Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problemer med Android app og lading

Startet av Aerv, torsdag 02. april 2015, klokken 17:03

« forrige - neste »

1000kwh

Er ikke Tesla en "luksusbil"? Sparer man egentlig noe som helst kontra en vanlig stasjonsvogn?

Det er vel heller lysten på en rask og pen bil som er viktigst her. Om det er en 5-serie eller Tesla blir kanskje mindre nøye med tanke på pengene.

B_Tesla

Alt i alt, sett bortifra dagens fordeler med tanke på bom osv, så er nok en Tesla 85s ca samme pris som en BMW320d med beskjedent utstyr. Hvertfall med oktober 2014 pris.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

BMW850

For å være helt ærlig. Jeg foretrekker faktisk min med bl.a. extended nappa pakke : dører, midtkonsoll, airbag, under dash, oppå dash (fås ikke i dag) enn f.eks. autopilot. Mulig noen synes det er spesielt men jeg synes bilen virker mye mer eksklusiv og ikke antydning til knirk noen steder med skinn all over. Så alt var ikke dårligere før, noe var bedre  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

BMW850

Dere snakker om god eller dårlig deal. Saken er at bilen er fantastisk å kjøre og ALT annet er fullstendig uinteressant i forhold. Det er det som betyr noe. Det andre kommer i annen rekke. Har du råd så benytt en onceinalifetimeopportunity. Denne muligheten er snart historie og kommer aldri tilbake i Norge...EVER! :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cowboystrekk

1. Vi har en 60 kWh som eneste bil. Plassmessig er den kjempebra. Vi har 3 unger som ofte har med venner så 7 seter er ofte i bruk. Vi har 3 barnestoler, går bra men må være litt selektive med type stol. Vi slet litt med UMC første månedene, men ellers har bilen vært meget driftsikker i 1,5 år nå :)

2. En brukt S85 er en god deal, ACC er kjekt, men jeg greier meg fint uten. Lurt å finne en med ganske lavt totalforbruk siden første km. Det tyder på snill kjøring og dermed mindre batterislitasje. En bil med snittforbruk siden start på 260+ må du regne med er hardt kjørt og har den gått f.eks 40k så ville jeg styrt unna. Mange har aldri hatt mer enn småfeil med bilene sine, men de hører du sjelden om.

3. Jeg ville ikke gjort det.

4. Ja, det går trolig helt fint. Forbruk om våren og sommeren er generelt lavt :)

5. Vi hadde ei Kia stv før denne. Besparelsa er grovt sett 15k i året og vi kjører sjelden i bomring. For deres del blir besparelsa langt større pga b8mring. Om du tenker å ha bilen 5-10 år så vil du få break even med octaviaen innen eierskapet, samt at du har en myyyeeee bedre bil :)

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

erot

Sitat fra: BMW850 på fredag 13. mars 2015, klokken 01:12
Dere snakker om god eller dårlig deal. Saken er at bilen er fantastisk å kjøre og ALT annet er fullstendig uinteressant i forhold. Det er det som betyr noe. Det andre kommer i annen rekke. Har du råd så benytt en onceinalifetimeopportunity. Denne muligheten er snart historie og kommer aldri tilbake i Norge...EVER! :D

Kunne ikke vært mer enig. Kjøp brukt, kjøp nytt, kjøp i det prisleiet som passer deg, men kjøp bilen! Du får en annen bilhverdag, enkelt og greit. Jeg gremmes mer og mer hver gang jeg kjører fossil, med mindre det er en så morsom bil at jeg aldri kunne kjøpt den selv uansett.

Jeg har en tidlig utgave og er kjempefornøyd, så ikke være redd for brukt. Noen småfeil har det vært, men Tesla ordner opp. Lang ventetid nå, men om ikke lenge er Kokstad oppe og går, og da burde det normalisere seg. Viljen til å blidgjøre kunden er det i alle fall ingenting å si på.

kjølholdt

Man kan nok si at interiør og finish ikke holder tysk premium kvalitet. Jeg pleier da å snu det på hodet, kan leve med det.  Synes derimot  at tyske biler i premium segmentet er fryktelig dårlig på å levere effekt fra motor . Er det meningen at biler til 1,5 mill leverer så elendig drivlinje. Det er jo som å kjøre sirup..............
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Aerv

Kraftig derail her på slutten, men jeg vil ellers takke for varierte synspunkt og svært nyttig feedback!

cirys1

#68
Eneste grunnen for at jeg kjøper Tesla er de økonomiske fordelene og rekkevidden, blant annet det med SC synes jeg er helt genialt. Jeg syns bilen er fin og se på, noe f.eks jeg ikke kan si om "Leif" eller den dere Kian ikke har de rekkevidde heller så de er ikke relevante.

hma

[Moderator kommentar]
Tråden er kraftig ryddet ca fra 12. mars kl 16. Innlegg relatert til salg er flyttet til "Skal du selge bilen?" http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19695.0.html
Innlegg relatert til akselerasjon og ytelser flyttet til "0-100 og ytelser på Tesla"
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8124.0.html
Øvrige innlegg av upassende karakter er slettet eller moderert.

Moderator setter dårlig pris på å bruke sin fritid på å rydde opp i slikt rot. Debattanter skal kjenne forumets regler godt nok til å vite at dette ikke er holdbart.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA