Musk "About to end range anxiety"

Startet av KrW, søndag 15. mars 2015, klokken 16:20

« forrige - neste »

Epleskreller

#180
OTA betyr "over the air". Og så software update.

Jeg tipper nå at det er en software oppdatering som gjør det mulig å etterinstallere metal-air batterier i frunk.

Musk'en liker ordspill, så dette hadde funket :-D Dette er i tilfelle en stor nyhet!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

s_limstrand

Ser nå at Navigasjon er standard med i alle biler som bestilles nå.
Kan det være at alle biler, dvs de som ikke har tech-pakke, også får navigasjon og dermed bedre info om ladere, rekkevidde, planlegging osv?
Alle biler uten tech, kan betale 1000 dollar og få navi, så kan være det er så få som ikke har det at de ruller ut til alle nå?


kjølholdt

og hva vil pris for metal air batteriet være????
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Epleskreller

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:25
og hva vil pris for metal air batteriet være????

Sikkert dyrt, men det fjerner rekkeviddeangst! Alle nye biler leveres med et lite metal-air som kan aktiveres ved behov.

Alternativt kan batteriet plasseres på venstre side i bagasjerommet (tilsvarende bassen på motsatt side,  der er det nære ladeporten og alle ledningene der.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Tesla-man

Skal vel godt gjøres å få nytt batteri OTA
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Tor med Leifen

Sitat fra: s_limstrand på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:21
Ser nå at Navigasjon er standard med i alle biler som bestilles nå.
Kan det være at alle biler, dvs de som ikke har tech-pakke, også får navigasjon og dermed bedre info om ladere, rekkevidde, planlegging osv?
Alle biler uten tech, kan betale 1000 dollar og få navi, så kan være det er så få som ikke har det at de ruller ut til alle nå?
Høres fornuftig ut. Tipper alle biler får lik navigasjonsløsning med bedre rekkeviddeestimering, underveis-navigering og integrering av ikke-Tesla ladepunkt. Oppdateringen blir kostnadsfri; den burde vært del av leveransen for samtlige modeller i utgangspunktet.

Dennis

#186
Helt utrolig hva folk forventer av en oppdatering av softwaren ja :P

Kan nok helt fint se bort fra både batteri og slike ting. Å sette i ekstra batteri vil kreve store modifikasjoner av bilen og ledningsnett. Bilen får også en annen vekt som gjør at bilen må omregistreres med ny vekt og nyttelast skal Tesla følge loven. Sikkerhet ved kollisjon må man også ta med, og et ubeskyttet batteri feks bak eller i front kommer til å bli spennende ved kollisjon.

Tesla-man

Har mest tro på aktivering av den hemmelige solcelle-klarlakken som kan produsere ekstra mil....
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

dosmont

Siden Musk har snakket om automatisk lading tidligere (laderobot).
Kan det da være mulig at den titanplaten under bilen på de nyeste allerede er utstyrt med induktiv lading, og at det blir retrofittet på de gamle, men alle får OTA fordi.
Blir også mulig med drive and charge, andre smarte løsninger som gjør at pluggin lading blir gammeldags.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Epleskreller

#189
Sitat fra: Tesla-man på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:38
Skal vel godt gjøres å få nytt batteri OTA
Mulighet for etterinstallasjon kan gjøres OTA. Poenget med at han har poengtert OTA (som alle endringer i software er), er jo det finurlige i at det er metal-AIR batterier. Så en software-oppdatering over the air(-batteries).

Litt søkt, men skal det virkelig fjerne rekkeviddeangst vil et slikt nød/langdistansebatteri gjøre nytten. Det har tidligere vært spekulert i om Tesla jobber med metal-air-batterier.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Tesla-man

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:50
Sitat fra: Tesla-man på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:38
Skal vel godt gjøres å få nytt batteri OTA
Mulighet for etterinstallasjon kan gjøres OTA. Poenget med at han har poengtert OTA (som alle endringer i software er), er jo det finurlige i at det er metal-AIR batterier. Så en software-oppdatering over the air(-batteries).

Litt søkt, ....

Hehe... Ikke så reint lite søkt heller -  hvis du virkelig mener dette da....  Ikkeno' poeng med OTA oppdatering dersom bilen allikevel må inn til Tesla. Det skjønner vel alle.

Vi vet jo ikke hva dette er og hele verden spekulerer. Vi får se når tiden er inne.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)


RonnyØ

Sitat fra: Tesla-man på onsdag 18. mars 2015, klokken 11:05
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:50
Sitat fra: Tesla-man på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:38
Skal vel godt gjøres å få nytt batteri OTA
Mulighet for etterinstallasjon kan gjøres OTA. Poenget med at han har poengtert OTA (som alle endringer i software er), er jo det finurlige i at det er metal-AIR batterier. Så en software-oppdatering over the air(-batteries).

Litt søkt, ....
Ikkeno' poeng med OTA oppdatering dersom bilen allikevel må inn til Tesla.

tror ikke Tesla skal legge opp til noe mer som man må innom servicesenteret for.. :D

Epleskreller

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 18. mars 2015, klokken 11:56
Sitat fra: Tesla-man på onsdag 18. mars 2015, klokken 11:05
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:50
Sitat fra: Tesla-man på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:38
Skal vel godt gjøres å få nytt batteri OTA
Mulighet for etterinstallasjon kan gjøres OTA. Poenget med at han har poengtert OTA (som alle endringer i software er), er jo det finurlige i at det er metal-AIR batterier. Så en software-oppdatering over the air(-batteries).

Litt søkt, ....
Ikkeno' poeng med OTA oppdatering dersom bilen allikevel må inn til Tesla.

tror ikke Tesla skal legge opp til noe mer som man må innom servicesenteret for.. :D
Alle brikkene faller på plass. Tesla skal jo doble service -kapasiteten i Norge i år. Tesla har jobbet med rekkeviddeforlengere i form av metal-air-batterier. Musk skal fjerne rekkeviddeangsten. 1+1+1=3

Overt the AIR! (thihii)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA