Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mercedes-Benz SLS AMG electric vs Tesla Model S

Startet av oStoreBil, fredag 03. april 2015, klokken 20:18

« forrige - neste »

afo

Enig i tankegangen din. Kos å gnikke på bilen! :) problemet er at du ikke klarer å få bort de sårene i lakken som bilen desverre blir levert med. Selv om de kanskje ikke er veldig synlige,  finnes de garantert. Å få lakken korrigert av en proff, for så å legge en coating når bilen er ny, er etter mitt syn veldig verdt det. Da blir det enda mer tilfredstillende med renhold og shining senere. Jeg har store deler av pakken du postet link ti,  og bilen blir sinnsykt blant og fin etter hver vask. Du kan også legge voks utenpå de fleste coatinger, for enda blankere bil. Jeg bruker sprayvoks/quick detailer etter vask. Da vet du at lakken er bra beskyttet og du får speilblank bil med dyp og fin farge hver uke :)

Svk

Auto glym aqua voks er jo ikke dum på nye biler.
Lett og bruke, bilen blir blank og vannet preller av. Holder noen uker.

elektro

Jeg har planer om å levere bilen til Haugens Bilshine på Røa for Ditec behandling når jeg får bilen min mai. Har ikke tid til å drive med dette selv og synes det virker som et greit alternativ til å bruke penger på masse utstyr og midler for en som ikke er over gjennomsnittlig interessert. Jeg liker bare å ha ren og pen bil.  :) Det koster 4900 kroner for første behandling og 2250 for rebehandling som jeg tenker å gjøre hver vår der oppe.

Med det utgangspunktet; er det noen som har bedre forlag til andre steder i Oslo som kan utføre Ditec eller tilsvarende lakkforegling? Hva koster det å få en detailer som bruker metoder som er anerkjent i miljøet til å utføre noe tilsvarende?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

afo

Jeg kan anbefale alien autosp.  nettbutikk for bilpleie og har detailingverksted på Jar. Sertifisert til å legge de fleste kjente coatinger i forskjellige prisklasser. Veldig fornøyd med cosmicbehandlingen min fikk. Har Også god omtale på detailersclub. Der kan du også legge ut jobben, så er det sikkert noen flinke som er villig til å behandle bilen din. En del coatinger er det kun godkjente proffe som kan legge. Men mange sykt flinke der. Les anbefalinger.

fredsjo

Scandicshine er bra, men Bilnerden er hakket billigere. Jeg ville investert i følgende om jeg var helt nybegynner og trengte noe som var greit å jobbe med å ville ha en fin bil:
-Mikrofiber vaskehanske (kan kjøpes på Biltema)
-Så stor bøtte som mulig (eks 20l murerbøtte Biltema)
-En god bilshampoo. Eks Meguiars fra Bilxtra eller en eller annen fra Bilnerden (han selger kun kvalitetssåper). Turtlewax er IKKE kvalitetssåpe. Og les på flasken hvor mye såpe man skal bruke.
-Mikrofiberkluter. Her ville jeg kjøpt fra Bilnerden, evt de dyreste Biltema har. IKKE bruk husholdningskluter, de er alt for harde.
-Applikatorpads til oppføring av voks: fås billig hos Bilnerden og kan vaskes.
-En god voks som forsegler godt. Eks Colinite 845 eller Bilt-hamber Finis. Første er veldig billig og bra, andre er hakket dyrere og kanskje bittelitt bedre.

Det over bør ikke koste mer enn en 7-800 tipper jeg, og da har du i prinsippet alt du trenger for å ha en fornøyd bil (utvendig).
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

afo

Viktigste for å unngå riper er forvask (prickbort og surfex hd) bøtte med grit guardrist og et stort bra tørkehåndkle! Kjøp kvalitetsprodukter med en gang. De Varer lenge, og koster ikke så mye mer.. Stor fan av produktene fra Chemical guys. Billig, bra og drøye.

mihkku

Har fått bilen behandlet med Gtechniq Crystal serum + Exo V2. Dette må gjøres hos autorisert detailer da Crystal serum må påføres riktig, feilpåføring må våtslipes.

Til vanlig vask så bruker jeg:
-Microfiber sett fra biltema (vaskekluter/hanske, tørkeklut, poleringskluter) 99kr og gjør jobben!
-Surfex HD ved veldig møkkete bil (Tærer på coatingen ellers)
-Prickbort (Asfalt merker)
-Gtechniq vaskeshampoo (Nydelig lukt og laget til å passe sammen med coatingen. Tar også bort det meste av skit og gjør Surfex litt ubrukelig)
-Gtechniq quick detailer
-Gtechniq universal vask (For interiør etc)
-Gtechniq T1 for dekk, lister og interiør
-Gtechniq leatherguard for seter
-Gtechniq silo seal for felger og detailjer på bilen.

Fordel med å få bilen behandlet er jo mindre vaskeriper, blankere bil, enklere å vaske(Har ikke brukt Surfex HD enda, det meste bare spyles bort eller tørkes lett bort med hanske), samt coatingen beskytter også noe mot steinsprut.

fredsjo

Sitat fra: afo på onsdag 08. april 2015, klokken 12:10
Viktigste for å unngå riper er forvask (prickbort og surfex hd) bøtte med grit guardrist og et stort bra tørkehåndkle! Kjøp kvalitetsprodukter med en gang. De Varer lenge, og koster ikke så mye mer.. Stor fan av produktene fra Chemical guys. Billig, bra og drøye.

Ja glemte selvfølgelig prickbort og surfex i forbifarten. Begge billige og bra produkter.
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

afo

Bor dere i nærheten av en gs bildeler sjappe, har de 15% på bilpleie nå. De har ganske bra utvalg i butikken av både  chemical guys og swisswax, iallefall i Oslo. Mange produkter som ikke ligger ute i nettbutikken deres, og billigere enn andre steder. Hylla ble ganske full her nå :)

np

Takk for tips, bestiller litt ymse fra bilnerden og stikker innom Biltema.

Så får jeg tenke litt frem til jeg får bilen om jeg skal bruke 4-5K på en eller annen coating. Tror jeg dropper Dinitrol, så da har jeg jo spart tilsvarende... ::)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA