Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solfilm på Model S

Startet av Vesslan, søndag 05. april 2015, klokken 08:18

« forrige - neste »

Vesslan

Det er mulig at dette er diskutert på forumet tidligere, men jeg finner ikke noe på det når jeg søker.

Er det noen som har erfaring med Cybex sirona og to beltestoler (vi har uten isofix) i Tesla Model S? Og da ønsker vi så klart å ha alle tre stolene i baksetet.
Noen med erfaring, innspill eller bilder?  :)

Longice

Har hvertfall erfaring med Cybex Sirona og det fungerer veldig bra med ISO fix i baksetet. Bare pass på ISO fix armene som skal inn i ryggen på setet. De har noen veldig kvasse kanter og kan fort skade skinnet hvis du ikke hjelper armene inn i festene sine.

cstromme

^ Nå kommer Sirona med to plastkanaler som man kan sette inn mellom setet for å lette å ta inn/ut setet, og for å beskytte skinnet i bilsetene.

Vi har selv Sirona, og husker når vi kikket på seter for et års tid siden så så vi noen her på forumet med Sirona og 2 andre seter, men husker ikke hvilken tråd det var i.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Longice

Jeg prøvde disse plastkanalene, men de lagde så stor åpning der man stikker inn armene så fant ut det var bedre uten.
Åpningen inn til ISO festene ble jo permanent der pga plastkanalene.... Ble ikke pent.

Cowboystrekk

Cybex solutuon x fungerer fint sammen med andre cybexstoler, har aton 2-krybba (grei klaring til å få tak i setebeltefestene. Dog må babykrybba på førersiden og 2 x solution x på midtavog passasjerside og det går kjempefint :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cstromme

Sitat fra: Longice på fredag 13. mars 2015, klokken 22:42
Jeg prøvde disse plastkanalene, men de lagde så stor åpning der man stikker inn armene så fant ut det var bedre uten.
Åpningen inn til ISO festene ble jo permanent der pga plastkanalene.... Ble ikke pent.

Hmm. Det har jeg ikke tenkt over. Har akkurat montert disse plastkanalene for en måneds tid siden, kanskje jeg burde fjerne de igjen?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA