Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 32 A vegglader - Noen som selger, eller noen gode tips

Startet av elektrolux, tirsdag 07. april 2015, klokken 20:35

« forrige - neste »

Gnilre

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 14. januar 2016, klokken 08:20
Ioniq litt dyrere og litt lavere rekkevidde, men også litt større. De som vil ha mer rekkevidde kan gå for Model 3, men den vil trolig også være noe mindre. (Den vil trolig ha lavt tak mot bakenden.) Det vil kanskje også selges noen Bolt fordi den trolig er noe større enn konkurrentene, men ellers kommer den ikke veldig bra ut på pris.
Siden du snakker om størrelse her, lurer jeg på om du vet at Ioniq vil være den største av disse bilene og større enn Model 3 ? Jeg har ikke sett noen mål på Ioniq, men for Bolt er det presentert fullstendige mål her : http://electrek.co/2016/01/11/gm-bolt-ev-battery-pack-fast-charging-full-specs/

Etter det jeg kan skjønne er Bolt da en bil på størrelse med en Kia Soul, altså litt mindre enn Leaf. Skal vi rangere bilene etter størrelse vil jeg tro Model 3 er størst, deretter Leaf, med Bolt som minst med sine 4166 mm. Ioniq har jeg ikke peiling på, men det burde vært presentert nå på Detroit-messen.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

kjølholdt

GM varsler at de vil produsere 20-30 tusen Bolt i året dette blir da nok en compliance car.................. sjekk denne linken http://electrek.co/2016/01/13/bolt-gm-compliance-car/
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Espen Hugaas Andersen

Ioniq blir vel ca samme størrelse som Prius. Altså ca 4460 mm lang, og en del større en Leaf, osv.

Bolt får plass til 5 passasjerer og 478 liter bagasjerom, der Leaf har 370 liter.

Jeg er usikker på hvor stor Ioniq blir på innsiden - men jeg tror den kan effektivt være i området av Bolt. Model 3 tror jeg blir noe mindre pga lavere tak bak. (Tesla har snakket om Cd på under 0,2. Da blir det desverre ikke en veldig romslig bil - men den vil få god rekkevidde. Jeg tror de som vil ha en romsligere bil må vente på Model Y.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

timingbeltkiller

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 14. januar 2016, klokken 08:20
Om dette stemmer, så kommer ikke Ioniq veldig bra ut, verken på pris eller rekkevidde.
Går ut fra gjette prisene dine er for skrapa basis modell.
Men har du korrigert for at ioniq etter vanlig Huandai praksis kommer med mye mer utstyr
i sin basis modell enn M3 og Bolt og også endel mer enn Leaf?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

e-curious

Etter det jeg har forstått så er muligheter for hurtiglading ekstrautstyr på Bolt.  Det er ikke oppgitt noen pris på hva dette kommer til å koste (i tillegg til $37K)

Mippen

Sitat fra: e-curious på torsdag 14. januar 2016, klokken 21:46
Etter det jeg har forstått så er muligheter for hurtiglading ekstrautstyr på Bolt.  Det er ikke oppgitt noen pris på hva dette kommer til å koste (i tillegg til $37K)

Importøren i Norge står fritt til å velge hvor mye utstyr de vil levere bilene de skal selge med. I enkelte land er til sammenligning hurtiglader ekstrautstyr på Leaf.
Fremtiden er elektrisk.

timingbeltkiller

Importørene kan ikke på en og samme tid øke utstyrsgrad og prise  lik skrapa basismodell.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

NegativeElectrode

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 14. januar 2016, klokken 09:53
GM varsler at de vil produsere 20-30 tusen Bolt i året dette blir da nok en compliance car.................. sjekk denne linken http://electrek.co/2016/01/13/bolt-gm-compliance-car/

De har heller ikke tenkt å gjøre noe for større utbredelse av CCS i USA. Blir jo ikke en elbil som kan gi mobilitet når man satser på en ladestandard med lite utbredt infrastruktur.
https://transportevolved.com/2016/01/13/gm-may-be-bringing-the-long-range-2017-chevy-bolt-ev-to-market-but-it-wont-be-funding-ccs-infrastructure-development/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Elmo

Sitat fra: e-curious på torsdag 14. januar 2016, klokken 21:46
Etter det jeg har forstått så er muligheter for hurtiglading ekstrautstyr på Bolt. 
Det er det jo faktisk på BMW i3 også da. . . . . så utgangspris er absolutt ikke relevnt å sammenlikne fra den ene elbilen til den andre
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Bjoris

Nå viste Nissan frem 60 kWh batteri så usikker på hvor 48 kWh kommer fra? Tror også pris blir rimelig lik som Bolt M3, isåfall får du mer bil for pengene. Tipper det blir flere alternative pakke så 48 kWh og lavere akter jeg er aktuelt. Langt fra alle som har behov for lang rekkevidde på en småbil.

Nissan Åsane var iallefall veldig overrasket over at bare 50% valgte 30 kWh, de hadde beregnet 80%.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Ingeniøren

Sitat fra: bjoris på søndag 17. januar 2016, klokken 10:02
Nå viste Nissan frem 60 kWh batteri så usikker på hvor 48 kWh kommer fra? Tror også pris blir rimelig lik som Bolt M3, isåfall får du mer bil for pengene. Tipper det blir flere alternative pakke så 48 kWh og lavere akter jeg er aktuelt. Langt fra alle som har behov for lang rekkevidde på en småbil.

Nissan Åsane var iallefall veldig overrasket over at bare 50% valgte 30 kWh, de hadde beregnet 80%.

Ikke så overrasket. Klarer meg veldig fint med BMW'n eller alt Leaf 20 kWh til 95% av mitt behov. Skulle valgt noe annet måtte det vært noe med betydelig lengre rekkevidde ala Tesla - som er både for stor og dyr (og dårlig). Pr i dag er fossilbil et bedre alternativ.

BMW'n er og min eneste bil. Veldig mange kjøper vel elbil som bil nummer 2 og det gjør saken ikke bedre.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mazzbot

Hvor og nårviste nissan sin 60 kWh batteripakke ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Hansi

Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA