Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er DU-problemet eliminert?

Startet av Svk, søndag 05. april 2015, klokken 16:10

« forrige - neste »

Svk

Fikk en jekk med golfen!
Hva skal jeg med den? Fikk jo ikke med reserevehjul!

gulars

Om du ikke har annen jekk kan du bruke den når du skifter til sommerhjul i alle fall....??

Svk

Bytter ikke hjul med en vinglepetter...

gulars

Da får du montere den under senga for å vippe fruen ut om morgenen

alagerqv

Jeg er usikker på om jekken skal brukes til å jekke koner ut av sengen, men jeg har jo aldri prøvd det... :)

Jeg fikk også med jekk, vurderer vel å bare legge den i garasjen. Ser ikke helt bruksområdet når det uansett ikke er noe reservehjul jeg kan skifte... Blir det flatt dekk på veien, så må uansett NAF e.l. rykke ut.

aageaasved

Svk

Usakelig? Er jo ikke det,siden jeg ikke fikk jekk med passaten..

aageaasved

hva har det m el golfen å gjøre

Svk

Lurer da på hvorfor jeg ikke fikk jekk med 08 passaten

hottentott33

Sitat fra: Svk på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:44

Det er kanskje i Passat jekkene egentlig skulle vært, da det var dem som fikk reservehjulene :P  :)

Ellers enig i hva du sier, de originale jekkene er sjelden veldig stabile, så en skikkelig jekk blir vel som oftest brukt ved dekkbytte etc.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

siforko

Jekken funker utmerket til å legge om dekk, sommer eller vinter.
Nesten ingen biler blir i dag levert med reserve jul, det er med rep.kit og kompressor
Kjører E-Golf FL300

mihkku

siforko

Kjører E-Golf FL300

mihkku

Elmo

Sitat fra: Svk på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:44
Den tok sikkert importøren ut for å spare vekt(-avgift). På elbilen spiller det ingen rolle siden den er avgiftsfri.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA