Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS vs Mercedes E63 AMG S

Startet av Gordon Retriever, torsdag 02. april 2015, klokken 00:08

« forrige - neste »

gamer73

min erfaring med car-net appen er at til nå fungere alt perfekt og knirkefritt. hatt den i 4 dager. Det første som møter meg i appen er koden..og det er jo kjapt gjort..så er jeg inne. fungerer utmerket :) MEN..jeg gjør jo ingeting i appen da..bare ser at bilen står å lader hehe.

Om det er snakk om 1000 spenn i året for denne appen så er jeg ganske usikker på om jeg gidder det. Hjemme står den i garasje i fremtiden...og selv om det er greit med oppvarmet bil så er jeg jo ikke vant til det heller...så er ikke veldig nødvendig...og dette vil jo kun bli brukt 1-2 mnd under ekstreme kalde vintre i bergen...som er meget sjelden. Og da tenker jeg at jeg kan bruke den der forventet avgangstid i stedet...dem få dagene i året det er aktuelt liksom.

På jobb er det også foreløpig kun parkering i garasjeanlegg så behoved for defrosting oppvarming er mindre enn om bilen står ute...

Nuvolari

Jeg ønsker å forvarme samt skru lading av/på via app. Har nå betalt for 1år.  Hos meg fungerer app'en ganske bra.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

gamer73

en ting har jeg lagt merke til....

bilen står på lading nå..siden 0650 i morges...men appen har ikke oppdattert seg siden den tiden. Er det vanlig? jeg har mobildekning der mener jeg....for elelrs hadde vel ikke appen funnet ut at bilen lader uansett? Det står fremdeles at den er ferdig ladet om 8 timer....som det sto klokken 07:02 når jeg sjekket appen på kontoret....

HelectriC

Sitat fra: gamer73 på mandag 10. august 2015, klokken 13:54
en ting har jeg lagt merke til....

bilen står på lading nå..siden 0650 i morges...men appen har ikke oppdattert seg siden den tiden. Er det vanlig? jeg har mobildekning der mener jeg....for elelrs hadde vel ikke appen funnet ut at bilen lader uansett? Det står fremdeles at den er ferdig ladet om 8 timer....som det sto klokken 07:02 når jeg sjekket appen på kontoret....

I appen min står det at seneste oppdatering er 9 dager gammel, går ikke å oppdatere og jeg kan ikke stole på at batteriet har slik lading som det står i appen. Jeg synes car net appen er noe tull sammenlignet med Tesla sin.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Morti_s

Det er jo en egen oppdaterings knapp oppe til høyre i alle vinduer
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Råde

Sitat fra: Morti_s på mandag 10. august 2015, klokken 23:24
Det er jo en egen oppdaterings knapp oppe til høyre i alle vinduer
Som ikke virker...
Eneste som har en sjans til å virke er oppdatering av status på dører og vinder. Vent to minutter sier den, og hvis du er heldig blir alle statuser oppdatert.
e-Golf | X75D

gamer73

jups...oppdatterings knappen funker ikke:( min app blir oppdattert hver gang bilen stopper, men det er jo ikke spes nyttig ....merkelig dette her...

Kent

Nå har car-net avtalen min gått ut, men når jeg går inn på "mine avtaler" hvor det tidligere sto data på når avtalen gitt ut, står det nå

Sitat"Mine avtaler
Her finner du nyttig informasjon om din Car-Net e-Remote-avtale og om mulighetene for å forlenge avtalen.

Ingen tilgjengelige data."

Merker heller ikke at noe funksjonalitet har blitt borte i car-net ved avtalens utløp.

Er det bare noe "tull" som har skjedd med min avtale, eller er det flere som har det likt?
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

np

Lurer på om bilen bare snakker med serveren ved bestemte events. Start lade, 50% lade, X lade, ferdig lade, lås, åpne etc. Virker som om det eneste update knappen gjør er å spørre serveren igjen, det er nok ingen aktiv callback til bilen...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

stefse

Det er nok riktig, du får ikke bedt bilen om å melde seg på nett uten at serveren vet hvilken IP adresse den har, og at bilen har en 'live' forbindelse oppe. Enten så må du vente til en fastsatt event får bilen til å melde seg på mobilnettet og de får utvekslet data, eller så må bilen trigges igang med en sms eller en oppringning.
Dette skal bli bedre på 4G, men om bilen er i stand til å bruke 4G vet jeg sannelig ikke. Se ellers side 3 i dette emnet, der har jeg skrevet et lengre svar om dette.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Golfen

Kommer dessverre ikke til å fornye. Car-net har rett og slett ikke fungert, og da er det ikke verdt å betale for. Veldig synd, for det er egentlig genialt.....om det bare virker.   Det handler ikke om prinsipper, men vi har mer eller mindre sluttet å bruke Car-net pga. Upålitelighet og ustabilitet.  I januar kommer regningen, og valget er enkelt. 

Capt

Er ikke så mye man kan gjøre i appen. Forvarming med ukjent avgangstid er vel det eneste man har nytte av noen få mnd i året. Når du ikke kommer inn i appen ni av ti ganger på første forsøk er det drøyt med en tusenlapp I året. Egentlig er det drøyt å ta betalt i det hele tatt. Kommer ikke til å fornye i mai 2016
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

Cirrisky

Får se hvordan den funker for meg fremover.

Så langt har den funket nesten perfekt, kan gjøre alle ting i appen på første forsøk, logger alltid inn, og oppdateres alltid raskt.

Sirup

Fornyet akkurat avtalen, men synes tjenesten er ustabil. Det virker som om vi er betalende prøvekaniner.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Kent

Nå er det drøye 3 måneder siden avtalen min utløp, har fortsatt ikke merket at noe funksjonalitet har blitt borte. jeg ser i allefall ingen grunn til å forlenge.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA