Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye specs på 85D... ???

Startet av oysteinoren, torsdag 09. april 2015, klokken 11:03

« forrige - neste »

oysteinoren

Hei,

Jeg hadde en del fukt i bilen som igjen ga frost i frontruten på min Mitsubishi Miev 2011-modell. Jeg fikk en ide om å kjøpe passive fuktslukere på biltema, og kastet et par poser med dem inn i på dashbordet. Jeg trodde posene bestod av silica gel-kuler, men det viser seg at det var salt (kalsiumklorid). Etter en stund fikk jeg ikke start på bilen, og fikk den tauet på verksted. Det viste seg at posene ble mettet, og det begynte å renne saltlake ned i instrumentene. De fant ut av dette, og rengjorde noen av instrumentene. Jeg fikk en regning på 7000 kr. Deretter virket den helt fint i et par dager, før jeg fikk det samme problemet.

Det ser ut som om det har rent enda mer lake rundt omkring i instrumentene, og nå snakker de om å bytte ut en del dyre komponenter som de skal komme tilbake på.

Har jeg noen som helst garantisak på dette?

Datablad fuktslukere: http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/SecuritySheets/nb/36375_SDB.pdf

cra

Dette høres desverre helt og holdent ut som noe du må ta på egen kappe.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

brimi

Uff, her har du vært uheldig. Men tror du skal ha verdens greieste forhandler om de skulle dekke dette for deg.
Bmw i3

Thomas Parsli

Jeg tror du i beste fall har en forsikringssak -sjekk med forsikringsselskapet ditt.

Forklaringen på http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Utstyr/Fuktsluker-14060/ er så tydelig at du neppe kan søke erstatning fra produsent/importør.
Jeg antar bruksanvisingen som fulgte med produktet var like klar.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elektrolux

Lei historie som bør føre til skikkelig advarsel på nevnte produkt.

Salt og bil hører ikke sammen, og her tror jeg Biltema har et forbedringspotensiale.

Skal du søke erstatning, ville jeg prøvd et brev til Biltema og bedt om goodwill erstatning
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

oysteinoren

Hei igjen,

Verkstedet kan ikke gi noen makspris eller garanti på at de får bilen til å fungere, så jeg har bestemt meg for å kvitte meg med bilen.

Jeg får 3000 kroner for å kondemnere den. Er det noen som har forslag for å hente inn penger på noen annen måte?

emil

Sitat fra: oysteinoren på fredag 27. mars 2015, klokken 06:59
Hei igjen,

Verkstedet kan ikke gi noen makspris eller garanti på at de får bilen til å fungere, så jeg har bestemt meg for å kvitte meg med bilen.

Jeg får 3000 kroner for å kondemnere den. Er det noen som har forslag for å hente inn penger på noen annen måte?

Bare batteripakka er nok verd mye mer enn 3000kr. Både som reservedel til andre trillingeiere, men også kanskje som batterier til solcelleanlegg eller lignende. Sikkert noe verdi i andre deler også.

svingen

Sitat fra: emil på fredag 27. mars 2015, klokken 07:50
Sitat fra: oysteinoren på fredag 27. mars 2015, klokken 06:59
Hei igjen,

Verkstedet kan ikke gi noen makspris eller garanti på at de får bilen til å fungere, så jeg har bestemt meg for å kvitte meg med bilen.

Jeg får 3000 kroner for å kondemnere den. Er det noen som har forslag for å hente inn penger på noen annen måte?

Bare batteripakka er nok verd mye mer enn 3000kr. Både som reservedel til andre trillingeiere, men også kanskje som batterier til solcelleanlegg eller lignende. Sikkert noe verdi i andre deler også.

Hvordan gikk det her? Er bare nyskjerig.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA