Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D teknisk info

Startet av Fiffik78, torsdag 02. april 2015, klokken 18:59

« forrige - neste »

Fiffik78

Ser 2015 modellen av Outlander har disse flotte hjulbuelistene som nok tar litt bedre vare på bilen enn dagens åpne flater. Har snakket med Bil Forum og de sier dette er montert og tilpasset på fabrikk og ikke kommer som ettermarkedsutstyr. Har sjekket en del steder på nettet, men finner ikke noe ad-on heller. Noen som har noen tips?

Jf min tidligere post om lakkvalitet kom jeg over en oppgradert utgave i dag med nevnte hjulebuelister. Der var panseret spist opp av steinsprut. Det er det jeg frykter med hjulbuene også og derfor jeg gjerne vil beskytte dem. Prøvde punktvis med 3M folie, men det ble ikke særlig elegant. Legger det dog på rundt baut dersom det er ikke er noen andre alternativer.
Outlander PHEV 2014

jokke

Har 2014 mod registrert i desember, den har hjulbuelister og blanke rails.
Ser ut som listene beskytter veldig bra.
Må jo være mulig å ettermontere, hva om mine trenger å erstattes

Fiffik78

Mitsubishi slår meg som ikke spesielt sterke på ettermarkedet for å si det forsiktig. Følger opp og legger ut dersom jeg finner noe, vil tro at mange som kjører SUV er interesserte i slike. Kikket på innfestingen og det så jo ut som en meget kurrant sak det.
Outlander PHEV 2014

LarsErikOsterud

Jeg spurte hvorfor det bare var hjulbuelister (som jo beskytter) på vanlig modell (ikke PHEV). Og de sa det var gjort for å skille dem. Liker ikke det helt. Ville heller hatt sort plast på støtfangere, hjulbuer og skjørt enn lakk og blanklakkert plast. Mistenker at dette fort blir stygt (og at hjulbuene ikke har plast vil føre til mer skader/rust).
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

PhevVest

Tja, har hjulbuelister og kanallister.
Er minst like skeptisk til rust under disse om noen år..?

(Selv om forhandler sier det ikke er noe problem).

LarsErikOsterud

Sitat fra: PhevVest på mandag 21. desember 2015, klokken 12:26
Tja, har hjulbuelister og kanallister.
Er minst like skeptisk til rust under disse om noen år..?

Ja, sant. Ulempen er jo at du ikke ser det. Det er sant. Rusten på mine hjulbuer på X-trailen kommer også innenfra.
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

Fiffik78

Jeg fikk montert fettlister bak på min, gjorde det i forbindelse med understellsbehandling. Da blir det ihvertfall ikke rust fra innsiden og de dekker også godt nederste del av lakken. På tross av hvor tynn lakk det er så er det ikke noe synlig slitasje i hjulbuene fremme.
Outlander PHEV 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA