Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: RAV4 EV for sale

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 22. juli 2009, klokken 07:48

« forrige - neste »

El rayo

Cra, du sa det veldig godt, og jeg er helt enig.

Det har hendt før at lagret info er gått tapt: Thinkers.no. Men jeg tror at vi etterhvert fikk all nyttig info tilgjengelig igjen her på dette forum'et, som nå desverre har byttet navn slik at kun vi som er ekstremt interessert finner det igjen.

Har sett på andre, internasjonale fora at all tidligere postet informasjon beholdes selv om grunnstammen (husker ikke hva det heter på data-språket - template?) endres. Dette burde også Norstart v/webmaster ha gjort. Men det er vel ikke for sent?

Det var vel egentlig ElectricA!d som var opphavet til fornyelsen av Norstarts forum? Begge ligger ihvertfall nå på samme platform, .ning.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Sitat fra: El rayo på torsdag 25. juni 2009, klokken 17:32
Det har hendt før at lagret info er gått tapt: Thinkers.no.
Ikke bare Thinker.no
Noen måneder etter at jeg først fant dette forumet - høsten 2006 tror jeg - ble det hacket og all informasjon forsvant. Jeg tror et par ivrige sjeler droppet å skrive her etter det.

Håper det finnes backup nå ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Sitat fra: El rayo på torsdag 25. juni 2009, klokken 17:32
Har sett på andre, internasjonale fora at all tidligere postet informasjon beholdes selv om grunnstammen (husker ikke hva det heter på data-språket - template?) endres. Dette burde også Norstart v/webmaster ha gjort. Men det er vel ikke for sent?

Det var vel egentlig ElectricA!d som var opphavet til fornyelsen av Norstarts forum? Begge ligger ihvertfall nå på samme platform, .ning.

Hvis databasene er "de samme" så er det mulig å lage et nytt skall på det hele, ja. Jobber selv med slikt til daglig, og det er rett som det er at en kunde kommer med et nytt design de vil ha implementert. Da lager vi ganske riktig nye templates som vi tester ut på en uavhengig server, og så bytter vi ut alle templates i løpet av en kort stund, og så er det gjort. Ikke så ulikt når damene har brukt noen timer i ulike prøverom på diverse butikker, og når de så har bestemt seg så er det en stund alene på badet - og vips så er de transformert.  ;D

Hvordan det stiller seg med dette forumet vs det nye er jeg ikke sikker på, men er ikke dette et phpbb-forum? Det tror jeg ikke det nye er. I så fall må data konverteres (hvis i det heletatt mulig), og det er sjelden en enkel prosess. For øvrig er jeg ikke sikker på om jeg ønsker meg det gamle forumet over i de nye sidene, men vi får se hvordan det blir når der blir ryddet opp. Uansett håper jeg dette gamle i det minste blir liggende tilgjengelig for lesing, da det fortsatt ligger *veldig* mye nyttig info her.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Når begynner det å ligne de gode gamle dager.
Jeg logge på i dag og så er det en het og travel diskusjon i gang ;D

Jeg ser litt forskjell mellom den måten man formidler info i vår gamle forum og den nye bloggaktig format. Den gamle er mer egalitær og det er for det meste bare kvalitet av innlegget som teller. Blogging er basert på jeg og det synes jeg er mindre attraktiv.
Store fotoer av bloggere danner inntrykk av Big Brother (1984) hos meg.

Artikler kan kommenteres men diskusjonene rundt de dør ut nokså rask.

Takk for alle synespunkter her og jeg håper at det blir mer liv i det hele etter sommerferie.

Ser at Elektrolux har begynt  å redigere litt på elbil wiki. Det er bra og vi kommer til å ha et skikkelig oppslagsverk hvis alle blir med.

God sommer!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

bosonic

#49
Enig med de meste av kritikken   :'(

Den beste løsningen etter min mening er å gi bort det gamle forumet til noen som kan drive det videre, og videreutvikle det.

For å illustrere at denne type forum kan være kreativt, engasjerende, spennende, nyttig, moderne og nyskapende ber jeg dere ta en liten tur innom http://www.byggebolig.no


Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elektrolux

#50
Denne tråden kan være interresant å lese for dem som ønsker å sette seg inn i historien og debatten rundt gamle contra nye forumet.

Også værd å legge merke til at alt dette er skrevet mens vi trodde at dette forumet skulle dø ut.

Legg merke til tonen her. Ikke noe personangrep, tross (lett kamuflert) frustrasjon forsøkes det å være positive, og det tar ikke mange dagene før dette forumets fremste egenskap trer fram. Nemlig løsningsbasserte ideer; Elbilwikiet blir skapt. http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Hovedside

Slikt sett kan en en konkludere at Nye forumet tross alt har medført positive framskritt.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA