Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladefart Kia Soul EV

Startet av jokke, torsdag 02. april 2015, klokken 10:18

« forrige - neste »

jokke

Jeg har kjøpt vinterhjul med dekktrykksensorer(tpms)
Får nå en advarsel i displayet ang dekktrykk monitor service,  dekktrykk er bra.
Noen som vet mer om dette?

Fiffik78

Nei, jeg må bare si at jeg er hjerteskjærende glad for at jeg fikk bilen noen måneder før dette pålegge trådte i kraft. For oss som aldri blir fornøyd med dekk og felg er de greiene der et mareritt.
Outlander PHEV 2014

jokke

Må visst på Mitsubishi og registrere sensorene opp mot bilen.
100 pr hjul  ;D

rkiljet

Drar opp en gammel tråd her. Er det ingen mulighet å registrere disse selv?

Tikka

Kjøpte tyskimportert PHEV hos Autonett Bergen i mai (kjempefornøyd).
Måtte legge om til vinterdekk i begynnelsen av juni få å reise til Gol (!). Da startet spetakkelet. Men Autonett har kjøpt inn et trykkalibreringsapparat, og de fikset det mens jeg ventet. Trykket i dekkene må visstnok senkes veldig lavt før kalibrering.
Tipper at de fleste dekkforhandlere med respekt for seg selv har et slikt apparat etter hvert.
Eirik

Dykkern

Tror ikke jeg har dette (har en polskimportert Instyle, altså ikke Instyle+).
Likevel: Kan noen av dere forklare kort hva dette systemet går ut på og hvordan jeg kan vite om jeg har det installert?

jokke

Sitter dekktrykk sensor i hvert hjul (i ventilen), kalibrert til bilen.
I settings menyen i instrumentpanelet er det valg om å bytte mellom sett 1 og 2, altså sommer og vinterdekk.
Det er påbudt med slike sensorer på alle biler registrert etter november 2014.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA