Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 05. april 2015, klokken 21:07

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: auduny på fredag 15. mai 2015, klokken 13:30
Ta en flat pute (type stolputer til 50kr på ikea) og sett under og bak setet så passer alle seter fint også i høyden.

Det er den utstående nakkestøtten som er problemet hvordan løser du det med og bygge enda høyere?
En lavere "sittestol" passer ganske greit, men når barn passerer 4-7 år og man må begynne og justere opp da krasjer det med nakkestøtten. Klarer ikke helt og se for meg at og bygge den opp skulle løse dette..?? 

pej

Sitat fra: auduny på fredag 15. mai 2015, klokken 13:30
Ta en flat pute (type stolputer til 50kr på ikea) og sett under og bak setet så passer alle seter fint også i høyden.

Hm...tror vi snakker om to forskjellige ting. Setet får ikke noe annleggsflate mot seteryggen i bilen pga nakkestøtta som stikker fremover. Denne skal, ifølge de aller fleste bruksanvsininger, fjernes eller snus da den kommer i konflikt med bilsetets øvre del. Resultatet blir at det blir et stort hulrom bak bilsetet, og kun toppen som er i kontakt med nakkestøtta. Dette er ikke riktig montering. Sorry, jeg holder på at ingen, absolutt ingen, seter kan funke BRA i Model S med de nye baksetene for STORE barn.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

auduny

Vel. Funker for meg. Har ikeapute under stolen og bak stolen. Passer som fot i hose. Uten noen av delene står setet også helt greit. Men da er det et lite hulerom ja. Ikke veldig stort. Størstemann er 7 år.

ElectroShock

Takk for bra tips! Er det noen som har erfaring med Maxi Cosi, evt. andre, festet med ISOFIX?
Tenker å kombinere spedbarnessete med barnevogn-adapteret til Bugaboo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA