Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeløsning for Tesla + Leaf

Startet av Beckern, torsdag 09. april 2015, klokken 16:19

« forrige - neste »

tojol

Etter prøvekjøring av både Soul og Zoe har vi landet på at Soul er det riktige alternativet.

Vårt viktigste kriterie er minimum rekkevidde på 120km året rundt i Oslo-området, dette kriteriet oppfyller nok både Soul og Zoe (men ikke mange andre småbiler). Soul'en er i tillegg stor nok inni til å fungere som familiebil i helgene og vinner dermed konkurransen for vår del.

Mulig at vi burde sjekke ut BMW, Mercedes eller e-Golf, men ved å droppe prøvekjøring sparer vi i alle fall mange penger  :)

Prisene vi tilbys ligger mellom 262 og 265 ferdig levert med metallic lakk, vinterdekk, type 2 ladekabel og gummimatter. Regner med at dette er vanskelig å forhandle ned noe særlig.

Utfordringen med Soul er uansett leveringstiden. Vi har fått beskjed om levering alt i fra juni til oktober om vi bestiller i dag (titan-sølv utgaven). Er det noen som vet mer om dette?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: tojol på onsdag 29. april 2015, klokken 13:28
..
Vårt viktigste kriterie er minimum rekkevidde på 120km året rundt i Oslo-området, dette kriteriet oppfyller nok både Soul og Zoe (men ikke mange andre småbiler). Soul'en er i tillegg stor nok inni til å fungere som familiebil i helgene og vinner dermed konkurransen for vår del.

Mulig at vi burde sjekke ut BMW, Mercedes eller e-Golf, men ved å droppe prøvekjøring sparer vi i alle fall mange penger  :)
...
Hvis kriterie er garantert rekkevidde 120km året rundt så kan du droppe i3 og eGolf, kun B-klasse utenom Soul som klarer dette  ;)

tojol

#17
Sitathttp://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14821.0.html

Soul kan du få på dagen om du vil.

Takk for tipset. Hadde jeg hatt tid skulle jeg gjerne hentet en bil i Tyskland. Akkurat nå er jeg nok villig til å vente og betale for at noen skal gjøre det for meg.

smaug01

Sitat fra: Finnøy på onsdag 29. april 2015, klokken 14:08
Sitat fra: tojol på onsdag 29. april 2015, klokken 13:28
..
Vårt viktigste kriterie er minimum rekkevidde på 120km året rundt i Oslo-området, dette kriteriet oppfyller nok både Soul og Zoe (men ikke mange andre småbiler). Soul'en er i tillegg stor nok inni til å fungere som familiebil i helgene og vinner dermed konkurransen for vår del.

Mulig at vi burde sjekke ut BMW, Mercedes eller e-Golf, men ved å droppe prøvekjøring sparer vi i alle fall mange penger  :)
...
Hvis kriterie er garantert rekkevidde 120km året rundt så kan du droppe i3 og eGolf, kun B-klasse utenom Soul som klarer dette  ;)
Så langt virker det som om B-klasse er dårlig på rekkevidde. Testen til elbil.no var jo veldig skuffende.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

tojol

Sitat fra: nime01 på torsdag 30. april 2015, klokken 13:34
Sitat fra: tojol på torsdag 30. april 2015, klokken 10:48
Sitathttp://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14821.0.html

Soul kan du få på dagen om du vil.

Takk for tipset. Hadde jeg hatt tid skulle jeg gjerne hentet en bil i Tyskland. Akkurat nå er jeg nok villig til å vente og betale for at noen skal gjøre det for meg.
Da er det flust av forhandlere som selger biler som allerede er i landet.

Sant nok det, men de tar hele gevinsten ved import sjøl. Da stiller jeg meg heller i køen og får en "norsk" Exclusive med vinterdekk, gummimatter og type 2 ladekabel for drøyt 260.000,-.

hsa77

Sitat fra: Finnøy på onsdag 29. april 2015, klokken 14:08
Sitat fra: tojol på onsdag 29. april 2015, klokken 13:28
..
Vårt viktigste kriterie er minimum rekkevidde på 120km året rundt i Oslo-området, dette kriteriet oppfyller nok både Soul og Zoe (men ikke mange andre småbiler). Soul'en er i tillegg stor nok inni til å fungere som familiebil i helgene og vinner dermed konkurransen for vår del.

Mulig at vi burde sjekke ut BMW, Mercedes eller e-Golf, men ved å droppe prøvekjøring sparer vi i alle fall mange penger  :)
...
Hvis kriterie er garantert rekkevidde 120km året rundt så kan du droppe i3 og eGolf, kun B-klasse utenom Soul som klarer dette  ;)
Hvordan vet du at Renault ZOE med ny motor ikke klarer dette? 120km er halvparten av oppgitt rekkevidde, det bør da være oppnåelig på vinterstid.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

tojol

Sitat fra: hsa77 på torsdag 30. april 2015, klokken 16:00
Sitat fra: Finnøy på onsdag 29. april 2015, klokken 14:08
Sitat fra: tojol på onsdag 29. april 2015, klokken 13:28
..
Vårt viktigste kriterie er minimum rekkevidde på 120km året rundt i Oslo-området, dette kriteriet oppfyller nok både Soul og Zoe (men ikke mange andre småbiler). Soul'en er i tillegg stor nok inni til å fungere som familiebil i helgene og vinner dermed konkurransen for vår del.

Mulig at vi burde sjekke ut BMW, Mercedes eller e-Golf, men ved å droppe prøvekjøring sparer vi i alle fall mange penger  :)
...
Hvis kriterie er garantert rekkevidde 120km året rundt så kan du droppe i3 og eGolf, kun B-klasse utenom Soul som klarer dette  ;)
Hvordan vet du at Renault ZOE med ny motor ikke klarer dette? 120km er halvparten av oppgitt rekkevidde, det bør da være oppnåelig på vinterstid.

Enig i det, tror ingen i denne tråden har påstått noe annet.  Zoe'en har jeg prøvekjørt og som nevnt over utelukker vi den fordi den rett og slett er for trang til fire personer, i alle fall om noen av dem skal sitte i bakovervendt sete.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA