Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: super lader på Danmarksplass?

Startet av KrW, tirsdag 07. april 2015, klokken 11:02

« forrige - neste »

HKS

Morsomt å se hvor mye hype det har blitt.

Musk var på keynote på Nvidia GTC i går, der sa han at det var nyheter i firmware 6.2 han skulle snakke om.
Tesla Model S 90D

Sprucemoose

Sitat fra: Rødkleiv på onsdag 18. mars 2015, klokken 18:51
Jeg noterer meg at Musk moderert seg kraftig. I en oppfølgingstweet heter det "addressing range anxiety".

Men la ikke det legge noen demper på fantasien :-)

Oppfattet dette mest bare som en presisering av tweeten rett før om "battery pack swap". Han poengterer vel bare at det ikke var dette med batteribytte som var nyheten for pressekonferansen.

Jeg deler vel mer oppfatningen om et mer nøyaktig range estimat og navigasjonsfunksjoner som auto-kalkulerer range til mest hensiktsmessige ladestasjon. Men, jeg håper at det kanskje kombineres med en reell økt rekkevidde (mer økonomisk drift/frigjøring av restkapasitet osv). Det blir uansett spennende å våkne på fredag :-)
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

sisc1337

Noen som har link til countdown timer? Vil denne pressekonferansen bli livestreamet noen plass?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Car-El

Hmmm... Kom til å tenke på en tegneserie. Madrake, som brukte å være i Agent X-9, han bare gjør en "hypnotus-gestus" (eller lignende) så ble alt slik han ville.  ??? Om man bruker litt "sinnsyk-mattematikk" kan man få Musk til å bli Madrake?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

fonberg

Sitat fra: Car-El på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:42
Hmmm... Kom til å tenke på en tegneserie. Madrake, som brukte å være i Agent X-9, han bare gjør en "hypnotus-gestus" (eller lignende) så ble alt slik han ville.  ??? Om man bruker litt "sinnsyk-mattematikk" kan man få Musk til å bli Madrake?

Nope. Elon er og blir Tony Stark.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Pompel

Sitat fra: Car-El på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:42

Mandrake the Magician. Husker godt denne :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Cobos

Nå høres det ut som det Elon kommer med imorgen er 6.2 med mye bedre NAV funksjonalitet, hva annet er i 6.2? Jeg som mange andre var fornøyd med 6.1 og ikke egentlig 6.0. Tror dere det bare er NAV i det som kommer imorgen, jeg håper på andre overraskelser i softwaren. Som bedre DAB?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Leif1

Forslag til neste tråd: Hvem har fått 6.2?
Konvertitt fra S til X

Tuxedo

Sitat fra: sisc1337 på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:17
Noen som har link til countdown timer? Vil denne pressekonferansen bli livestreamet noen plass?
Pressekonferansen skal begynne kl 17:00 i ettermiddag, norsk tid.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Trustno1

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 19. mars 2015, klokken 08:02

Ingen som har sett eventuell link til livestream?

Tuxedo

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 19. mars 2015, klokken 10:39
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 19. mars 2015, klokken 08:02

Ingen som har sett eventuell link til livestream?
Hvis den blir streamet live, vil det sannsynligvis komme en link på denne siden i løpet av dagen:

http://ir.teslamotors.com/events.cfm
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

M@Do

mogu

Sitat fra: M@Do på torsdag 19. mars 2015, klokken 13:18
For nerdene her inn så kan vi lese en rapport på det som kommer idag her: http://www4.ncsu.edu/~chow/Publication_folder/Conference_paper_folder/2014_IECON14-BigData.pdf

Er det ikke en sjanse for at dette er et tilsvarende system som det som ble introdusert for rekkevidde-estimering i 6.1?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

afitch80

Baksmell på skatten. Renten ble ikke satt ned. Så da er det bare å forberede seg på å bli skuffet i ettermiddag, ca kl 17, og..?  :P
Før amerikansk, nå tysk.

fredag

Sitat fra: Leif1 på onsdag 18. mars 2015, klokken 17:50
14 sider med spekulasjoner og svada her nå. Hvor mange flere klarer vi til i morgen...?

Hvis du tror du klarer mer, så er det 96 sider til her:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/44362-Elon-About-to-end-range-anxiety
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA