Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er DU-problemet eliminert?

Startet av Svk, søndag 05. april 2015, klokken 16:10

« forrige - neste »

nien

Til informasjon:

-Jekk vedlagt fra fabrikk er KUN ment til å skifte 1 hjul når du har pungtert, og står sånn til at du MÅ skifte hjulet.

-Til alle andre løft, skal skikkelig garasje jekk eller lignende anvendes.

-(Det er bare her oppi steinrøysa vi driver å skifter til vinterhjul hjemme i garasjen... i andre deler av verden er det ikke snø, og hjulskift utføres av et verksted... det er derfor jekken på importbiler alltid er ubrukt...!)

Svk

Sitat fra: nien på tirsdag 17. mars 2015, klokken 09:46
Til informasjon:

-Jekk vedlagt fra fabrikk er KUN ment til å skifte 1 hjul når du har pungtert, og står sånn til at du MÅ skifte hjulet.

-Til alle andre løft, skal skikkelig garasje jekk eller lignende anvendes.

-(Det er bare her oppi steinrøysa vi driver å skifter til vinterhjul hjemme i garasjen... i andre deler av verden er det ikke snø, og hjulskift utføres av et verksted... det er derfor jekken på importbiler alltid er ubrukt...!)

Får jo ikke reservehjul med, er derfor jeg ikke sjønner hvorfor den er med

Kjelliken

Nei det følger ikke reservehjul med. Men kan du tenke deg at det rep kittet faktisk fungerer bedre om du jekker opp bilen først og fyller i luft før du fyller skumm i.. slik at hjulet er mest mulig rundt når skummet kommer i.

Dette skummet stivner jo og da er jo det greit om hjulet har den formen det skal ha.

Det tenker no i allefall jeg med jekken kan være grei til. Og om da hjulet er oppe av bakken kan du kansje snurre hjulet trund etter en har fylt det med skumm for å fordele skummet best mulig inni dekket.

Noe å tenke på. :)
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Svk

Høres jo ikke dummt ut det du sier her :-)

Elmo

Mulig, men da burde jo det stå ganske tydelig i instruksjonsboka at det er sånn prosedyren er
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Sandpusher

Ikke riktig, fyller du dekket med luft, vil du ikke få inn nok skum. Bare tull med jekk i en bil uten reservedekk.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Råde

Dette ble jaggu en mye lengere tråd enn det jeg hadde trodd :)

Jekk er norsk standard. Du får den med fordi 98% av alle kjøpere ville lurt på hvor den var når de skulle legge om fra vinter til sommer...
e-Golf | X75D

e-Kvaase

Jekken er bare til nødbruk. Fin å ha når du vært hjemme og hentet et hjul, og sørger da for at du kommer deg hjem med e-Golfen.

Se også denne tråden om skum:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=6553.0

eivhelle

Skiftet om til sommerdekk i helgen og jekken fungerer greit nok. Ikke verdens beste, men god nok for jobben.

Men jeg ser ikke noe poeng i å ha med jekken i bilen. Det er trangt nok å få plass til ladekabler i det lille rommet under bagasjeromsgulvet. Etter snart 30 år i trafikken har jeg kun ved en anledning hatt behov for jekk og reservehjul, så for mitt vedkommende er selv dekkreperasjons kittet egentlig unødvendig bagasje.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA