Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: super lader på Danmarksplass?

Startet av KrW, tirsdag 07. april 2015, klokken 11:02

« forrige - neste »

tjomswrx

vi uten navi får vel ikke nytte av noe av dette... Eller?
S85

sindrejoh

Her finn ein nokre bilete av dei nye funksjonane:
http://www.teslamotors.com/presskit

Model S85 | Bestillt 24.01.2014 | Levering 04.06.2014

19" hjul | Dobbeltlader | Grå nappaskinnseter | Hattehylle | Matchende Yacht-gulv | Obeche-tre matt innredning | Panoramatak i helglass | Parkeringsassistent | Perlehvit lakk | Smart Luftfjæring | Superlading inkludert | Tech-pakke | Ultra Hi-Fi lydsystem | Vinterpakke

Haldenser

Usikker på hva disse nye navigeringsfunksjonene gjør for rekkeviddeangsten. Hvis jeg legger opp en rute hjemme så er jeg fortsatt begrenset til å kjøre på de veiene som har superchargere, samt at det forutsetter at jeg holder fartsgrensen (som vises feil i kartet flere steder). Ønsker en skikkelig ruteplanlegger isteden...
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

cirys1

Sitat fra: Tor med Leifen på torsdag 19. mars 2015, klokken 17:57
Super oppdatering dette. Bra med ordentlig navigering via superchargere.

Enig...  :)

Så for vi heller vente på at bilen skal parkere i garasjen selv og lukke porten...

BMW850

Joda, parkere og lukke porten klarer jeg fint sjøl. Det blir sikkert bra :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Og fullt fortjent falt aksjen 5$ etter denne fjerten av en nyhet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Tor med Leifen

Hvis noe kan være "negativt" med disse oppdateringene, må det være om før-autopilotbiler ikke får tilbud om hw-oppgradering parallelt med lansering av sw versjon 7. Jeg hadde følt meg rimelig snytt med en bil fra september i fjor som ender opp med langt lavere verdi enn en desemberbil, på grunn av software-oppdateringer...

Meldola

Sitat fra: Tor med Leifen på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:20
Hvis noe kan være "negativt" med disse oppdateringene, må det være om før-autopilotbiler ikke får tilbud om hw-oppgradering parallelt med lansering av sw versjon 7. Jeg hadde følt meg rimelig snytt med en bil fra september i fjor som ender opp med langt lavere verdi enn en desemberbil, på grunn av software-oppdateringer...

Kjøp deg en bil fra hvilken som helst annen bilprodusent og si at du forventer å få fremtidige hardware forandringer inkludert i prisen.. eller bare software for den saks skyld.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Trustno1

Sånn er livet, og verden går heldigvis fremmover :)

Dennis

De gamle kommer aldri til å bli oppgradert med autopilot hw. Alt for store forskjeller og man snakker pris på 100k +++ å bytte.

De som kjøpte bil før viste at bilen ikke hadde bla. adaptiv cruise control osv. Så de har fått det de var lovt av Tesla når de trykte på bestill.

De som fikk bil i desember fikk en veldig hyggelig overraskelse at de fikk det på bilen :)

B_Tesla

Har sett estimert pris på å installere autopilot HW. Den var vel satt til 65 000 USD ca. Så mulig er det kanskje.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Tor med Leifen

Sitat fra: Meldola på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:27

Kjøp deg en bil fra hvilken som helst annen bilprodusent og si at du forventer å få fremtidige hardware forandringer inkludert i prisen.. eller bare software for den saks skyld.
Det er et poeng, men dette er jo ikke hvilken som helst annen bil. Tesla gjør et nummer av at bilen skal oppdateres og kommende versjoner lager et vesentlig skille mellom utgaver av biler fra samme år. Sånn er vel livet.

Lokführer

Jeg tenker å saksøke apple siden min iPhone 5 ikke har like bra kamera som iphone 6. Dette burde de nevnt da jeg kjøpte iphone 5 !

Ja, jeg er helt ironisk.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

F_P

Sitat fra: Tor med Leifen på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:38
Sitat fra: Meldola på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:27
Det er et poeng, men dette er jo ikke hvilken som helst annen bil. Tesla gjør et nummer av at bilen skal oppdateres og kommende versjoner lager et vesentlig skille mellom utgaver av biler fra samme år. Sånn er vel livet.

Multiquute, ahh..  ;)
Jeg har bil fra 30. sept i fjor, og ja jeg var grinete 3 dager etter når «The D and something else» ble lansert. Kjenner litt på samme følelse når man igjen bruser med fjæra og feilaktig sier at saker og ting skal gjelde alle, mens det egentlig bare er en liten fjert av nyhetene som berører oss med «gamle» biler. Skulle nok ønske at man var mer ærlig og direkte i kommunikasjonen rundt slike ting, men lite å få gjort med et.

Krysser fingrene for at vi får en større oppdatering til høsten igjen slik at det om ikke annet blir litt forutsigbart når på året større endringer kommer. Hva med en facelift f.eks.? Skal man da bare si at det er uflaks om noen er så dumme/uheldige som meg og får gammel bil,  mens de som bestillte uka etter får en helt annen bil utlevert?

Lever greit med det siden jeg skal dytte min bil på fatter når prisen er overkommelig. Må nok la den gå for sub 500', så får vente litt med å kjøpe ny  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Softblue

Nå satt jeg å ventet på noe virkelig revolusjonerende i dag  :-[
Føles litt som å få sokker til jul når man ønsket seg den nye iphonen  :o
Har man for høye forventninger?  :-\
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA