Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En uke med splitter ny leaf - allerede på verksted

Startet av HelectriC, fredag 03. april 2015, klokken 00:02

« forrige - neste »

HelectriC

Idag kom uhellet til e-Golfen våres :(
Kjørte inne i byen og plutselig som noen dro i håndbrekket stoppet bilen opp og ga meldingen "el.feil stopp! 12v batteri lader ikke" kunne ikke starte bilen etter det. Radio, telefon, navi fungerte fint, men kjøre gikk ikke.
Ringte assistansen og Viking hentet meg etter 1time. På Møller skjønte de ikke noe, men tok selvfølgelig inn bilen. Nå har jeg fossilgolf med manuell gir  :( som lånebil. Blir spennende å se hvor lang tid dette tar. Er ganske kjedelig å betale drivstoff og bompeng når jeg egentlig har en elbil. Jeg synes ikke jeg skal betale dette. I tillegg mente han på Avis at de har en del elleiebiler men de var alle ute. Hadde jeg fått en slik hadde jeg ikke betalt noe, nok å måtte kjøre til verksted, timene går som jeg kunne vart på jobb.

Kuriøst når jeg ventet på Viking kom en eldre Volvostasjonvogn opp til vinduet og mente jeg burde kjøpt meg en bensinbil og lo skikkelig. Hva sier man til en slik kommentar? Jeg rakk i hvert fall ikke si noe for han kjørte raskt med en gang han fått ur seg budskapet sitt. Bak på bilen ser jeg at Volvoen han kjører er en DIESEL!!! OK, men viktig at JEG burde kjøpt BENSIN da!! Idiot!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

mihkku

Du burde da tatt frem Volvoen din og gitt beskjed at han burde få seg en ny bil :p

Kjedelig å høre at den stoppet :/

poskare

Apropos elbil leiebeil... Litt morsomt: Jobber tvers ovenfor Tesla i Drammen...og det står en del eGolf leiebiler der hver uke... :)

Kjelliken

:( Det hørtes litt kjipt ut.

Håper den raskt kommer på veien igjen og at dette ikke er noe problem som blir vanlig.

Håper du får en god forklaring på hva problemet er så vi kan notere ned eventuelt noe som kan bli ett nybil problem.

Han i Volvoen har vel minderverdighets komplekser så det er vel ikke så viktig hva han sa i utgangspungtet.
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

HelectriC

Sitat fra: Kjelliken på torsdag 12. mars 2015, klokken 08:48
:( Det hørtes litt kjipt ut.

Håper den raskt kommer på veien igjen og at dette ikke er noe problem som blir vanlig.

Håper du får en god forklaring på hva problemet er så vi kan notere ned eventuelt noe som kan bli ett nybil problem.

Han i Volvoen har vel minderverdighets komplekser så det er vel ikke så viktig hva han sa i utgangspungtet.

nei, han i Volvoen passerer bare som ennå en av de som ikke skjønner greien med elbil. HAN vil jo få ut noe av att JEG kjører elbil. HAN får bedre byluft og mer plass i fossilfilen!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

SJD

Godt du ikke stoppet midt på trikkeskinner.. Hva om du hadde kjørt på motorveien? Skummelt.

HelectriC

Sitat fra: SJD på torsdag 12. mars 2015, klokken 16:08
Godt du ikke stoppet midt på trikkeskinner.. Hva om du hadde kjørt på motorveien? Skummelt.

Veldig glad jeg ikke kjørte fortere enn 40 og ikke på motorvei eller i tunnel. Kunne blitt veldig dumt.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

HelectriC

Fikk samtal fra Møller idag. Nå har de sjekket med Tyskland og ny styrenhet må til. Blir interessant å se om det blir den styrenhet som ikke gikk å sette i bilen slik at forvarming fungerer via app. Hadde vart veldig morsomt om det tross alt går å få til funksjonene gjennom styrenhetskifte. Da får jeg så å si to i en, fungerende bil og fungerende app ;D
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

mihkku

Golf3

Hei
Opplevde noe lignede i går hadde vært på SFO og hentet ungene, skulle starte Golfen og fikk alarm el feil stopp, deretter kom 12V batteri lader ikke. Radio og lys fungerte.
Forsøkte gjentatte ganger å starte uten å hell, ringte til Møller for å få hjelp og fikk akkurat svar på verkstedet da bilen bestemte seg for å starte.
Har ikke hatt problemet etterpå.

SiriPiri

Sitat fra: HelectriC på onsdag 11. mars 2015, klokken 18:43
Idag kom uhellet til e-Golfen våres :(
Kjørte inne i byen og plutselig som noen dro i håndbrekket stoppet bilen opp og ga meldingen "el.feil stopp! 12v batteri lader ikke" kunne ikke starte bilen etter det. Radio, telefon, navi fungerte fint, men kjøre gikk ikke.
Ringte assistansen og Viking hentet meg etter 1time. På Møller skjønte de ikke noe, men tok selvfølgelig inn bilen. Nå har jeg fossilgolf med manuell gir  :( som lånebil. Blir spennende å se hvor lang tid dette tar. Er ganske kjedelig å betale drivstoff og bompeng når jeg egentlig har en elbil. Jeg synes ikke jeg skal betale dette. I tillegg mente han på Avis at de har en del elleiebiler men de var alle ute. Hadde jeg fått en slik hadde jeg ikke betalt noe, nok å måtte kjøre til verksted, timene går som jeg kunne vart på jobb.

Kuriøst når jeg ventet på Viking kom en eldre Volvostasjonvogn opp til vinduet og mente jeg burde kjøpt meg en bensinbil og lo skikkelig. Hva sier man til en slik kommentar? Jeg rakk i hvert fall ikke si noe for han kjørte raskt med en gang han fått ur seg budskapet sitt. Bak på bilen ser jeg at Volvoen han kjører er en DIESEL!!! OK, men viktig at JEG burde kjøpt BENSIN da!! Idiot!

Kjedelig!! Håper det løser seg kjapt for deg.

Vi hadde feil på vår el golf. Ble leie diesel golf fra Møller som de refunderte alle utgifter på. Vår leieperiode ble en del mnd, da de ikke fikk ordnet feilen og vi måtte vente på ny bil :-\

HelectriC

Så har jeg fått bilen tilbake. Nå har de skiftet styrenhet og bilen skal tydligvis ikke oppvise samme problemer. Kan dessverre fortelle at det ikke har endret noe med avgangstider via app:-( hadde på en måte håpet at dette ville fungere med ny styrenhet.

Med min vanlige e-Golf-flaks så er historien selvfølgelig ikke over med dette. Når jeg kom ut på parkering og setter meg i bilen så varsler den om at et dekk har for lavt trykk. Jeg går ut å sjekker og ser at dekket har tydelig for lite luft i seg. In igjen til verkstedet og de måler trykket til 1,0 bar (etter 1 uke på verksted). Først vil de bare pumpe i lit mer luft, men jeg jeg mener det ikke er normalt at en bil mister 1,5 bar over 1 uke uten at noe er feil. Opp med bilen og der finner de en skrue i dekket. Akkurat! kom ikke å fortell meg at en bil mister 1,5 bar på en uke uten feil! In og vente i sofan igjen, halvtime senere har de lappet dekket og jeg kjør begynner kjøre. Lit stresset så tenkte ikke så mye på mer enn å komme meg av gårde, men oppdager etter noen minutter en svær sort hånd på A-stolpen. Noen har tydeligvis satt hånden på det lyse stoffet, SMART! Gidder ikke å reise tilbake igjen, men tar en bilde med telefonen og ringer for å fortelle om dette og om at jeg IKKE er interessert i å kjøre tilbake igjen. Nå har de i hvert fall lagt in en notis på dette og neste gang bilen er på verksted (for den dagen kommer er jeg helt sikker på, hvis ikke noe annet så serviceopphold) så skal de fikse det skitne panelet.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

mihkku

Skikkelig uflaks!

Interiøret til Golf er veldig lett å holde rent, så her kan du bare ta frem Zaloen og vips - rent og pent :) Hadde selv uhell med trekket i A-stolpen som gjorde at jeg fikk en flott nupp, men tok bare frem barbermaskinen og nå er det like pent.

thomanie

Sitat fra: HelectriC
Så har jeg fått bilen tilbake. Nå har de skiftet styrenhet og bilen skal tydligvis ikke oppvise samme problemer. Kan dessverre fortelle at det ikke har endret noe med avgangstider via app:-( hadde på en måte håpet at dette ville fungere med ny styrenhet.
Kan du på noen måte finne ut via verkstedet om du har fått nyeste versjon av styreenheten, eller om den er bytta ut med en ny, eldre versjon?

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Sidewinder

Ganske sikker på at funskjonene ikke dukker opp sånn helt uten videre, Jeg har enda ikke fått tilgang på min (prod februar) men de driver vistnok å jobber med saken en eller annen plass. og skulle få tilgang til det etterhvert...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA