Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av rmr, onsdag 01. april 2015, klokken 13:10

« forrige - neste »

ksandal

Og for min del kan de godt lage verdens minste servicecenter.... så lenge de holder av ca 10m2 og en plass til og lade :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

sindrejoh

Off topic, men dei sa det skulle komme 1 eller 2 superladerar i Førde. Var ikkje snakk om å sette opp mange sånn som dei andre plassane i Noreg.
Model S85 | Bestillt 24.01.2014 | Levering 04.06.2014

19" hjul | Dobbeltlader | Grå nappaskinnseter | Hattehylle | Matchende Yacht-gulv | Obeche-tre matt innredning | Panoramatak i helglass | Parkeringsassistent | Perlehvit lakk | Smart Luftfjæring | Superlading inkludert | Tech-pakke | Ultra Hi-Fi lydsystem | Vinterpakke

joda

En annen ting som taler for noen ladepunkter på Kokstad er avstanden til flyplassen.

Er jo under 5 km fra Flesland til Kokstad, så det bør være en fin plassering for de med litt rekkeviddeangst etter en flytur. (f.eks ferie med bilen parkert på Flesland)

Har man lav SOC etter flytur, så er det kort avstand til SC..

Enda en fornuftig grunn til at de bør få dette på plass ifbm nytt Service Senter der..  ;)
TMS 85D

Johnny

Jeg er forundret over begeistringen for den mulige superladeren på Kokstad. Bortsett fra at jeg da kan forvente i større grad at bilen er ladet etter service, så kan jeg ikke tenke meg at at jeg noen gang vil bruke den. Og jeg kjører forbi hver deg!

Verkstedet sin beliggenhet og kapasitet derimot, er noe å virkelig bli begeistret over!
TMS og eGolf.

kos

Sitat fra: Johnny på fredag 13. mars 2015, klokken 15:36
Jeg er forundret over begeistringen for den mulige superladeren på Kokstad. Bortsett fra at jeg da kan forvente i større grad at bilen er ladet etter service, så kan jeg ikke tenke meg at at jeg noen gang vil bruke den. Og jeg kjører forbi hver deg!

Verkstedet sin beliggenhet og kapasitet derimot, er noe å virkelig bli begeistret over!

Men om noen fra Tesla leser denne tråden så kan de vel ikke skuffe entusiasmen  - og ikke smelle opp en stolpe med SC til sine kunder - burde vel egentlig lage en Tesla shop med alskens luer og jakker og kopper og digg til bilen som vi kan snope når vi står der og lader en sjelden gang. Gjerne samene med service senteret  - blir penger av dette også.

joda

Sitat fra: Johnny på fredag 13. mars 2015, klokken 15:36
Jeg er forundret over begeistringen for den mulige superladeren på Kokstad. Bortsett fra at jeg da kan forvente i større grad at bilen er ladet etter service, så kan jeg ikke tenke meg at at jeg noen gang vil bruke den. Og jeg kjører forbi hver deg!

Verkstedet sin beliggenhet og kapasitet derimot, er noe å virkelig bli begeistret over!

Bor selv i Bergen sør og kommer nok ikke til å benytte dette tilbudet så mye.. (hvis det kommer da) ;)

Men årsaken til at jeg syntes at dette er et bra tiltak fra Tesla (for min egen del) er:

- Ved bilen på service der så kan jeg få tilbake bilen oppladet og klar for tur..

- Hvis jeg er på jobbreise eller ferie over lenger tid og har bilen stående på Flesland, så er det kort vei til å få ladet litt hvis SOC er lav når jeg kommer tilbake fra reise.

- Hvis jeg plutselig må på tur sørover (Haugesund / Stavanger / Kristiansand), så slipper jeg eventuelt å dra til Bergen nord (Åsane) for å få fylt opp "tanken" nok til turen frem til neste SC..

- Grei plassering i forhold til nye E39 når man kommer fra sør eller skal sørover..  (må sikkert ha flere en 1-2 ladere når den tid kommer)
TMS 85D

Johnny

Sitat fra: joda på fredag 13. mars 2015, klokken 19:42
Sitat fra: Johnny på fredag 13. mars 2015, klokken 15:36
Jeg er forundret over begeistringen for den mulige superladeren på Kokstad. Bortsett fra at jeg da kan forvente i større grad at bilen er ladet etter service, så kan jeg ikke tenke meg at at jeg noen gang vil bruke den. Og jeg kjører forbi hver deg!

Verkstedet sin beliggenhet og kapasitet derimot, er noe å virkelig bli begeistret over!

Bor selv i Bergen sør og kommer nok ikke til å benytte dette tilbudet så mye.. (hvis det kommer da) ;)

Men årsaken til at jeg syntes at dette er et bra tiltak fra Tesla (for min egen del) er:

- Ved bilen på service der så kan jeg få tilbake bilen oppladet og klar for tur..

- Hvis jeg er på jobbreise eller ferie over lenger tid og har bilen stående på Flesland, så er det kort vei til å få ladet litt hvis SOC er lav når jeg kommer tilbake fra reise.

- Hvis jeg plutselig må på tur sørover (Haugesund / Stavanger / Kristiansand), så slipper jeg eventuelt å dra til Bergen nord (Åsane) for å få fylt opp "tanken" nok til turen frem til neste SC..

- Grei plassering i forhold til nye E39 når man kommer fra sør eller skal sørover..  (må sikkert ha flere en 1-2 ladere når den tid kommer)

Greit nok, men om jeg fikk bestemme, ville jeg heller hatt superladere på Fagernes. Da hadde jeg blitt begeistret da ;)
TMS og eGolf.

Harlex

Var oppe og glante der idag... De jobbet no på inne men det er lenge igjen... Ingen Tesla logoer eller utstyr var synlig....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

lurium

Med den superladeren i Bergen nå som er på Haukås så er det ihvertfal behov for enda en.
For den dekker jo dårlig Bergen - Stavanger.

Er jo lov å håpe at noen hos Tesla forstår dette, kokstad ville i det minste vært en "billig" løsning for Tesla.

Da ville de også fått strøm rett fra knutepunktet til BKK.



kos

Sitat fra: Johnny på fredag 13. mars 2015, klokken 20:43
Sitat fra: joda på fredag 13. mars 2015, klokken 19:42
Sitat fra: Johnny på fredag 13. mars 2015, klokken 15:36
Jeg er forundret over begeistringen for den mulige superladeren på Kokstad. Bortsett fra at jeg da kan forvente i større grad at bilen er ladet etter service, så kan jeg ikke tenke meg at at jeg noen gang vil bruke den. Og jeg kjører forbi hver deg!

Verkstedet sin beliggenhet og kapasitet derimot, er noe å virkelig bli begeistret over!

Bor selv i Bergen sør og kommer nok ikke til å benytte dette tilbudet så mye.. (hvis det kommer da) ;)

Men årsaken til at jeg syntes at dette er et bra tiltak fra Tesla (for min egen del) er:

- Ved bilen på service der så kan jeg få tilbake bilen oppladet og klar for tur..

- Hvis jeg er på jobbreise eller ferie over lenger tid og har bilen stående på Flesland, så er det kort vei til å få ladet litt hvis SOC er lav når jeg kommer tilbake fra reise.

- Hvis jeg plutselig må på tur sørover (Haugesund / Stavanger / Kristiansand), så slipper jeg eventuelt å dra til Bergen nord (Åsane) for å få fylt opp "tanken" nok til turen frem til neste SC..

- Grei plassering i forhold til nye E39 når man kommer fra sør eller skal sørover..  (må sikkert ha flere en 1-2 ladere når den tid kommer)

Greit nok, men om jeg fikk bestemme, ville jeg heller hatt superladere på Fagernes. Da hadde jeg blitt begeistret da ;)

Fagernes ? hvorfor ?

RaBalder

Sitat fra: Thomas M på lørdag 14. mars 2015, klokken 23:37
Med den superladeren i Bergen nå som er på Haukås så er det ihvertfal behov for enda en.
For den dekker jo dårlig Bergen - Stavanger.

Er jo lov å håpe at noen hos Tesla forstår dette, kokstad ville i det minste vært en "billig" løsning for Tesla.

Da ville de også fått strøm rett fra knutepunktet til BKK.

Fra Bergen til Aksdal er det 137 km.

Ser du ingen mulighet for å få fyllt på 137km og litt sikkerhetsmargin på annen måte enn at Tesla skrur opp en superlader sør for Bergen.

  • På en 85kWh, så kan man jo kjøre fra Bergen med 30-40% på batteriet og rekke frem til Aksdal.

Jeg tror det er en god stund til Tesla skrur opp superladere hver 60km på hovedveiene. Om det noengang overhodet kommer til å skje.

Johnny

Sitat fra: kos på lørdag 14. mars 2015, klokken 23:46
Sitat fra: Johnny på fredag 13. mars 2015, klokken 20:43
Sitat fra: joda på fredag 13. mars 2015, klokken 19:42
Sitat fra: Johnny på fredag 13. mars 2015, klokken 15:36
Jeg er forundret over begeistringen for den mulige superladeren på Kokstad. Bortsett fra at jeg da kan forvente i større grad at bilen er ladet etter service, så kan jeg ikke tenke meg at at jeg noen gang vil bruke den. Og jeg kjører forbi hver deg!

Verkstedet sin beliggenhet og kapasitet derimot, er noe å virkelig bli begeistret over!

Bor selv i Bergen sør og kommer nok ikke til å benytte dette tilbudet så mye.. (hvis det kommer da) ;)

Men årsaken til at jeg syntes at dette er et bra tiltak fra Tesla (for min egen del) er:

- Ved bilen på service der så kan jeg få tilbake bilen oppladet og klar for tur..

- Hvis jeg er på jobbreise eller ferie over lenger tid og har bilen stående på Flesland, så er det kort vei til å få ladet litt hvis SOC er lav når jeg kommer tilbake fra reise.

- Hvis jeg plutselig må på tur sørover (Haugesund / Stavanger / Kristiansand), så slipper jeg eventuelt å dra til Bergen nord (Åsane) for å få fylt opp "tanken" nok til turen frem til neste SC..

- Grei plassering i forhold til nye E39 når man kommer fra sør eller skal sørover..  (må sikkert ha flere en 1-2 ladere når den tid kommer)

Greit nok, men om jeg fikk bestemme, ville jeg heller hatt superladere på Fagernes. Da hadde jeg blitt begeistret da ;)

Fagernes ? hvorfor ?

Fordi det vil gjøre Filefjell til en mer aktuell rute østover!
TMS og eGolf.

Philip Marlowe

Og Fagernes ville være fint for meg som har firmaleilighet på Beitostølen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Johnny

Nå skal det sies at liv og lære ikke alltid henger sammen. Vi har allerede kjøpt is på Statoil Haukås to ganger!

For min del er det da favoritten "båtis" som blir inntatt, mens bilen får seg et par titals prosent prosent på batteriet  :)
TMS og eGolf.

Ebe

Tror jeg må lade leafen litt på den cademoen som kommer etterhvert på Haukås, så har jeg en unnskyldning til å titte litt nærmere på disse berømte teslaene! Kanskje jeg en vakker dag får sett bilen innvendig også! [emoji1]
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA