Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering med Autopilot

Startet av spigney, torsdag 09. april 2015, klokken 14:22

« forrige - neste »

spigney

-Nysgjerrig på elbil, men nå ble ny S500 4matic
-Har reservasjon på ny E-golf
-Har bestilt ny E-golf (bestilt 27.12.2016)

elbil-1

østfold fylke/fortum har jo flere type 2 ladestolper/hurtigladere i østfold, så han bør kunne få ladet ganske greitt der...

Kent

Men ingen som er i nærheten av Moss, McDonalds i Råde er vel nærmeste, der er det akkurat åpnet 1 stk 22kwh stolpe.

Ellers er det Ishavsveien på Storebaug for hurtiglading, kan skjønne at han kvier seg for å basere seg på de.

I Sarpsborg og Fredrikstad er det litt flere muligheter, men med base i Moss så kan det nok bli upraktisk.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

elbil-1

2 stk type 2  østfold fylke i rygge - så og si i moss.

32A 400V

Kent

Det er vist 2 stk 32 amp tilhørende hjemmehjelpen/sykehjemmet ja, regner med de er tiltenkt andre en taxier, og de er forøvrig er ute av drift uansett.

Uansett ingen løsning for vedkommende. Det finnes og en hel del 16 amp rundt omkring i Moss, men regner med han trenger litt større fart en normallading på 16/32amp.

elbil-1

Stolpene er i fortum sitt ladenett og skal således kunne brukes av alle.

Akkurat nå er de ute av drift ser jeg - men de blir nok ordnet.

KjellG

Han kjører ca 25 mil/dag og kan hurtiglade på Solli på vei til og fra Moss. Er dette noe problem med en Tesla? Antar han har 85 kWh.

Hvor mye trekker Tesla per time når den står med varmeapparatet i gang? Ev. kan forssilvarmer ettermonteres?

Kent

Sitat fra: KjellG på onsdag 18. mars 2015, klokken 00:04
Han kjører ca 25 mil/dag og kan hurtiglade på Solli på vei til og fra Moss. Er dette noe problem med en Tesla? Antar han har 85 kWh.

Hvor mye trekker Tesla per time når den står med varmeapparatet i gang? Ev. kan forssilvarmer ettermonteres?

Siden han ga 550k for bilen, så er det nok neppe 85.

Har sier jo og at han klarer seg, men har er jo nødt til å stoppe en time der hver dag, regner med han heller ville ladet mens han venter på kunder.

Regner med ting ordner seg når hurtigladerne i sentrum kommer opp.

elbil-1

Han er vel ute og kjører passasjerer

Til og fra flyplassen på rygge feks

Da kan han jo svippe bortom mcd på råde eller på vestby om han har veien dit, da får han ladet med type 2 i rygge og chademo/type 2 på vestby.

En 16a eller 32a på taxisentralen i moss klarer de vel også å fikse...

Litt mer tungvint enn en SC i moss - men da får man fikse det så godt det lar seg gjøre...

Kent

Ja, det er mulig, bare veldig tungvindt.

Jeg tror han fisker etter 11/22kw stolper i sentrum, ikke supercharger eller normallading. som sagt så er det alltid ledig 16amp i sentrum,  men det går bare for sakte.

elbil-1

Ja, inntil moss får opp hurtigladestasjonen i sentrum er nærmeste stolpe hos fylkeskommunen i rygge som ligger ca 5min kjøring unna sentrum...

Kent

Sitat fra: elbil-1 på onsdag 18. mars 2015, klokken 00:42
Ja, inntil moss får opp hurtigladestasjonen i sentrum er nærmeste stolpe hos fylkeskommunen i rygge som ligger ca 5min kjøring unna sentrum...

Fylkeskommunen ligger i Sarpsborg. Den i rygge er et sykehjem, er ute av drift og leverer kun 32amp når den virker.

Nærmeste stolpe som leverer mer en normallading er mcdonalds i Råde. Går fort 15min fra Moss sentrum.

elbil-1

På fortum sine sider står det fylkeskommunen, men hva som faktisk er der aner jeg ikke.

Bedre å stå og vente på ny kjøretur der, tilkoblet  lader, enn uten tilkoblet noe i sentrum i allefall :-)

Det står at det er samme ladestolper der som på mcd rygge (32A 400v) -  skulle bety 22kw det vel..

Kent

Sitat fra: elbil-1 på onsdag 18. mars 2015, klokken 00:48
På fortum sine sider står det fylkeskommunen, men hva som faktisk er der aner jeg ikke.

Bedre å stå og vente på ny kjøretur der, tilkoblet  lader, enn uten tilkoblet noe i sentrum i allefall :-)

Joda, men han får ikke nok strøm der til å dekke opp for evt manglende SC-lading.

Det sagt så vil nok en Tesla-taxi bosatt i Moss klare seg utmerket med dagens infrastruktur. Problemet til vedkommende er at han ikke har 85kwh-batteri-bor langt unna, og har behov for mye lading i løpet av dagen. :)

elbil-1

Ideelt sett burde taxisentralen satt opp noen 43kw stolper hos seg selv ...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA