Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte åv 3 blokk og vannfylling problemer

Startet av commiesoft, torsdag 09. april 2015, klokken 21:52

« forrige - neste »

commiesoft

Morn. Vindusviskern lever sitt eget liv om dagen, så nå har jeg tatt ut begge sikringene, blir for flaut å kjøre rundt i sola når viskern går for fullt, eller veksler mellom intervall, av i to minutter, så på'n igjen. Folk glaner og ler :)
På toppen av det hele så lager den for det meste kraftige motorlyder, for så å være nesten stille som når bilen var ny, så pån igjen.
Er det noen som har peiling på hva som skjer, og om det er noe jeg kan fikse selv bortsett fra å ringe åndenes makt, begynner å bli lei.. :)
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Kethorp

Tror all styringen sitter i en "klump" under vindusviskerhendelen - jeg byttet hele hendelen og fikk trinnløs intervall-styring for kr 300 med en del fra en gammel Ford focus eller noe slikt. Delenummeret ligger på Think Wiki. Var bare noen få skruer og løsne et plastdeksel oppe på rattstammen.
Kethorp i Oslo
Rød Think Classic 2002 - fra 2005
Rød Think City 2010 (Zebra) - fra 2013
BMW i3 94kw 2017 - fra 2017

commiesoft

Ok, takk, skal sjekke elbilwiki. Ser ut som den er inne i en god periode nå da, håper det holdr for den må være EU godkjent i løpet av april.. :)
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Think1

Hei
Det er selve motoren som er problemet
Det sitter Micro bryter inne i pusse motoren
Får å få den i orden bør du bytte selve motoren, du må også kanskje bytte selve overføringen, men det kan du sjekke  :)

Caspar

Eller du kan ta ut motoren og bøye litt på fjæren som aktiverer microbryteren i pussermotoren. Det løser problemet
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

commiesoft

Think1 og Caspar, enig, men microbrytern ble ikke aktivert pga rust og friksjon. Motoren stoppen opp
fordi allt var for tungt å dra rundt, men selve brytern er nok iorden.
Smurte opp alle ledd og akslinger med penetrerende rustløser/fuktfortrenger med olje i.
Etterhvert funket allt som før. Det er et deksel over snekkedrevet hvor de tre ledningene går inn, åpnet det
og fikk se en masse irr eller metallsalter. Tyder på at vann har kommet inn både her og der. Pøste på med
spray, og vindusviskern passerte EU kontrollen med glans. :)
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

commiesoft

Vindusviskern fungerer bedre enn ny, men, ser ut som det er en nippel på hovedakslingen,
skal kjøpe en fettpresse på Biltema m. 400g patron :)
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

edybvik

Ja det er en litt merkelig konstruksjon å la alt vannet fra frontruten renne rett ned på alt som er i motor rommet. Fyller støtdemper festene på toppen med vann etc. Kanskje vi bør dekke alt med plast :O)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA