Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 05. april 2015, klokken 21:07

« forrige - neste »

lurium

Noen som har funnet ut hvilke barneseter som passer i nextgen setene? Testet en beltepute fra biltema, den passet perfekt i midtre plassen i nextgen bak på min P85D, men not so much på de andre setene pga skråkant i skinnet.

Frykter at de vanlige isofix setene vil passe enda dårligere...

Redd for å ødelegge setene... what to do :)

pej

Ingen forovervendte seter for litt større barn passer i de nye setene dessverre. Heller ikke på de nye standard setene. Nakkestøtta stikker for mye fremover og gjør at setet kun får kontakt helt der oppe og man får ikke lagt seteryggen inntill bilens seterygg. På "vanlige" biler snur eller fjerner man nakkestøtta. Dette står også i manualen til de fleste seter. Har vært i kontakt med både Tesla og Trygg Trafikk. Tesla gidder ikke sjekke men Trygg Trafikk er på saken. Kommer nok et svar/uttalelse fra de ganske snart.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

lurium

Blir nok beltepute/setepute eller hva det nå kalles, må finne ut "hvilken" da som er best for nextgen setene.
Som faktisk kommer helt inn til ryggen. Skrår veldig på ene siden pga "nextgen" fordypningen.

Flotte seter som man ikke har lyst å "ødelegge" :)

AndreS

Har montert både isofix izi combi x3 (stort bakovervendt) og izi up x3 fix. De ligger akkurat mellom sidestøtten begge to. Litt dårlig vinkel mellom klembøyle og seterygg på izi combi, men det andre ligger inntil seteryggen det. (I tillegg til at det ligger ved/helt inntil ved nakkestøtten, men så lenge ryggen har støtte går det bra).
I3 i bestilling

ElectroShock

Er den noen som har funnet isofix-løsninger fra spedbarn og småbarn som passer godt i de nye NG-baksetene?

pej

Trodde de gikk bort fra NG seter bak? Ble noen biler levert med dette i Norge altså?
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Leaf 2012 (solgt)

Teslanewbie

Sitat fra: pej på onsdag 13. mai 2015, klokken 22:44
Trodde de gikk bort fra NG seter bak? Ble noen biler levert med dette i Norge altså?

Ja nesten alle som fikk telefonsamtale fra tesla i jan/feb og som hadde bestilt NG seter valgte nok å få dette i bak også.. jeg gjorde det ihvert fall...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TeslaK

Sitat fra: pej på fredag 13. mars 2015, klokken 23:57
Ingen forovervendte seter for litt større barn passer i de nye setene dessverre. Heller ikke på de nye standard setene. Nakkestøtta stikker for mye fremover og gjør at setet kun får kontakt helt der oppe og man får ikke lagt seteryggen inntill bilens seterygg. På "vanlige" biler snur eller fjerner man nakkestøtta. Dette står også i manualen til de fleste seter. Har vært i kontakt med både Tesla og Trygg Trafikk. Tesla gidder ikke sjekke men Trygg Trafikk er på saken. Kommer nok et svar/uttalelse fra de ganske snart.

Britax Kidfix XP SICT passer
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

AndreS

Sitat fra: pej på onsdag 13. mai 2015, klokken 22:44
Jeg tror nok de aller fleste initielle p85d ble levert med det. Virker som det ble prioritert å slippe evnt senere setebytte på disse. Jeg ble faktisk oppringt av tesla nylig med et spørsmål om jeg hadde fått bilen med nextgen. Det var vel en nordmann som var uheldig og flkk bilen levert uten nextgen, han fikk vel avtale for bytting.

Jeg er fornøyd med mine.
I3 i bestilling

auduny

Jeg har nextgen bak, har en bakovevendt babystol og to forovervente Britax adventure seter. Ikke isofix. Funker fint. Eneste er at jeg endte med å kjøpe setebelteforlengere for å slipper å grave mellom setene så voldsomt.

ELTesla

Jeg har også vært på utkikk etter stol.
Endte opp med Britax Kidfix XP.

Den passer bra, men får samme problemer som de andre stolene når den justeres en del opp.

elbilertilalle

Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Leaf 2012 (solgt)

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

auduny

Ta en flat pute (type stolputer til 50kr på ikea) og sett under og bak setet så passer alle seter fint også i høyden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA