Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: super lader på Danmarksplass?

Startet av KrW, tirsdag 07. april 2015, klokken 11:02

« forrige - neste »

Trallalala

Laste ned mer strøm, ja. DET kaller jeg oppdatering  :)

Jejl

Navigasjonsbasert cc som tar hensyn til føret, svinger, bakker mm? Mener Volvo har et slikt system på noen av lastebilene sine. Det skal spare ca 5% energi sammenlignet med en god sjåfør, og opptil 30% sammenlignet med en mindre god. Du velger fart på cc + en nedre og øvre fart du kan tillate at bilen går over/under den farten du har valgt for å ha en mer ideell fart med tanke på forbruk i forhold til der du kjører.

Kimpala

Oppgitt rekkevidde blir på meteren eksakt
X
3

mariowing

Jeg tror at gjenstående rekkevidde beregnes ut i fra ditt forbruk over tid og ikke 188 wh som nå er fast for typical range.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Avh

Mange gode og artige forslag her men de fleste fortjener ikke en hel pressekonferanse. Men at mannen kan PR er jo opplagt!
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

christian1986

I utgangspunktet burde tesla kunne anig forventet forbruk mye mer nøyaktig. Samtlige biler kan fint brukes til å sende tilbake data om faktisk forbruk på strekningene bilene brukes på. Dette kombinert med detaljert informasjon om forbruk ved gitte hastigheter burde bli uendelig mye bedre!

RaBalder

Sitat fra: Krishell på søndag 15. mars 2015, klokken 20:32
han skrev ikke bilene vil gå lengre. Bare fjerne angsten
Kanskje vi får piller  8)

Snorreholberg

Kanskje det er at en kan sette bilen i en modus - som gjør at den kjører energiøkonomisk av seg selv ? Altså at bilen selv styrer farten ut fra fartsgrenser og terreng ?

Jejl

#38
En sw-oppdatering som gjør at bilen kan lades på samme måte som når det regenereres energi under kjøring? Da kan kanskje alle bilene kunne bruke bruke 22 og 43 kw ladere. Det er kanskje forklaringen på at de har sluttet å selge dobbelladere.

Spinner

Er det noen med Tesla som har rekkeviddeangst? ???

Fastlane83


Sitat fra: Jejl på søndag 15. mars 2015, klokken 22:51
En sw-oppdatering som gjør at bilen kan lades på samme måte som når det regenereres av energi under kjøring? Da kan kanskje alle bilene kunne bruke bruke 22 og 43 kw ladere. Det er kanskje forklaringen på at de har sluttet å selge dobbelladere.
Kanskje du er inne på noe her....
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

D.O

Destination charging, med gps oppdatering
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

mr_Utopia

#42
Range Anxiety må defineres som "Frykt for å ikke ha tiltstrekkelig rekkevidde til å nå fram eller at bilen stopper på et sted det ikke er mulig å lade eller komme seg videre".

Det er også verdt å merke seg at ordlyden "About to end range anxiety", dette indikerer at det skal plutselig opphøre. Han sier f.eks. ikke "reduce range anx.", eller "start to reduce...". Dette kan bety at det er et plutselig steg som skal taes, og som da vil sørge for dette problemet ved en snarlig tidspunkt er løst.

Hvis Elon skal få slutt på dette må han gjøre en av følgende:
1. Endre brukerens terskel for å utvikle rekkeviddefrykt.
2. Endre konsekvens av utilstrekkelig rekkevidde, og dermed mitigere rekkeviddefrykt.
3. Endre på tilgang på ladestasjoner der brukere kjører for å sørge for at det ikke er mulig å kjøre tom for energi.
4. Sørge for at brukeren har nok energi i bilen, slik at det er sikkert at han/hun når fram til mål eller delmål.
5. Sørge for at brukeren ikke velger å reise lenger enn energi i bilen tillater.
6. Alle andre forklaringer. 


Slik vil disse løsninger spille seg ut. Velg selv hvilken som er mest sannsynlig.
1. For Verden: 50000 Tesla eiere x 1,5 brukere x 10 psykolog timer x $100/h.
2. Mobil Super Charger stasjon. En Tesla Model S 170SC near you, som kan på kort tid kjøre dit du er og levere 40 kWh på kort tid. Kan bestilles via Uber app.
3. Teppebombe landet verden med SC som foreslått tidligere. Alternativt Chademo. (Hmmm, det blir mange)
4. Battery pack brick protection temporary disabling. Enter pin code. (The warranty of the Battery pack is still valid, but the range may in some cases  decrease with an arbitrary amount.  It is advised charging the battery within 10 minutes after arriving.)
5. Enter destination: Driving wil be enabled after online approval of Your Route. Please Contact your Tesla RC (Route Concierge) if there is a bodily emergency and you need to activate driving regardless of risk of not reaching your destination.
6. Jeg mener bestemt jeg har vært gjennom alle tenkelige scenario. La gå.

BMW850

Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. mars 2015, klokken 20:37
Sitat fra: Thor2014 på søndag 15. mars 2015, klokken 20:22
Mulig bedre optimert drift av motorene som sparer strøm?
Ja det tror og håper jeg kommer- på 85D- modellene greier man å øke rekkevidde ved å optimalisere motorene - noe mange ikke trodde var mulig. Kan hende man har kommet på et spor der, eks automatisert seiling - motoren kobles automatisk ut når den ikke bidrar noe og bilen like godt kan rulle av seg selv- tror det ligger iallefall 20% der.

Angående rulling, prøv og sett bilen i N i fart... den ruller godt ja. Ikke mye motstand som i en vanlig bil :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Jejl

Kanskje det finnes en kraftig usynlig innebygget magnet i bilen som gjør at vi kan "hekte" oss på andre bevegelige metallgjenstander i veien (som. f.eks eksosbiler). Funksjonen trenger bare å aktiveres med en sw-opdatering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA