Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan sjekke en brukt elbil? (Batteri - lading? E-up!)

Startet av Beachboy, onsdag 08. april 2015, klokken 23:33

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 17. mars 2015, klokken 11:37
Vent til torsdag... Da skal jo Elon fjerne rekkeviddeangsten  8)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20173.0.html
Eller så kan han jo vente til freddan. Hender seg at det skjer noe hyggelig da også  :D

ihlhaug

Sitat
Kanskje jeg tolker deg helt feil nå, men anbefaler du han å kjøpe en bil uten autopilot?  :)
Nei nei, det var bare for å få med at den med AP skal være bedre lydisolert, men bråket en hel del mer enn min. Tolk det som: Kjøp heller en S85 enn en P85+
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

fonberg

Sitat fra: Tor med Leifen på tirsdag 17. mars 2015, klokken 12:21
Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 17. mars 2015, klokken 11:58
Enig med Øyvind over her. Kjøp en S85. Jeg hadde min bil på service sist uke og fikk da en P85+ med autopilot som lånebil. Det bråket mye mer enn min S85 uten AP, ristet en del og var en helt annen følelse enn min egen bil.
Kanskje jeg tolker deg helt feil nå, men anbefaler du han å kjøpe en bil uten autopilot?  :)

Poenget til ihlaug er antakelig at han opplevde P85+ som mindre komfortabel enn S85, til tross for at +-en var nyere (med AP) enn S-en (uten AP).

Forøvrig er jeg enig med mange andres tips til trådstarter: selg S60-en (opplys om at du kan selge den med aktivert SC mot pristillegg), og bytt den i en brukt S85. Da får du både (raskere) SC, og den ekstra rekkevidden du ønsker deg, til et mellomlegg som ikke trenger å være avskrekkende (om du kikker på moderat utstyrte S85-er, dvs gjerne uten 21" osv.).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cobos

Som en som også eier en S60 ville jeg ikke gjort noenting før fredag. Så fantastisk som Elon legger opp til er nok ikke annonseringen på torsdag, men godt mulig at det er verdt det og gjør at du kan beholde S60 en stund til. Ellers ville jeg sett på min sammenligning av ny S85 med AP med min gamle S60 som jeg postet for noen uker siden.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

bb

Nå viser det seg at det mulig er en feil/bug med S60en jeg lånte samt andre i Norge. Flere har fortalt meg at de får høyere effekt på sine S60. Så snart dette er løst vil forskjellen mellom 60 og 85 være mindre. Men ikke glem at 85 har 33 % mer rekkevidde enn 60 og at ladetiden derfor må ses i forhold til hvor mange km man får og ikke hvor mange % av batteriet som lades. Så snart problemet med ladingen er løst tipper jeg 85 vil lade ca. 40-60 % raskere enn 60.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

petersv

Hvorfor ikke prøve superlader et par ganger og så ev. kjøpe tilgang? Nederland kan åpne tilgang for deg på forespørsel. Så ser du om det tilfredsstiller dine behov.

Jeg vil tippe det funker helt fint.

Havebigfun

Det mest fornuftige valg om du ønsker økt rekkevidde+SC tilgang er antakelig fortsatt å selge bilen til en svært god pris ift det du ga, dra til Tesla og kjøpe en splitterny S85 til gammel listepris minus 10- 30 k rabatt.
Brukte S85 uten autopilot er relativt sett for dyre.
Det forutsetter at din økonomi tåler en bil til 600 k. Hvis svaret er ja er det en nobrainer :)

Anders Heibø

Hvis du tenker litt frem vil SC nettet bygges ut til å klare Model 3, som sikkert vil ha tilsvarende rekkevidde som S60.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA