Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Next gen seter nå tilgjengelig for alle modeller

Startet av multiscan, onsdag 08. april 2015, klokken 10:41

« forrige - neste »

multiscan

Noen tips til hvor det er best (billigst) å forsikre P85D?

Jeg har fått to priser så langt, og det er vill forskjell! (27.000 og 14.000), men uansett er den laveste mye dyrere enn jeg hadde trodd også. Noen som har oppnådd bedre.

Forutsetninger: Bor i Oslo, har full bonus 75%, kjørelengde 16.000, egenandel 4.000.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

B_Tesla

14.000 er nok ikke så urimelig det. Kanskje du kommer ned mot 10-12k med diverse rabatter. Husk at dette er en bil som tilsvarer en Porsche Panamera eller Mserati i værsting-utgave.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

chrisworks

For vår nye S85D var det bedste vi kunne finde for os er Frende Forsikring; Pris 17.000.-

Forutsetninger: Bor i Bærum, Garasje, Bonus 60%, kjørelengde 20.000, egenandel 6.000.

Bemerk: S85D og ikke P85D. Fik også tilbud på 27.000 via OBOS. Yikes!.

Muffinman

Reagerer ikke på 14.000 i premie for P85D, nei. Litt avhengig av kjørelengde, men jeg betaler knappe 13" for en P85 med ubegrenset kjørelengde og samlerabatt hos forsikringsselskap. Godt voksen mann bosatt på det man må kalle for landsbygda, og har valgt å stå på 75% bonus etter 5 år pga fri egenandel og ikke bonustap ved skade.

christianhau

Har fått tilbud på ca 17 000 fra Winterbergh på min S85D. Første bilen min så har fått 40% bonus etter fremvisning av skadefri kjøring med Bilkollektivet. Blir litt straffet for å vente med å skaffe seg bil ser jeg...

Dennis

Bor på "landsbygda" selv. Havnet på 10200,- for P85D. Er 27 år, 75% bonus 20k kjørelengde, 8k egenandel.

Fikk prutet ned litt siden jeg aldri har hatt skader, vært kunde hos de siden jeg fikk min første bil og forsikret spreke biler hos de tidligere.
Så kan ofte hjelpe å godsnakke litt på prisene man får :)

steinidar

Får S85D April/Mai og har begynt å jakte på forsikringer. Det er store pris forskjeller ute og har hatt priser fra 16000 til 8500. Det er mange parrametere man må ta hensyn til, jeg har valgt å få pakke løsninger på hus, 2 bil, livs & barne forsikring. Villkår var den faktoren jeg tok min beslutning på sammen med pris. Jeg valgte Trygg som har de beste villkår på bilforsikring, der har de glasstak som glass skade. De har også parkeringsbulk uten bonustap, noe jeg følte var en god deal. I pakken ble ikke teslaen den billigste jeg har kommet over (9900, lav egenandel, 20.000km), men til gjengjeld var de billigere på hus og bil nr2 som gjorde at totalpakken ble billigst hos dem. De kjører nå kampanje med 20% rabatt.
Gardermoen

Lars1

Jeg fikk høre at Storebrand skulle være rimelige på Tesla. Det var i alle fall riktig for min S85D, som fort ble 20-30% billigere enn nest laveste.

cirys1

Prøv og ring Anne Cathrine Heier tlf 41407935 DNB Forsikring

Jeg fikk veldig bra tilbud av hun, og jeg fikk tipset i en annen Tesla forsikringstråd.. :)

Dag A.

Sitat fra: Lars1 på mandag 16. mars 2015, klokken 16:00
Jeg fikk høre at Storebrand skulle være rimelige på Tesla. Det var i alle fall riktig for min S85D, som fort ble 20-30% billigere enn nest laveste.

Storebrand ville gi meg 7000,- på en S85D, men endret fort prisen når de skjønte at det var snakk om P85D.  Da ble prisen over 14.000,-

Endte opp med If og en forsikring på ca 8.500,-

Vilkår: Full kasko uten leiebil, 20.000km, 75% 6år+, parkering i egen garasje i Kristiansand, If godkjente forøvrig "gjennfinningsystemet" selv om dette ikke er "FG godkjent".

Ellers så  finnes dette emnet omtalt i en annen tråd
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Dennis

Sitat fra: Dag A. på mandag 16. mars 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Lars1 på mandag 16. mars 2015, klokken 16:00

Storebrand ville gi meg 7000,- på en S85D, men endret fort prisen når de skjønte at det var snakk om P85D.  Da ble prisen over 14.000,-

Endte opp med If og en forsikring på ca 8.500,-

Vilkår: Full kasko uten leiebil, 20.000km, 75% 6år+, parkering i egen garasje i Kristiansand, If godkjente forøvrig "gjennfinningsystemet" selv om dette ikke er "FG godkjent".

Ellers så  finnes dette emnet omtalt i en annen tråd

Fikk pristilbud på ca 9000 hos If med kasko uten leiebil. Men valgte ikke de fordi den kaskodekningen de har uten leiebil (Basis kasko) har følgende:
"Samme som kasko bortsett fra at leiebil ikke inngår, samt at den valgte egenandelen også gjelder for glasskade og veihjelp"

Helt uaktuelt å betale mange tusen i egenandel ved glasskade eller veihjelp.

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 16. mars 2015, klokken 19:07
Helt uaktuelt å betale mange tusen i egenandel ved glasskade eller veihjelp.

8000 kroner for veihjelp hadde vært litt drøyt ja, Naf medlemskap koster 1100 kr i året der får man flere fordeler (som veieassistanse m.m)ellers så har jeg 500 kr ekstra per assistanse gjennom Viking med nåværende forsikring.

Men hvordan er det visst bilen ikke er kjørbar sånn plutselig, så den videoen til Bjørn han fikk problemer med 12 v batteriet er det da og bare ringe Tesla?? (Regner ikke med at punktering går under her da)

Dennis

Har man nær slekt som jobber i Jernbanen er de helt klart de billigste. ca 6900 for P85D med 20k kjørelengde.

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 16. mars 2015, klokken 20:16
Har man nær slekt som jobber i Jernbanen er de helt klart de billigste. ca 6900 for P85D med 20k kjørelengde.

Jernbanen har de billigste forsikringene ingenting og si på det..  :)

Jeg fikk 1200 kr billigere enn deg på DNB men jeg mangler den "D", det kan jo ha "litt" og si... :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA