Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeløsning for Tesla + Leaf

Startet av Beckern, torsdag 09. april 2015, klokken 16:19

« forrige - neste »

tojol

Etter prøvekjøring av både Soul og Zoe har vi landet på at Soul er det riktige alternativet.

Vårt viktigste kriterie er minimum rekkevidde på 120km året rundt i Oslo-området, dette kriteriet oppfyller nok både Soul og Zoe (men ikke mange andre småbiler). Soul'en er i tillegg stor nok inni til å fungere som familiebil i helgene og vinner dermed konkurransen for vår del.

Mulig at vi burde sjekke ut BMW, Mercedes eller e-Golf, men ved å droppe prøvekjøring sparer vi i alle fall mange penger  :)

Prisene vi tilbys ligger mellom 262 og 265 ferdig levert med metallic lakk, vinterdekk, type 2 ladekabel og gummimatter. Regner med at dette er vanskelig å forhandle ned noe særlig.

Utfordringen med Soul er uansett leveringstiden. Vi har fått beskjed om levering alt i fra juni til oktober om vi bestiller i dag (titan-sølv utgaven). Er det noen som vet mer om dette?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: tojol på onsdag 29. april 2015, klokken 13:28
..
Vårt viktigste kriterie er minimum rekkevidde på 120km året rundt i Oslo-området, dette kriteriet oppfyller nok både Soul og Zoe (men ikke mange andre småbiler). Soul'en er i tillegg stor nok inni til å fungere som familiebil i helgene og vinner dermed konkurransen for vår del.

Mulig at vi burde sjekke ut BMW, Mercedes eller e-Golf, men ved å droppe prøvekjøring sparer vi i alle fall mange penger  :)
...
Hvis kriterie er garantert rekkevidde 120km året rundt så kan du droppe i3 og eGolf, kun B-klasse utenom Soul som klarer dette  ;)

tojol

Sitathttp://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14821.0.html

Soul kan du få på dagen om du vil.

Takk for tipset. Hadde jeg hatt tid skulle jeg gjerne hentet en bil i Tyskland. Akkurat nå er jeg nok villig til å vente og betale for at noen skal gjøre det for meg.

smaug01

Sitat fra: Finnøy på onsdag 29. april 2015, klokken 14:08
..

...
Hvis kriterie er garantert rekkevidde 120km året rundt så kan du droppe i3 og eGolf, kun B-klasse utenom Soul som klarer dette  ;)
Så langt virker det som om B-klasse er dårlig på rekkevidde. Testen til elbil.no var jo veldig skuffende.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

tojol

Sitat fra: nime01 på torsdag 30. april 2015, klokken 13:34
Sitat fra: tojol på torsdag 30. april 2015, klokken 10:48
Sitathttp://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14821.0.html

Soul kan du få på dagen om du vil.

Takk for tipset. Hadde jeg hatt tid skulle jeg gjerne hentet en bil i Tyskland. Akkurat nå er jeg nok villig til å vente og betale for at noen skal gjøre det for meg.
Da er det flust av forhandlere som selger biler som allerede er i landet.

Sant nok det, men de tar hele gevinsten ved import sjøl. Da stiller jeg meg heller i køen og får en "norsk" Exclusive med vinterdekk, gummimatter og type 2 ladekabel for drøyt 260.000,-.

hsa77

..

...
Hvordan vet du at Renault ZOE med ny motor ikke klarer dette? 120km er halvparten av oppgitt rekkevidde, det bør da være oppnåelig på vinterstid.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

tojol

Sitat fra: hsa77 på torsdag 30. april 2015, klokken 16:00
..

...
Hvordan vet du at Renault ZOE med ny motor ikke klarer dette? 120km er halvparten av oppgitt rekkevidde, det bør da være oppnåelig på vinterstid.

Enig i det, tror ingen i denne tråden har påstått noe annet.  Zoe'en har jeg prøvekjørt og som nevnt over utelukker vi den fordi den rett og slett er for trang til fire personer, i alle fall om noen av dem skal sitte i bakovervendt sete.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA