Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvem selger 19" PH Turbin til Tesla i Osloområdet?

Startet av Avh, torsdag 09. april 2015, klokken 15:23

« forrige - neste »

aness

Sitat fra: cirys1 på mandag 15. juni 2015, klokken 10:47
Visst du tar en test i bilen din så ser du at den eneste forskjellen på de testene som er lagt ut og din bil er "uppload" hastighet er bedre i "LTE". Uansett er det langt ifra noen LTE-A,LTA eller 4G hastigheter ute og går hos noen ennå som jeg har sett..

Selv om modemet er byttet og man teoretisk sett skal få mye høyere hastighet så betyr ikke det at bilen klarer å utnytte dette..

Du får ikke gigabit i veggen hjemme hvis du plugger inn en gigabit router heller, og skulle du være så heldig at du har gigabit i veggen så får ikke maskinen din gigabit hvis du har en 100Mbit router i mellom..

Men ærlig talt, de snakker om å stenge nettet om 5 år.

Gå 5 år tilbake i tid og se hva som var tilgjengelig av hastighet og hva du måtte betale da. På dette området går hastighetene opp og prisene ned og det er lite som tyder på at det kommer til å endre seg de neste årene.

Hvis jeg om 5 år trenger å betale en 50-lapp for en 6G-router med ubegrenset tilgang til nettet så skal jeg nok klare å finne plass til denne i hanskerom eller frunk.

cirys1

Sitat fra: aness på mandag 15. juni 2015, klokken 11:58

Du får ikke gigabit i veggen hjemme hvis du plugger inn en gigabit router heller, og skulle du være så heldig at du har gigabit i veggen så får ikke maskinen din gigabit hvis du har en 100Mbit router i mellom..

Her har du lagt inn en begrensning, har du gigabit router og linje og kort i PC så får du gigabit..

Har du 50/50 linje så har du 50/50 linje i routeren, men med gang du begynner med trådløst er det en helt annen historie..

Amoss

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 15. juni 2015, klokken 11:42
Selv ITU Radiocommunication Sector som er de som globalt bestemmer dette sier at LTE kan kalles 4G.
SitatHowever, due to marketing pressures and the significant advancements that WiMAX, HSPA+ and LTE bring to the original 3G technologies, ITU later decided that LTE together with the aforementioned technologies can be called 4G technologies

...

Virker mer som du bare sitter å vrir på ting bare for å være vanskelig.

Nå er ikke jeg ute etter å hverken vri på ting eller være vanskelig, men slik jeg leser ditt sitat over, så ER de nevnte teknologiene teknisk sett utvidet 3G, men får av markedsmessigere årsaker lov til å kalle seg for 4G.

Så ja, teknisk sett er det korrekt at LTE ikke er 4G, men for alle andre sammenhenger så er det helt greit å omtale det som det likevel. Om jeg altså tolker det sitatet og tolker/husker det jeg tidligere har lest om emnet korrekt. Med alle forbehold om at jeg kan ha missforstått/misstolket noe eller husker feil  :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Dennis

Ja er akkurat det som er poenget at som jeg skrev litt tilbake så har "ekte" 4G opprinnelig et krav om hastigheter på 1 gbit når man står i ro eller 100 mbit når man sitter i bil feks.

Er ingen som oppfyller det eller vil gjøre det på en stund, så når alle tlf operatører, mobilprodusenter osv kaller LTE for 4G, samt at ITU har gått med på at det kalles 4G så ser jeg ikke problemet med å si at Tesla har 4G støtte når den nå kommer med LTE.

LTE er også kompatibel med LTE-A som blir "ekte" 4G selv om hastigheten ikke blir like bra.

Så blir flisespikkeri og man bør som sakt heller sende klagebrev til operatører, mobiltlf produsenter osv for at de kaller det 4G hvis man er uenig.

cirys1

Selv ITU Radiocommunication Sector som er de som globalt bestemmer dette sier at LTE kan kalles 4G.
SitatHowever, due to marketing pressures and the significant advancements that WiMAX, HSPA+ and LTE bring to the original 3G technologies, ITU later decided that LTE together with the aforementioned technologies can be called 4G technologies

"On December 6, 2010, ITU-R recognized that these two technologies, as well as other beyond-3G technologies that do not fulfill the IMT-Advanced requirements, could nevertheless be considered "4G", "

Så det er markedskrefter ute og går, ingenting med oppfyllelse av kravene til 4G og gjøre..

Jeg har ikke tenkt og sende noen klagebrev, jeg vet forskjellen uansett hva de måtte kalle det, mens andre er tydeligvis overbevist om at det er det..

Nesten alle innleggene dine er redigert i ettertid så om du har skrevet noe om hastighet tidligere så har ikke jeg sett det, og det er forresten ikke det eneste som skiller...

jkirkebo

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 15. juni 2015, klokken 09:57
Så vet ikke hva du mener med at det er langt igjen til 4G.

Litt av problemet er at du bruker 4G uttrykket om alt, 4G og LTE er ikke det samme...

LTE er etter definisjonen ikke et 4G nettverk, LTE advanced vill møte hastighetsdefinisjonen for 4G.
Så viss Tesla har støtte for advanced så har de 4G fart, de eksemplene jeg har sett så tviler jeg på det. (men dette vet jeg ikke 100%)

Visst du tar en test i bilen din så ser du at den eneste forskjellen på de testene som er lagt ut og din bil er "uppload" hastighet er bedre i "LTE". Uansett er det langt ifra noen LTE-A,LTA eller 4G hastigheter ute og går hos noen ennå som jeg har sett..

Nå har ikke folk klart å måle høyere hastigheter selv når de er tilknyttet fiber-bredbånd på 50+ Mbit/s så hastighetsbegrensningen kan fort ligge et annet sted enn i modemet...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dennis

Sitat fra: cirys1 på mandag 15. juni 2015, klokken 13:44

"On December 6, 2010, ITU-R recognized that these two technologies, as well as other beyond-3G technologies that do not fulfill the IMT-Advanced requirements, could nevertheless be considered "4G", "

Tidligere skrev jeg LTE er 4G eller "ekte" 4G er LTE-A
Innleggene mine er redigert få minutter etter at jeg postet de siden jeg skriver ofte litt feil i farta.

Uansett så blir LTE kalt for 4G av "alle" idag og selv om det opprinnelig ikke oppfylte kriteriene til 4G er det endret i ettertid. Det virker som du bare er ute etter å kverulere.

Alle andre kaller det 4G og LTE-A for 4G+ så jeg ser ikke noe problem med å også gjøre det for gidder ikke å framstå som en sær kverulant.

Dennis

Sitat fra: jkirkebo på mandag 15. juni 2015, klokken 13:56
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 15. juni 2015, klokken 09:57
Så vet ikke hva du mener med at det er langt igjen til 4G.

Litt av problemet er at du bruker 4G uttrykket om alt, 4G og LTE er ikke det samme...

LTE er etter definisjonen ikke et 4G nettverk, LTE advanced vill møte hastighetsdefinisjonen for 4G.
Så viss Tesla har støtte for advanced så har de 4G fart, de eksemplene jeg har sett så tviler jeg på det. (men dette vet jeg ikke 100%)

Nå har ikke folk klart å måle høyere hastigheter selv når de er tilknyttet fiber-bredbånd på 50+ Mbit/s så hastighetsbegrensningen kan fort ligge et annet sted enn i modemet...

Det stemmer ja, har testet min på wifi hjemme med 100mbit linje og får likevell ikke mer enn ca 5mbit ned så er helt klart andre ting enn modem som begrenser.

Øyvind.h

Sw i dashen er ikke akkurat tilpasset surfing. Nettleseren er mer som en gimmik, og jeg foretrekker å surfe på telefonen om jeg venter på noen i bilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dennis

Her man lese om LTE

https://en.wikipedia.org/wiki/LTE_(telecommunication)

Som man ser nederst der har LTE mange fordeler over vanlig 3G, som at det fungerer bedre når man beveger seg i høyere hastigheter, lavere ping osv.

Jeg er glad for at Tesla har fått 4G(LTE) siden det er en forbedring og så får cirys1 sitte å vente på sin ekte 4G eller være fornøyd med treig 3G litt usikker på hva som er greia egentlig.

På bilen min funker nettradio osv i det minste mye bedre når jeg deler 4g(LTE) nettet fra mobilen min. Nettleseren suger maks uansett og den bruker jeg så å si aldri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA