Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teslamotors.com nede for vedlikehold, 70D og nye farger på vei inn??

Startet av astroida, onsdag 08. april 2015, klokken 18:36

« forrige - neste »

astroida

Vi kjøpte Leaf for første gang i vinter, og ser nå at den trenger en vask. Jeg har skjønt at automatisk vask med børster frarådes da det kan skade bilen? Og at børsteløs er det beste?
(Jeg er klar over at spyling og svamp hjemme er en mulighet, men dette er en vaskejobb jeg gjerne setter  bort til en maskin. Hvis det er mulig, da.)

Hvor vasker dere bilene deres?

Ebe

Blir virkelig bilen helt ren med børsteløs vask? Har alltid vaska i vanlig børstemaskin.

Jeg vasker i den nye maskinen til Shell på Tertnes. Var fornøyd med resultatet, men vet ikke hvordan resultatet er i forhold til andre maskiner.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

afitch80

Jeg bruker Statoil på Haukås. Selvvasken der. De har skum som tar mye drit.
Skumlegger bilen. Lar det virket et lite minutt. Spyler så med høytrykk med såpe. Så spyle av med bare vann. Nesten like enkelt som maskinvask, billigere(ca kr 65,-) og MYE bedre resultat.
Før amerikansk, nå tysk.

Sirka

Og jeg bruker Bilbadet i Åsane, veldig fornøyd med det. :)

http://www.bilbadet.no
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Sirup

På statoil på Danmarksplass er det seks selvvask-plasser. Her han du vaske bilen med høyttrykk-spyler, men bruk for all del ikke felgbørsten på lakken.

Ser mange skurer i vei på lakken med disse børstene, gir meg frysninger hver gang.
VW e-Golf
Tesla Model X75

knutht

Sitat fra: Askøy på onsdag 18. mars 2015, klokken 03:11
På statoil på Danmarksplass er det seks selvvask-plasser. Her han du vaske bilen med høyttrykk-spyler, men bruk for all del ikke felgbørsten på lakken.

Ser mange skurer i vei på lakken med disse børstene, gir meg frysninger hver gang.

Gjorde dette selv med min gamle bil. Fikk en lang, stygg ripe på panseret. Gjør ikke det igjen med min nye E-Golf ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA