Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Homelink i 6.1

Startet av tonl, fredag 03. april 2015, klokken 11:07

« forrige - neste »

eadie

De som fikk høyere hastigheter bodde også i Bergens-området men flere mil unna SC Åsane
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

fonberg

#31
Sitat fra: eadie på tirsdag 17. mars 2015, klokken 17:55
Er nok noe i dette. Jeg bor 3-4 km fra Haukås-laderen. Vært der 2 ganger, og begge ganger ladehastighet ca 200km/t., tilsvarende ca 40kw (102A/388V).
Biler ved siden av meg hadde både 360km/t og en hadde sågar 560km/t. Jeg var til info først på min "bås" og alene på 1A, men det kom en bil til på 1B etterhvert, som altså fikk 360km/t (200A) ladehastighet mens jeg surret videre på mine 200km/t (100A) ladehastighet.
Omtrent lik SOC på alle, og ingen hadde kalde batterier.
Jeg tror det er noe i begrensninger for de som bor nær superladerne. Har altså opplevd dette 2 ganger nå. Ene gangen var jeg sogar helt alene på hele stasjonen.
Har S85, siste versjon 2.2.173, ikke gjort oppgraderinger på batteri, kabler, DU, etc

Husk batteriet er ikke varmt nok til å motta full pupp på SC om du ikke har kjørt mange mil før ankomst, antakelig må du ha kjørt opp mot ti mil for å få over 100 kW.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

BMW850

Slang avgårde ett spørsmål om problemet til "Supercharger-EU@teslamotors.com". Opplevde jo også begrenset ladeeffekt på Brokelandsheia i helga. Fikk dette svaret:

"Tak for din henvendelse og interesse i Tesla og Supercharger netværket.
Der har været visse udfordinger med ladekapaciteten for enkelte kunder på det sidste. Vi er opmærksomme på dette og har set på sagen.
Dette skulle for nuværende være løst, så håber at du fremover finder ladekapaciteten tilfredsstillende. Husk dog, at ladekapacitet altid vil være størst ved meget lav SOC og et varmt batteri og at bilen og Superchargeren løbende holder ladekapaciteten på det optimale niveau ift. bilens batteri.
Endnu engang tak for din støtte i Tesla.

mvh
Tesla Supercharger team EU"
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

eadie

Sitat fra: fonberg på tirsdag 17. mars 2015, klokken 23:10
Sitat fra: eadie på tirsdag 17. mars 2015, klokken 17:55
Er nok noe i dette. Jeg bor 3-4 km fra Haukås-laderen. Vært der 2 ganger, og begge ganger ladehastighet ca 200km/t., tilsvarende ca 40kw (102A/388V).
Biler ved siden av meg hadde både 360km/t og en hadde sågar 560km/t. Jeg var til info først på min "bås" og alene på 1A, men det kom en bil til på 1B etterhvert, som altså fikk 360km/t (200A) ladehastighet mens jeg surret videre på mine 200km/t (100A) ladehastighet.
Omtrent lik SOC på alle, og ingen hadde kalde batterier.
Jeg tror det er noe i begrensninger for de som bor nær superladerne. Har altså opplevd dette 2 ganger nå. Ene gangen var jeg sogar helt alene på hele stasjonen.
Har S85, siste versjon 2.2.173, ikke gjort oppgraderinger på batteri, kabler, DU, etc

Husk batteriet er ikke varmt nok til å motta full pupp på SC om du ikke har kjørt mange mil før ankomst, antakelig må du ha kjørt opp mot ti mil for å få over 100 kW.

Er klar over det, og jeg hadde ingen strekbegrensninger på batteriet. Bilen hadde kjørt 4 mil fra oppvarmet garasje på jobb der bilen hadde stått i 15-16 gr i 8-9 timer, og det var ca 10 gr i lufta.
SOC var på start av lading i underkant av 50%, men det var den også på noen av de andre bilene som hadde vesentlig større ladehastighet.
Jeg har ellers brukt superladeren på Sandane og fått full pupp der flere ganger. Kun på Åsane-laderen at jeg ser ut til å få 50% av full pupp hver gang.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

OleT

Jeg bor 8 km fra laderen på Haukås, og stakk innom for å sjekke i går - på hvei hjem fra Sandsli Altså hadde jeg allerede kjørt over 30km, og bilen var god og varm. Ankom med 20% på batteriet, og superladeren gikk rett opp i 240A - 94kW.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

cairnz

Sjekket i dag. Nav "home" er 10km luftlinje fra SC. Effekt 116kW. 2.2.17x
Elbilist

noto

Kan være en intentional beskyttelsesmekanisme for batteriet. I så fall at laderen leser hvor ofte du har supercharget og struper effekten til biler som den synes har ladet for ofte til at den betrakter det som sunt for batteriet. Det kan forklare hvorfor mange som bor nær superlader opplever problemet hvis de superlader bilene oftere enn de som bor lengre fra.

BMW850

Tviler jeg sterkt på. Bruker SC sånn ca hver 6 uke og fikk kun 60kW på Brokelandsheia sist lørdag. Kun meg som var der.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

eadie

Jeg har bare brukt supercharger 4 ggr på 1 år jeg har hatt bilen.
2 ggr på Sandane, og full pupp begge ganger (over 100kW).

2ggr på Haukås/Åsane, og jeg bort 4km unna, og begge ganger ca 40kW. Ene gangen med kaldt batteri, andre gangen med varmt batteri.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

noto


noto

Lader nå på Aksdal med normal fart. Problemet løst! Jeg har ikke fått ny firmware. Må ha vært en feil i SC.

christian1986

Lader alene i Åsane nå, fra 50% får jeg rundt 65kw. Maks var ved 20%, da hadde jeg rundt 80kW...

Noe merkelig er det her...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA