Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: super lader på Danmarksplass?

Startet av KrW, tirsdag 07. april 2015, klokken 11:02

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: Lokführer på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:47
Jeg tenker å saksøke apple siden min iPhone 5 ikke har like bra kamera som iphone 6. Dette burde de nevnt da jeg kjøpte iphone 5 !
Da skulle jeg ha en bra sak. Kjører jeg-telefon 4S og bil fra 2013.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

cirys1

Denne oppdateringen er selvfølgelig ment mest for nye(ere) brukere, de som er litt mer erfarne har mye av dette i sin planlegger allerede.
Selv synes jeg dette var midt i blinken, jeg har sett alle Bjørn sine videoer og lest og lest om alt mulig, nå er vell en av de største påskuddene for og ikke kjøpe elbil (Tesla) er kommer jeg fram dit eller dit på så og så mye.(vi har jo flere tråder om dette og de begynner og bli lange)
Nå er dette løst for alle som vil kjøpe Tesla uten og fordype seg i materiale, nå kan man bare taste eks. Oslo-Trondheim og den forteller deg hvor du må stoppe og hvor lenge, og så varsler den deg når det er klart til og kjøre igjen, helt supert.

ØyvindO

Man trenger strengt tatt ikke å taste engang. Bar e å kjøre i vel og så sier bilen fra om du er på vei til å rote deg inn i ingenmannsland. Skal mye til å få rekkeviddeangst da :)

Tuxedo

Sitat fra: Tor med Leifen på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:38
Sitat fra: Meldola på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:27
Sitat fra: Tor med Leifen på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:20
Hvis noe kan være "negativt" med disse oppdateringene, må det være om før-autopilotbiler ikke får tilbud om hw-oppgradering parallelt med lansering av sw versjon 7. Jeg hadde følt meg rimelig snytt med en bil fra september i fjor som ender opp med langt lavere verdi enn en desemberbil, på grunn av software-oppdateringer...

Kjøp deg en bil fra hvilken som helst annen bilprodusent og si at du forventer å få fremtidige hardware forandringer inkludert i prisen.. eller bare software for den saks skyld.
Det er et poeng, men dette er jo ikke hvilken som helst annen bil. Tesla gjør et nummer av at bilen skal oppdateres og kommende versjoner lager et vesentlig skille mellom utgaver av biler fra samme år. Sånn er vel livet.
Jeg bytter ut min 2013 modell med ny i 2017-18.  Garantert en mye mer avansert modell enn 2015.  I 2017 fremstår 2015-modellen nesten like utdatert som 2013-modellen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Davidsv

Sitat fra: cirys1 på torsdag 19. mars 2015, klokken 19:30
Denne oppdateringen er selvfølgelig ment mest for nye(ere) brukere, de som er litt mer erfarne har mye av dette i sin planlegger allerede.
Selv synes jeg dette var midt i blinken, jeg har sett alle Bjørn sine videoer og lest og lest om alt mulig, nå er vell en av de største påskuddene for og ikke kjøpe elbil (Tesla) er kommer jeg fram dit eller dit på så og så mye.(vi har jo flere tråder om dette og de begynner og bli lange)
Nå er dette løst for alle som vil kjøpe Tesla uten og fordype seg i materiale, nå kan man bare taste eks. Oslo-Trondheim og den forteller deg hvor du må stoppe og hvor lenge, og så varsler den deg når det er klart til og kjøre igjen, helt supert.

Veldig bra poeng. Ikke alle som er villige til å hente frem kalkulatoren hver gang de skal på en litt lengre tur.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Pompel

Sitat fra: Softblue på torsdag 19. mars 2015, klokken 19:12
Nå satt jeg å ventet på noe virkelig revolusjonerende i dag  :-[
Føles litt som å få sokker til jul når man ønsket seg den nye iphonen  :o
Har man for høye forventninger?  :-\
Ja, du og mange flere hadde altfor urealistiske forventninger (kremt, VG, kremt). For min del var denne oppdateringen så godt som identisk med egne forventninger basert på at det var snakk om en softwareoppdatering for å adressere rekkeviddeangst. Hjelper ikke å øke rekkevidden, da forskyver man bare problemet ;)

Ting som jeg ikke forventet, men som er nevnt er bedre radio og UI-refresh i 7.0. Ser frem til UI-refresh :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Haldenser

Tipper denne UI/UX oppdateringen gjør dashboardet likt slik det ble vist under P85D/Autopilot demoen - samme skjermbilde som inne på Design Studio.
Og lykke til med å bytte bil i 2017/18, tipper prisen ligger på godt over millionen da mtp alle avgiftene Ola Nordmann har presset regjeringen til å innføre.
Angående "Range Assurance" som skal hindre deg å havne i uføret, så sa Musk "rolled out over the next 12 months, all of Europe, U.S. (save for Northern Alaska), Most of China, all covered." så spent på når Norge evt er dekket av denne funksjonaliteten
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

OnlyOne

P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

moso

Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

eldanz

Mange har sikkert vært innom denne linken: http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model%20S%20software%20firmware%20changelog
men er den å stole på? Blir denne log'en oppdatert raskt?

Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

RoadRunner

Har skummet gjennom tråden for å få tilfredsstillt nyskjerrigheten.

Tusen takk til alle kreative forslag - imponerende!!
Jeg er fornøyd med å omsider få valet mode slik at mine yngre sjåfører kan slippes løs.

Bra Musk holder pr-budsjettet nede og heller bruker pengene på produkt-utvikling :-).
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Tai

Hva nøyaktig innebærer valet mode? Hvor stor begrensing snakker vi om?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Amoss

Sitat fra: eldanz på torsdag 19. mars 2015, klokken 21:40
Mange har sikkert vært innom denne linken: http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model%20S%20software%20firmware%20changelog

Den er brukeroppdatert, og er så langt jeg kan se til å stole på i den grad at man husker på at den er det. Den blir rimelig fort oppdatert med informasjon som fremkommer på Tesla Motor Club sine forumsider, men man kan så klart ikke regne med at den lister opp endringer som ingen oppdager, og som ikke står omtalt i release notes. Det kan så klart tenkes at det sniker seg inn feil en gang i blant, men tror det raskt rettes opp i så fall.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eldanz

Sitat fra: Amoss på fredag 20. mars 2015, klokken 00:41
Sitat fra: eldanz på torsdag 19. mars 2015, klokken 21:40

Den er brukeroppdatert, og er så langt jeg kan se til å stole på i den grad at man husker på at den er det. Den blir rimelig fort oppdatert med informasjon som fremkommer på Tesla Motor Club sine forumsider, men man kan så klart ikke regne med at den lister opp endringer som ingen oppdager, og som ikke står omtalt i release notes. Det kan så klart tenkes at det sniker seg inn feil en gang i blant, men tror det raskt rettes opp i så fall.

Tusen takk for god info.. Da kan den være rimelig god å følge med på.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

cstromme

Sitat fra: Sven-E på torsdag 19. mars 2015, klokken 17:43
Absolutt ikke noe nyttig. - Tvert i mot tenker jeg for min del.
Nå begynner vel bilen å protestere når jeg kommer litt nordover i Sverige, eller over til Finland.
Og da sikkert hver eneste gang jeg starter bilen når jeg er noen av disse stedene.

Så lenge du har vært der før og ladet så vil den huske disse laderene og ikke protestere. :)
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA