Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skrytebilder

Startet av thinkfink, tirsdag 07. april 2015, klokken 10:25

« forrige - neste »

thinkfink

Hei på dere.

Etter en kjapp visitt til Arv her på forumet, ble jeg informert om at vannpumpa i Thinken er gåen.

Noen som har en av disse på lager til en rimelig penge?
Bor i Oslo.
Tar også i mot tips på slike på nettet.

Har til nå funnet denne:
http://elbilhjelpen.no/htm/deler.html

, men ser det er snakk om billigere alternativer rundt i krokene:)

Takker på forhånd for hjelp!

torle

Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

Matheus

Hei. Hvordan man kan enkelt sjekke at vannpumpa går eller er gåen?
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Caspar

Vannpumpen går når tenning er på, eller når bilen lader. Skru av lokket  til kjølevæskebeholderen og titt nedi der. Vanligvis så høres den ganske greit også
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Matheus

Eg hører ikkje noke. I tilleg starta vifta etter et kort reise. Hva vifta skal kjøle og hvorfor den starta?
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Svein-O

Sitat fra: Mateusz på tirsdag 17. mars 2015, klokken 19:09
Eg hører ikkje noke. I tilleg starta vifta etter et kort reise. Hva vifta skal kjøle og hvorfor den starta?
Vannpumpa di står. Mest sannsynlig årsak er at den er defekt. Hvis den ikke går under lading eller når bilen er startet, er den nok defekt.
At kjøleviftene startet, er en konsekvens av det første. Temperaturen i batteripakken startet viftene.
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Matheus

Det var dumt. Pumpa har gåt knapt 3 år og 18t km. Er dei laga av dårlig kvalitet? Er det lett å bytte?

cra

Bytte av vannpumpe er ganske enkelt; har gjort det sjøl. (NB! Husk å bruke TO slangeklemmer på kjølevannslangene!!  ;D ;D). Du trenger å komme til under bilen, men det holder å kjøre fronen opp på et par Leca-blokker e.l.

Har liggende ei gammel original vannpumpe etter at jeg bytta til en annen (uoriginal) type. Tror den skal fungere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Matheus

Takk for det. Eg har også en gammal en som skulle fungere. Skal gjøre et forsøk i dag.

Matheus

Pumpa er byttet! 3 timer brukt. Spørs hvor lenge den nye/gamle pumpa skal leve :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA