Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS vs Mercedes E63 AMG S

Startet av Gordon Retriever, torsdag 02. april 2015, klokken 00:08

« forrige - neste »

gamer73

MÅ jeg ha denne car-net for at jeg skal få oppvarmet bil hver morgen når vinteren kommer? Om svaret er ja så kommer jeg til å betale for det.

hottentott33

Sitat fra: gamer73 på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:37
MÅ jeg ha denne car-net for at jeg skal få oppvarmet bil hver morgen når vinteren kommer? Om svaret er ja så kommer jeg til å betale for det.

Nei, det kjappeste er å skru den på i bilen, da slår avgangstiden seg på umiddelbart.
Du trykker på knappen "CAR" og deretter velger avgangstider, eller noe i den duren, i bunnen av skjermen.
Men samtidig, kjekt med muligheten og kunne sitte med frokostbordet og skru på varmen, eller skru den på hvis en skulle ha glemt det på kvelden.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Kent

Sitat fra: gamer73 på onsdag 03. juni 2015, klokken 13:37
MÅ jeg ha denne car-net for at jeg skal få oppvarmet bil hver morgen når vinteren kommer? Om svaret er ja så kommer jeg til å betale for det.

Neida, det er bare å stille inn timer i bilen, så er bilen klar på det tidspunktet du setter.

Forvarming via app er kun nødvendig om du ikke vet om du kommer til å trenge varm bil i nærmeste framtid.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

gamer73

hmm oki..men jeg ser poenget med å ha appen pga det er jo også veldig usikkert når jeg trenger varm bil....og jeg ser fordelen av å bare kunne sette den i gang før jeg går i dusjen om morgenen etc...

gamer73

Og den varmepumpen har ingenting å si på evnen til å ha bilen varm når man skal kjøre sant? Den er vel stort sett ment som en batteriforlenger på kalde dager? Jeg har ikke valgt varmepumpe da min jobbkjøring er 22km per dag.

iknutis

Jeg syns funksjonaliteten i car-mer er for simpel til at den er verdt betaling.
Ettersom jeg opprettet min iTunes-konto på USA-tur i 2004/2005, får jeg heller ikke brukt appen her i Norge da det er forskjell på de.
Har lagt inn faste avgangstider, og bruker derfor ikke car-net for annet enn å sjekke hvor mye strøm jeg har da og da.

e-Golfer

Da har jeg fått mail fra VW om at min CarNet utløper snart og må fornyes...

Flere som har fått dette?

Hva gjør vi? Er den god nok til å betale for, eller skal vi prøve å "krangle" med de?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

gamer73

kan du stå opp om morgenen...gå inn på en app på mobilen å starte motorvarmer i E-golfen...dusje...spise frokost...så gå ut i en bil med 22 grader midtvinters UTEN car-net? Er svaret JA...så dropepr du å betale:)

Råde

77,2% er ikke fornøyd med tjenesten. Men, jeg tror ikke man kommer særlig langt med å krangle. Du må gjøre deg opp en mening om du er i gruppe 2 eller 3 i spørreundersøkelsen og handle deretter tror jeg :/
e-Golf | X75D

SteinarSun

Sitat fra: e-Golfer på tirsdag 04. august 2015, klokken 11:12
Da har jeg fått mail fra VW om at min CarNet utløper snart og må fornyes...

Flere som har fått dette?

Hva gjør vi? Er den god nok til å betale for, eller skal vi prøve å "krangle" med de?
Har fått samme melding, med det er ikke mulig å betale ennå via car-net.
Jeg kommer til å forlenge ene og alene fordi det er mulig å starte klima etc fra pc/mobil.
Jobber flexitid, så å ha en god og varm bil å sette seg inn i til vinteren er et "must".
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

gamer73

Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 04. august 2015, klokken 13:21
Sitat fra: e-Golfer på tirsdag 04. august 2015, klokken 11:12
Da har jeg fått mail fra VW om at min CarNet utløper snart og må fornyes...

Flere som har fått dette?

Hva gjør vi? Er den god nok til å betale for, eller skal vi prøve å "krangle" med de?
Har fått samme melding, med det er ikke mulig å betale ennå via car-net.
Jeg kommer til å forlenge ene og alene fordi det er mulig å starte klima etc fra pc/mobil.
Jobber flexitid, så å ha en god og varm bil å sette seg inn i til vinteren er et "must".

enig at dette ER nyttig....eneste som kreves er at det er mobilsignal der bilen står? (tenker da på garrasjer under bakken)

SteinarSun

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 04. august 2015, klokken 13:39
Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 04. august 2015, klokken 13:21
Sitat fra: e-Golfer på tirsdag 04. august 2015, klokken 11:12
Da har jeg fått mail fra VW om at min CarNet utløper snart og må fornyes...

Flere som har fått dette?

Hva gjør vi? Er den god nok til å betale for, eller skal vi prøve å "krangle" med de?
Har fått samme melding, med det er ikke mulig å betale ennå via car-net.
Jeg kommer til å forlenge ene og alene fordi det er mulig å starte klima etc fra pc/mobil.
Jobber flexitid, så å ha en god og varm bil å sette seg inn i til vinteren er et "must".

enig at dette ER nyttig....eneste som kreves er at det er mobilsignal der bilen står? (tenker da på garrasjer under bakken)
Du må ha mobildekning, men opplever at car-net ikke er særlig kresen på signal.
Har svært dårlig 3g dekning der jeg bor, men får likevel kontakt med bilen.
Hvis du er usikker på dekning, kan du jo sjekke med mobilen.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Ohm

Var inne for å fornye avtalen på Car-Net, hvis det ikke skulle koste noe. Men 850 kr for et år, synes jeg er for dyrt. Jeg har ikke bruk for den, siden den er såpass ustabil og det er lettere å gå ut å sjekke om bilen lader for min del. Men mange har sikkert nytte av den.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kent

Hmm, mener det sto ~700/1200 for 1 og 2 år når jeg sjekka for en uke siden eller noe, blitt forandra på nå? Får bare feilmelding når jeg prøver nå.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

alagerqv

Dersom noen velger å betale, så er det jo hvertfall bra å sette igang med å reklamere på tjenesten.

Noe som viser hvor "bra" Car-Net er, er siste oppdatering hvor man må vente ca 10 sek før man kan taste PIN koden. Det er jo latterlig å ha det som tvang uansett, dersom man har PIN kode/fingeravtrykk på telefonen aktivert, så bør Car-Net droppe å spørre.

-Anders

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA