Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS vs Mercedes E63 AMG S

Startet av Gordon Retriever, torsdag 02. april 2015, klokken 00:08

« forrige - neste »

Gordon Retriever

e-Golf leveres som kjent med Car-Net som gir muligheter til å styre og overvåke enkelte funksjoner fra mobil, nettbrett eller pc.
Den første tiden er abonnementet inkludert i prisen du betaler for bilen, men etter hvert har VW lagt opp til at dette skal være en betalingstjeneste.  Internasjonale priser tilsier 101 euro pr. år, med mulighet for å tegne to års abonnement for 170 euro.

Men er funksjonene attraktive nok til at du vil betale for å være med videre som Car-Net bruker?



Jeg laget tidligere en tilsvarende tråd i felles-delen av VW-forumet, siden dette vedgår både e-up! og e-Golf. Denne er imidlertid senere blitt låst, fordi administrator ikke ønsker at det skal legges tråder i den delen av forumet.  ::)
Den originale tråden med de gamle avstemmingsresultatene finnes her.

Kent

#1
Når jeg kjøpte bilen, så var jeg egentlig ganske sikker på at jeg kom til å betale for dette, men etter 3/4 år, så er jeg ikke like sikker lenger. Kan igrunn ikke huske sist jeg brukte appen.

Føler igrunn ikke Car-Net har noe verdi for meg etter den første entusiasmen la seg. Kommer nok neppe til å betale for dette, med mindre prisen blir mye lavere, eller funksjonaliteten større.

Hadde de bytta valuta fra euro til kroner så hadde jeg sikkert betalt, selv om jeg egentlig ikke har behov for Car-Net.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Svk

Betaler nok om det virker bedre. Feilkode 503 idag. Tulla igår også

HelectriC

Jeg vil definitivt ikke betale for en tjeneste der jeg kun får halvparten av funksjonene (pre uke 45 bil)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

carboncarstenDK

Som APP har den aldrig virket her, kan bruge den via nettet, men kommer ikke til at betale for den.

Kommer den til at virke, og jeg får et år derfra kan det være jeg forlænger.

CC

Råde

Det har ganske stor verdi å kunne forvarme, dessverre... 101 euro? Veeeeldig usikker.
e-Golf | X75D

mihkku

Så lenge jeg mangler funksjonene som bilen egentlig burde ha hatt... NOPE!

carboncarstenDK


siforko

Er kjempefornøyd med Car-Net, har virket fint fra første sekund.
Aldri hatt problemer, jeg bruker det mye.
Kjører E-Golf FL300

nilskt

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Sonus

Viktig at vi som har problemer reklamerer på app'en. Da er den ikke levert tilfredsstillende og VW må 'omlevere' varen. Det var de ikke gjort enda. Dermed har jeg fremdeles 1 år bruk fra den datoen de leverer produktet jeg har betalt for feilfritt.

DrNox

Bilen kommer on en laaang måned.
Hvis Car-net virker skal jeg nok betale. Men om det ikke virker.....glem det. Da skal jeg klage mye til møller!

Bakgrunn: vi ville ha varmepumpe og synes ca7k ikke er noe å spare på når man handler bil for ca 300k. Grunnen til at vi ikke "trenger" varmepumpe er fordi leveringstiden ble mye kortere uten VP. Om det skulle vise seg at jeg ikke kan forhåndsvarme bilen......da skal jeg jammen meg ta på meg det svarte belte i syting og klaging 8)

DagRune

Min har fungert greit, bortsett fra når VW har serverproblemer og bilen ikke er tilgjengelig. Når VW tar betalt for tjenesten, må man se det som en finansiering av datatrafikk fra bilens SIM.

Til de som klager for at de ikke får de samme mulighetene som er i siste systemversjon i bilen, må jeg si at de har kjøpt bilen slik den er fremstilt, og det er ikke selvsagt at hardware i bil skal oppdateres automatisk og kostnadsfritt. Vi er vant til at software oppdateres kontinuerlig og stort sett gratis, men hardware er en helt annen ting.

nilskt

@DagRune. Saken her er at mange av oss fikk bilen langt ut i 2015 (lenge etter at den nye funksjonaliteten var tilgjengelig) selv om den var produsert flere måneder før.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

LGF

Sitat fra: DagRune på onsdag 11. mars 2015, klokken 12:37
Min har fungert greit, bortsett fra når VW har serverproblemer og bilen ikke er tilgjengelig. Når VW tar betalt for tjenesten, må man se det som en finansiering av datatrafikk fra bilens SIM.

Til de som klager for at de ikke får de samme mulighetene som er i siste systemversjon i bilen, må jeg si at de har kjøpt bilen slik den er fremstilt, og det er ikke selvsagt at hardware i bil skal oppdateres automatisk og kostnadsfritt. Vi er vant til at software oppdateres kontinuerlig og stort sett gratis, men hardware er en helt annen ting.

Har det blitt informert fra Møller om at det er HW-avhengigheter til funksjonalitet??? Jeg har lest at ny versjon av app vil gi ny funksjonalitet - det er kun via forumet at det er kommet frem at det er en forutsetning at bilen er produsert etter uke 45 for at det skal gjelde.
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA