Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av HelectriC, onsdag 01. april 2015, klokken 13:07

« forrige - neste »

HelectriC

Har funnet noe solbeskyttere til panotaket som skal gå å kjøpe fra tesla

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-panoramic-roof-sunshades

er det noen som har testet disse og funker de? er de lette å pakke vekk når de ikke trengs?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

cra

Er ikke soltaket nokså soltett i utgangspunktet da? Jeg har i alle fall ikke følt behov for noe mer solskjerming det året jeg har hatt min. Men så bor jeg ikke akkurat på den mest solrike kanten av landet heller da. :)

De ser ut til å være av typen med en stålfjær i kanten, aæla slike sammenleggbare leketelt o.l, og som det står så lagres de i en ca 45x45cm veske. Regner med denne er ganske flat.

Fungerer vel akkurat like bra som vanlige slike som man ofte ser på siderutene til folk med barn i baksetet.

Edit:
Forøvrig tror jeg at jeg hadde gått for noen slike vanlige små til 39,90. Det gir trolig nok skygge til stakkarene bake.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BMW850

Taket demper så mye av sollys og varme at ytterligere lysdemping ikke er nødvendig etter min mening. Hilsen fra solkysten :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HelectriC

ok, ikke klar over at det er så pass mye beskyttelse innbygget i glasset. er vant til å kunne trekke for en rollo når solen er veldig varm, men det har de kanskje tenkt på på Tesla og valgt glass som gjør rollo unødvenndig. Ekstra solbeskyttere er kanskje ment for de i California;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

cra

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 10. mars 2015, klokken 11:02
Ekstra solbeskyttere er kanskje ment for de i California;-)

Det var min første tanke også. Uansett så trur jeg at jeg vil anbefale å prøve selv om det holder "as is" før du forker ut $150 på noe du kanskje ikke trenger i det heletatt. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 10. mars 2015, klokken 11:02
Ekstra solbeskyttere er kanskje ment for de i California;-)

Nei, tror heller den er ment for de i Texas. Er der jeg har sett mest skepsis til å ikke ha ekstra beskyttelse. Det er i alle fall definitivt ikke myntet på oss i Norge :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

P85D

Solbeskyttelsen gir også en mindre følelse når det er kaldt. Prøvde å få tak i ved overlevering men Tesla Drammen hadde ikke
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Car-El

Sommeren 2014 syndes min fru at det var kaldere bak i bilen enn framme. Og det var ikke noe problem med sollys igjennom taket. Det var bare digg å sitte bak sammens med "pøbelius umulius". (Vår sønn allså.) Så å bruke noe penger før man ser hvordan det virker er bare dumt. 

Kan være en ide med en solavskjermning på sidevinduene.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

fonberg

Sitat fra: Car-El på tirsdag 10. mars 2015, klokken 14:58
Sommeren 2014 syndes min fru at det var kaldere bak i bilen enn framme. Og det var ikke noe problem med sollys igjennom taket. Det var bare digg å sitte bak sammens med "pøbelius umulius". (Vår sønn allså.) Så å bruke noe penger før man ser hvordan det virker er bare dumt. 

Foliering av sideruter og bakrute anbefales.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

elbilmanne

Er det disse Bjørn Nyland bruker til å holde på plass de skumgummimattene han bruker som ekstra isolasjon om vinteren?

Car-El

@fonberg

Gidder ikke folie på bak vinduene. Det finnes slike saker som festes med sugekopp til en "Biltema pris". Det duger sikkert.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

HelectriC

Sitat fra: fonberg på tirsdag 10. mars 2015, klokken 15:35
Sitat fra: Car-El på tirsdag 10. mars 2015, klokken 14:58

Foliering av sideruter og bakrute anbefales.

Hvorfor trenger man det på sideruter og bak men ikke tak? Er taket allerede sotet? Eller er side og bak mer for the look?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

Kagex

taket er allerede sotet, side og bak er fint hvis man har barn som sitter bak der pluss hindre innsyn
P29687

B_Tesla

Fikk tips fra der jeg sotet vinduene, at de ville lagt 20% på bakvinduer dersom jeg ville ha tilstrekkelig skjerming for barn. Det var hovedmotivasjon min. Vil ikke ha solskjermer man kjøper på bensinstasjonen til barna bak. Med 20% ser det ganske likt ut mellom vindu og tak. Tak er noe mer sotet, men på den andre siden ser jeg nå OK ut bak.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Kagex

P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA