Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mercedes-Benz SLS AMG electric vs Tesla Model S

Startet av Norse_Hansen, lørdag 04. april 2015, klokken 12:15

« forrige - neste »

Knusse

Tilbudet jeg fikk fra Mitshubishi var på 484' inkl vinterhjul og hengerfeste...
Litt stivt - ja!

aaa3

Sitat fra: Supersand82 på torsdag 17. september 2015, klokken 13:26
Men er det noen som vet hvilken type ladder det er? 1 el 2?
vurderer å få lagt opp til litt kraftigere ladder enn 1-fas 10amp.
Outlander PHEV har type 1 kontakt. 2014 og 15-modellen lader på max 16 A 1-fas, altså 3,6 kW. Jeg har ikke hørt noe om at 2016-modellen skal ha annen lader.
Hjemme klarer de fleste seg fint med 10 A, men det er veldig greit med en justerbar kabel som kan ligge i bilen. Noen steder kan du få litt ekstra fart med 16 A, andre steder er det dårlig anlegg og man må justere ned til 6 A.
Også veldig greit å ha en kabel til mode 3 ladestasjoner med type 2 kontakt i bilen. Disse er ikke så dyre, og du får trygg 16 A lading. Se her: http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html

Piloten


En liten film mens vi venter  :)
Har selv bestilt bilen i hvit............. Gleder oss!
Phev 2016
Toyota Corolla 1996, (Skal snart på dynga ;) ) (Solgt)
Corvette 1979, Står i garasjen med fabrikkny motor (Tuned Port Injection) Corvetten er nå startet. går som en drøm.....  :)
Think City Gul 2001, (Solgt, men savnet)
Ford F1 1951, (Solgt)
Osv....Osv....

erik e

Hvit!  Du/Dere får den flotteste bilen i nabolaget .
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Supersand82

vi fikk innbytte pris på en 2014 mod huyndai I40.

vi ønska krok - vinterhjul og takstativ (thule aero eller hva de heter)
hørte litt rundt og fikk ganske så forskjellig totalpris.   var vel nesten 60k mellom beste og dårligste.

Har svart bil nå og hvit har jeg kikka på .. men ser at mange hvite blir veldig fort sjitat... så vi kommer til å gå for Titanium gray.   Med småbarn så er dette safeste valget for vår del.

estimert levering nov/des.

Knusse

Vedr facelift og varianter. Jeg ser at Norske leverandører bruker benevnelser som Instyle+ osv. I Sverige har de City, Komfort, Business NAV og Business NAV Safety. Her kan man bygge bil og få priser. Noe tregere lansering i Norge?
Sjekk de svenske sidene:
http://mitsubishimotors.se/bilar/outlander-phev-2015#!specs

Kjetil Kusch


koveraasen

#82
Er det noen her med 2014/15 modellen som har kjørt den nye faceliften og har noen formening om hvordan de er sammenlignet med hverandre? Har lest et par anmeldelser og de fleste skryter av at interiøret, komforten og dempingen har blitt mye bedre. De fleste testene virker derimot ganske overfladiske, så jeg er litt nysgjerrig på hvor stor forskjellen egentlig oppleves i praksis.

Kjenner litt på at jeg kanskje skulle ventet med bilkjøpet for et halvt år siden - selv om jeg har store problemer med det utvendige utseende på faceliften.

erik e

Smak og behag.  Den "nye" er en flottere bil,tror ingen kan mene noe annet.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

jokke

Bak er den nye fin, men fronten er en helbom når det gjelder design.
Bilen som sådan er sikkert noe bedre men det bør vel en ny model være

koveraasen

Design er selvfølgelig smak og behag. Forrige modell er ikke noen direkte skjønnhet, men personlig liker jeg den mye bedre enn den nye, som i mine øyne er fullstendig skivebom.

Innvendig ser den nye derimot riktig så bra ut!

Hadde uansett vært gøy å høre en direkte sammenligning av hvordan de er å kjøre av noen som har testet begge head to head.

olabt

Sitat fra: koveraasen på torsdag 12. november 2015, klokken 18:31
Er det noen her med 2014/15 modellen som har kjørt den nye faceliften og har noen formening om hvordan de er sammenlignet med hverandre? Har lest et par anmeldelser og de fleste skryter av at interiøret, komforten og dempingen har blitt mye bedre. De fleste testene virker derimot ganske overfladiske, så jeg er litt nysgjerrig på hvor stor forskjellen egentlig oppleves i praksis

Kjenner litt på at jeg kanskje skulle ventet med bilkjøpet for et halvt år siden - selv om jeg har store problemer med det utvendige utseende på faceliften.

Var helt på kanten til å kjøpe for et halvt år siden selv og prøvekjørte 15 modellen et par ganger, må innrømme at jeg er meeeeget fornøyd med å ha ventet etter å ha hatt vår nye 16 modell 1 måned. Tydelige forbedringer på mesteparten av det jeg hadde av ankepunkter til 15 modellen. men nå foretrekker jeg 2016 utseende langt forran 2015 også.. 
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

moby666

Forskjellen for min del er så store at jeg ikke harekker vurdert tidligere versjoner pga utseende,  støy og plastikkpreg. Den nye er ikke perfekt med adskillig bedre. Hadde bilen fått nytt navi system hadde mye vært gjort
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

geirs

Fin ny design, men tester og salg på Finn.no av 2016 modellen vises et biler med skjermbeskyttere. Dette er vist nok en amerikansk modell som ikke selges i Norge. Skuffende, dette avgjorde at denne modellen kanskje ikke var så interessant allikevel.

moby666

Ingen Phev 2016 uansett land har heldigvis ikke plast rundt hjulbuer. Du har nok sett bilder av rene fossil utgaver.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA