Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Connected Drive oppdatering

Startet av Guybrush, torsdag 02. april 2015, klokken 15:01

« forrige - neste »

sven erik

har noen av dere skjekket tngden dere kan ha på taket ?

Fush

Sitat fra: sven erik på fredag 15. mai 2015, klokken 02:29
har noen av dere skjekket tngden dere kan ha på taket ?

75 kilo
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

auduny

Jeg har også whispbar og skulle forsøke å montere proride 591. Har hatt dem på firkanta rør tidligere, men hadde heldivis ikke rotet bort de ekstra firkanta skruene.
Men hvordan skal egentlig dette fungere? Forsøker å åpne opp sidene på whispbar'en og skli disse firkanta skruene inn. Det funker jo forsåvidt litt, men er jo jævelsk trått og knotete. Ender stort bare med å dytte gummien bortover. Ser også at gummien har et spor lenger nedi whispbaren som gummien kunne ha passet i, skal man dytte den ned på noe vis? Skal man bare fjerne hele gummien? Skal det bare være så trått?

HelectriC

Sitat fra: auduny på fredag 15. mai 2015, klokken 10:52
Jeg har også whispbar og skulle forsøke å montere proride 591. Har hatt dem på firkanta rør tidligere, men hadde heldivis ikke rotet bort de ekstra firkanta skruene.
Men hvordan skal egentlig dette fungere? Forsøker å åpne opp sidene på whispbar'en og skli disse firkanta skruene inn. Det funker jo forsåvidt litt, men er jo jævelsk trått og knotete. Ender stort bare med å dytte gummien bortover. Ser også at gummien har et spor lenger nedi whispbaren som gummien kunne ha passet i, skal man dytte den ned på noe vis? Skal man bare fjerne hele gummien? Skal det bare være så trått?

Kutt opp gummilisten, in med skruen, så inn med den avkuttede delen igjen.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

auduny

Øhm. Javel? Ingen kjapp måte å ta av på sykkelstativet altså. :-( Dæng. Må dra ut og inn gummmilista. Hvis jeg fjerner den helt. Vil det bråke mye mer da tro?

HelectriC

Sitat fra: auduny på fredag 15. mai 2015, klokken 15:22
Øhm. Javel? Ingen kjapp måte å ta av på sykkelstativet altså. :-( Dæng. Må dra ut og inn gummmilista. Hvis jeg fjerner den helt. Vil det bråke mye mer da tro?

Tror ikke det finnes en rask måte å få ut noe av T-sporet. Men det er egentlig ikke noe problem å kun la T-skruen bli igjen i sporet. Den vil være like godt sikret som når stativet er skrudd fast i skruene.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

sven erik


Øyvind.h

Sitat fra: sven erik på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:21
Sitat fra: Fush på fredag 15. mai 2015, klokken 04:17
Sitat fra: sven erik på fredag 15. mai 2015, klokken 02:29
har noen av dere skjekket tngden dere kan ha på taket ?

75 kilo

har du det  i  vonkortet
I mitt vognkort står det ingen ting om taklast. Ergo gjelder kun den generelle regelen om at taklast skal være forsvarlig sikret.
Er derfor begrenset til 75kg pga whispbars maksvekt. Med annet stativ kunne jeg teoretisk hatt mer på taket.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sven erik

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:26
Sitat fra: sven erik på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:21
Sitat fra: Fush på fredag 15. mai 2015, klokken 04:17
Sitat fra: sven erik på fredag 15. mai 2015, klokken 02:29
har noen av dere skjekket tngden dere kan ha på taket ?

75 kilo

har du det  i  vonkortet
I mitt vognkort står det ingen ting om taklast. Ergo gjelder kun den generelle regelen om at taklast skal være forsvarlig sikret.
Er derfor begrenset til 75kg pga whispbars maksvekt. Med annet stativ kunne jeg teoretisk hatt mer på taket.

snakket med biltilsynet står det ikke noe er det 0 du kan ha på taket  s det vil si flere av oss kan ikke ha noe på taket

Øyvind.h

Sitat fra: sven erik på mandag 18. mai 2015, klokken 15:15
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:26
Sitat fra: sven erik på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:21
Sitat fra: Fush på fredag 15. mai 2015, klokken 04:17
Sitat fra: sven erik på fredag 15. mai 2015, klokken 02:29
har noen av dere skjekket tngden dere kan ha på taket ?

75 kilo

har du det  i  vonkortet
I mitt vognkort står det ingen ting om taklast. Ergo gjelder kun den generelle regelen om at taklast skal være forsvarlig sikret.
Er derfor begrenset til 75kg pga whispbars maksvekt. Med annet stativ kunne jeg teoretisk hatt mer på taket.

snakket med biltilsynet står det ikke noe er det 0 du kan ha på taket  s det vil si flere av oss kan ikke ha noe på taket
Ikke den tilbakemeldingen andre har fått, så da ville jeg sendt en ny forespørsel. Jeg har ingen ting oppgitt ift. taklast i mitt vognkort, og forholder meg da til at lasten skal være forsvarlig sikret.

Svar fra SVV i annen tråd:
SitatPå nye biler skal det stort sett være oppgitt i typegodkjenning hvor mye den kan lastes med, men du behøver ikke ha det registrert i vognkortet. Det er produsenten som oppgir hvor mye du kan laste. Det viktigste er at du da har takbøyler som tåler aktuell last
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

twinpeaks

Hva er maks bredden til Thule Wingbar og/eller Whispbar Through? Jeg har prøvd å finne tall på det på internett, men uten suksess (i hvert fall hverken på autoload eller Whispbar sin hjemmeside)?
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA