mihkku, fredag 10. april 2015, klokken 00:02

« forrige - neste »

Wims!

Fikk sett litt på det etter jeg lastet det inn. Er det slik at man må inn på spesialmål hver gang man bare vill ha combi hurtiladere. + at de får spesialsymbol når du er på valelig nav?
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

Cirrisky

Du kan i poi innstillinger skru på slik at disse forskjellige tingene vises på kartet til enhver tid

Wims!

Såg at det ivertfall hadde kommet fotobokser(er en rett nedenfor meg) scrolla litt ut å så det var noen 'virvelvind synbol' regner med at det var type2 ladere? (andre kabeln i golfen?)

poi instillinger er hva?   ;D
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

Cirrisky

Ah shit, forstår nå at jeg har sendt deg feil fil.
Hadde et eksperiment der type 2 ladere skulle få et eget ikon, men dessverre så har de fleste hurtigladere også et type 2 uttak, så dette overskrev alle ladere.

Skal sende deg den nye filen.

Wims!

Oki, fått deinn nye fila, er det bare å laste inn på nytt, eller må jeg slette den game?
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

Cirrisky

Her er en ny fil, i tilfelle andre også har fått den gale filen. Denne er nylaget.

Igjen fotobokser og strekningsbokser med audio-alert (bop bop bop, når du er veldig nærme).
- Fotobokser heter "Fotobokser" i POI listen i bilen
- Strekningsbokser heter "Fotoboks-Strekning" i bilen
- Hurtigladere (combo only) heter "Hurtiglader" i bilen

Du kan finne de i listen over POI (flyplasser, parkeringsplasser osv), hvor du kan velge å skru på de du vil ha, slik at de alltid vises på kartet.

Cirrisky

Sitat fra: Arnold Bjugan på fredag 13. november 2015, klokken 19:06
Oki, fått deinn nye fila, er det bare å laste inn på nytt, eller må jeg slette den game?
Når du laster inn den nye, så skal alt det gamle bli slettet.

Wims!

Fikk testa nå, men da forsvant 'fotoboks' symbolet å ble erstattet med 'en slags blå spiral/virvelvind symbol'
Er det ikke bedre med fotboks symbolet på enkel fotoboks, og en dobbel med gjennomsnittsmåling?

Edit! Tok noen minutter så vart det greit!! :)
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Wims!

jeg lastet inn deinn å går, å fikk lydvarsel på begge fotoboksene jeg passerte. Tengte kanskje det hadde vært fint med litt tiligere varsel. Fikk det ca 1-2sec før du passerer.
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

bno

Var det noe setting i navi som måtte aktiveres for å få lydvarsel eller er det uavhengig av lydsetting? Burde hatt lyd her også vi har lastet ned samme fil merkelig
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Cirrisky

Er en ganske lav og liten lyd, og kommer som sagt bare noen sekunder før passering. Dessverre ingenting jeg kan gjøre med dette. Må i så tilfelle finne noen som kan kode om slike ting i bilen :p

Erik L

Er det noen rundt Lillehammer som kan hjelpe til med å få lagt inn denne programvaren?

laserprinter

Fantastisk oppskrift, takk for den!

Så det var kommet kartoppdatering i November, la den inn sammen med fotobokser og ladestasjoner.

veronica

Hei
Jeg er ikke så god på slike "tekniske duppedingser", er det noen I Kristiansandsområdet som kan hjelpe hjelpe? Skulle gjerne hatt fotoboks varsling og oppdatert ladekart for min bil :).
Har en E-golf registrert i august 14. Har ikke gjort noe med den..( annet enn det vanlige som vask, og bruk. . Men fikk beskjed om å komme innom Gumpen for software oppdatering. Vet ikke hva dette innebærer heller...
Fint om noen kan hjelpe. Tar dette lang tid, betaler jeg gjerne. Send meg en PM for eventuell avtale.
Tusen takk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA