Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av rmr, onsdag 01. april 2015, klokken 13:10

« forrige - neste »

Ebe

Hvis dette er oppe på parkeringsarealet i 2. etasje, så skal jysk utvide der. De bl.a flytter en port og lager en ny pluss en slags innhegning til utevarer.

Coop skal bestå, leos lekeland skal utvide noe i 1. etasje og jysk skal utvide i 2. etasje.

Det har vært snakk om at Tesla skal inn der, men vet ikke om det ble noe av det.

Kan sjekke litt mer i morra. :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Lassen

Sitat fra: Ebe på onsdag 11. mars 2015, klokken 17:47
Hvis dette er oppe på parkeringsarealet i 2. etasje, så skal jysk utvide der. De bl.a flytter en port og lager en ny pluss en slags innhegning til utevarer.

Coop skal bestå, leos lekeland skal utvide noe i 1. etasje og jysk skal utvide i 2. etasje.

Det har vært snakk om at Tesla skal inn der, men vet ikke om det ble noe av det.

Var oppe i 2 etasje ja, vi finner vel ut av det før eller siden! :)
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Harlex

Spennende... Skal no holde utkikk jeg også... Jobber selv i Kokstaddalen og passerer bygget hver dag. :D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

bb

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 10. mars 2015, klokken 13:11
Hva i all verden skal man med en superlader på et service-center ???
Jeg har snakket med flere servicesentre i Norge. De sier at en supercharger der ville gjort utrullingen av nye biler mye lettere og raskere. Husk at batteriene fraktes med lav SOC og derfor krever opplading. Når 20-30 biler skal rulles ut hjelper det ikke med både tre og fire 22 kW.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Ebe

Sitat fra: Lassen på onsdag 11. mars 2015, klokken 20:56
Sitat fra: Ebe på onsdag 11. mars 2015, klokken 17:47

Var oppe i 2 etasje ja, vi finner vel ut av det før eller siden! :)

Det er der du viser bilde Tesla skal inn, helt til høyre oppe på parkeringsplassen på siden i 2. etasje.

Vet dessverre ikke noe mer om evt SC-lader der. Men det virker jo ikke som et fornuftig sted å ha en SC lader egentlig, langt i fra en nasjonal gjennomfartsåre...

sturle

Sitat fra: Ebe på torsdag 12. mars 2015, klokken 09:03
Vet dessverre ikke noe mer om evt SC-lader der. Men det virker jo ikke som et fornuftig sted å ha en SC lader egentlig, langt i fra en nasjonal gjennomfartsåre...
Det er nok heller ikkje gjennomgangstrafikken som er målgruppa.  Tippar det vert ein enkelt (dvs dobbel) superladar som primært er meint for kundar på servicesenteret og nye bilar som skal utleverast.  Mange skal køyre langt og treng fullt batteri, helst utan å måtte vente i timevis.

sturle

Det er der du viser bilde Tesla skal inn, helt til høyre oppe på parkeringsplassen på siden i 2. etasje.
Ikkjs større?  Eg hadde sett føre meg noko tilsvarande dette i Amsterdam, med døgnopen "drivers lounge".   :)

afitch80

Sitat fra: sturle på torsdag 12. mars 2015, klokken 09:51
Ikkjs større?  Eg hadde sett føre meg noko tilsvarande dette i Amsterdam, med døgnopen "drivers lounge".   :)
Nei, de gidder jo ikke bruke mye penger her i Norge nå. Folk har jo allerede kjøpt Tesla her. Og Norge er jo ikke landet som har det europeiske hovedkvarteret. Det er Nederland. Praktbygg blir alltid bygd i nærheten av et hovedkvarter. Ikke i en utkant, som Norge. Nederland er sikkert et marked de ser at det er potensiale.
Litt som UK. De har like mange SuperChargere som oss. Bare London har 5 SC'er. Og 1 til på vei. Og det er ikke for det de har like mange Model S som oss. Det har de ikke, men fordi de ser på det som et marked med muligheter. Spesielt alle business-folkene i London som kanskje ikke har mulighet for lading hjemme. Da slenger de opp en del SC'er for å si: "Dere trenger ikke lading hjemme. Det er jo en SC rett nede i gaten."
Kokstad blir nok etablert for å ta unna barnesykdomene(DU'er, osv). Det er jo mulig det blir avviklet igjen når ting normaliserer seg.
Før amerikansk, nå tysk.

Ebe

Det er et ganske stort innvendig areal de skal bruke etter hva jeg forstod, kanskje 1/3 av 2. etasje.

Ebe

Det er nærmere halve andreetasjen de skal bruke til Tesla. Så blir nok stor nok :)

sindrejoh

Det var to karar frå Tesla som hadde ein "stand" på eit lokalt kjøpesenter her. Dei fortalde meg at europas største service center skulle opnast i Bergen i år.

Dei meldte og at det skulle komme ein superladar i Førde.
Model S85 | Bestillt 24.01.2014 | Levering 04.06.2014

19" hjul | Dobbeltlader | Grå nappaskinnseter | Hattehylle | Matchende Yacht-gulv | Obeche-tre matt innredning | Panoramatak i helglass | Parkeringsassistent | Perlehvit lakk | Smart Luftfjæring | Superlading inkludert | Tech-pakke | Ultra Hi-Fi lydsystem | Vinterpakke

sturle

Sitat fra: sindrejoh på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:33
Det var to karar frå Tesla som hadde ein "stand" på eit lokalt kjøpesenter her. Dei fortalde meg at europas største service center skulle opnast i Bergen i år.

Hurra! 

Eg tenkte å gjere eit framstøyt mot lokale verksemder for å få ein 22kW ladar her i Florø, men det vert heilt overflødig med ein superladar i Førde.  Denne bilen kan umogeleg tape seg i verdi.  Han vert jo berre betre og betre for kvar dag som går!

joda

Må jo bli et rimelig stort Service Center hvis det skal bli større en det nye i Amsterdam.

De har jo fått 29 service stasjoner, så da må de jo opp i 30+ for å overgå dette da...

Blir uansett spennende å se hvordan dette blir når de er ferdig.. :)

Lover godt i forhold til fremtidig bilhold også..
TMS 85D

arnkl

Sitat fra: sturle på fredag 13. mars 2015, klokken 10:24
Sitat fra: sindrejoh på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:33

Hurra! 

Eg tenkte å gjere eit framstøyt mot lokale verksemder for å få ein 22kW ladar her i Florø, men det vert heilt overflødig med ein superladar i Førde.  Denne bilen kan umogeleg tape seg i verdi.  Han vert jo berre betre og betre for kvar dag som går!

Opplysningar som teslaansatte har komt med har vel ofte vist seg å vere ein smule "upresis". Det har vel vore snakk om at det skal kome ein Superladar i Lavik, som del av ein større "ladepark" der. Det kan vere at nokon i Tesla har høyrt om dette, og tenkt at Lavik er nær Førde.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

ksandal

Sitat fra: Johnny på tirsdag 10. mars 2015, klokken 11:11
Det rare er at det som etter sigende skal bli verdens største Tesla verksted, og skal åpnes i april, men ingen vet hvor på Kokstad de skal ligge!

Mener de skal komme i samme bygg som nye COOP på Kokstad.. kokstaddalen heter det tror jeg. like ved Hansa.
Så fremtiden blir jo og lade ved Tesla superlader på kokstad. hente en kasse på Hansa og la autopilot kjøre meg hjem?  he he

En drøm om det også kommer SC i Førde.. for der har jeg hytte.  og jobber på Kokstad... så... kan jo nesten ikke bli bedre :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA