Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Connected Drive oppdatering

Startet av Guybrush, torsdag 02. april 2015, klokken 15:01

« forrige - neste »

Guybrush

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 27. april 2015, klokken 09:15
Bruker ikke mange minutter på å montere whispbar nå. Første gangen tok det sikkert tre kvarter. Nå går monteringen på kanskje 7-10 minmutter. Demontering på 5.

Tar det alltid av etter bruk for å unngå merker i taket.

Vet du om dette gjelder alle Thule sine takstativ... (Har de samme type festemekanisme?)

Øyvind.h

Sitat fra: Guybrush på mandag 27. april 2015, klokken 11:00
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 27. april 2015, klokken 09:15
Bruker ikke mange minutter på å montere whispbar nå. Første gangen tok det sikkert tre kvarter. Nå går monteringen på kanskje 7-10 minmutter. Demontering på 5.

Tar det alltid av etter bruk for å unngå merker i taket.

Vet du om dette gjelder alle Thule sine takstativ... (Har de samme type festemekanisme?)

Kjenner ikke Thule sin løsning, men tipper på at den er like enkel eller enklere enn Whispbar.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JTB

Lager Thule sine også merker i taket som jeg ser flere klager på?
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

F_P

Blank film under foten på festet så blir det ingen merker. Lagt på film fra 3M selv. Bommet litt på størrelsen, men prøver igjen. Heller film som man ser på kloss hold, enn slitasjemerker.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

TrondW

Får man på 4 sykler på Whispbar stativet? Noen erfaringer?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

o.b.lix

Spørs vel hvilket sykkelstativ du hadde tenkt å bruke.

Jeg satser på 4 stk på mitt, hadde 3 stk på min merc, og det er vel ikke bredere, og da var det mye plass i mellom.

Har ikke prøvd enda, men må vel prøve en av dagene ja.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

turfsurf

Sitat fra: TrondW på onsdag 29. april 2015, klokken 16:07

Jepp, har hatt fire terrengsykler på Whispbar. Går helt fint, men vær forberedt på høyt forbruk  :o
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

TrondW

Sitat fra: turfsurf på onsdag 29. april 2015, klokken 18:10

Jepp, har hatt fire terrengsykler på Whispbar. Går helt fint, men vær forberedt på høyt forbruk  :o

Hvilke sykkelstativ / sykkelfeste benytter du?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Martinius

tør jeg spørre hvor høyt forbruk vi snakker om med sykler på taket? 250, 300 Wh/km?

eg1l

Passer Thule proride sykkelstativ med Whispbar?

mandresen

Tror det avhenger av hvilken type Whispbar du har, om det er Through eller Flush. Through versjonen går igjennom føttene og du kan laste breiere på den.
I fjor sommer hadde vi 5 sykler på taket, 2 racere som var gaffelmontert og 3 terrengsykler med Thule pro ride Stativ. Funka knall det. 
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

turfsurf

Sitat fra: TrondW på onsdag 29. april 2015, klokken 22:50

Hvilke sykkelstativ / sykkelfeste benytter du?

Det er noen Audi / VW stativ beregnet på terrengsykler med T-spor feste. Funker med racer og, men blir litt lealaust for forhjulet.

turfsurf

Sitat fra: Toosleezaay på onsdag 29. april 2015, klokken 22:54

Det kommer jo veldig an på fart, bidraget utgjør mere jo fortere det går. Var vel oppe i 260-70 på motorvei over tid. En stund siden, så husker ikke detaljene så godt.
tør jeg spørre hvor høyt forbruk vi snakker om med sykler på taket? 250, 300 Wh/km?

turfsurf

Sitat fra: mandresen på torsdag 30. april 2015, klokken 01:05
Tror det avhenger av hvilken type Whispbar du har, om det er Through eller Flush. Through versjonen går igjennom føttene og du kan laste breiere på den.
I fjor sommer hadde vi 5 sykler på taket, 2 racere som var gaffelmontert og 3 terrengsykler med Thule pro ride Stativ. Funka knall det.

Jeg har ihvertfall Flush, og det går det 4 terrengsykler på. Hadde nok hatt problemer med 5.

twinpeaks

Har noen erfaringer med en Whispbar Through vs en Whispbar Flush?

Jeg synes ikke at takstativet kler bilen noe særlig, så jeg tror at jeg kommer stor sett til å bare sette det på når jeg har behov for dette.

Jeg kommer til å bruke min gammel Thule Excellence takboks videre (er veldig fornøyd) og nå lurer jeg på om det er kanskje like greit å prøve å få maks kapasitet siden det kan hende at det oppstår behov å ha en (eller hvis mulig to) sykkelstativer ved siden av. Thule sin Proride 591 finnes ja på tilbud flere steder (bilxtra, autoload) akkurat nå og jeg tror at jeg skal kjøpe et par stykker av disse. Jeg er klar over maks totalbelastning på 75 kg, men det er først og fremst barnesykler som blir aktuelle.

Jeg har aldri brukt takstativ med t-spor før, så jeg lurer om det vil være mulig å plassere da sykkelstativene på hver side av takboksen (den er ja svær, 98 cm bred), men da blir disse sikker liggende svært nær festepunktene av Whispbaren mot taket? Er dette mulig / lovelig / anbefalt å plassere last såpass langt ut mot siden? Eller er den delen av takstativet som kan effektiv brukes bare den innenfor (mellom) festepunktene og forskjellen mellom Whispbar Flush og Through er egentlig bare estetisk?
Er det mulig å å feste takboksen så langt ut mot den ene siden som mulig og har to sykkelstativer på den andre siden? Eller skal jeg forkaste idéen uansatt å ha både takboksen og sykkelstativ på taket, kjøpe en Whispbar Flush og så blir det bare enten det ene eller det andre?

Jeg ser på bildene av sykkelstativet på autoload at den kan åpenbar festes rett over festepunktet med Thule sin Wingbar (se bilde i linken), men egentlig vil jeg helst bruke Whispbar (jeg er lettlurt av reklamenvideoen som sier at Wingbar har dobbelt så mye motstand i vinden). Wingbaren ser ja litt annerledes ut med at feste er bare under stativet, mens den går ja litt "rundt" på Whispbar Through, så det er da kanskje enklere å feste noe over festepunktet.

http://autoload.no/assets/img/1024/1024/bilder_nettbutikk/3409fae60489fd966798603b75742cd2-image.jpeg
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA