Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe eller e-up, lading, osv.

Startet av Mippen, tirsdag 31. mars 2015, klokken 21:54

« forrige - neste »

Mippen

Noen som har fått sin S85D og har lyst å dele sine erfaringer her? Greit å samle det i en tråd. Er ikke så mye omtaler om denne bilen ennå.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

I dag ruller de første 85d ut på veien. Håper folk har lyst å dele sine erfaringer. =)
Fremtiden er elektrisk.

Snefall

Ja da har man fått ett inntrykk av bilen.

Jeg og min sønn dro for å hente bilen (han like spent som sin far). Ble hentet på Drammen stasjon i en brun S85 av 2 hyggelige jenter/damer.Ferden gikk så videre til Tesla sin lokaler. Papirarbeidet rundt finansieringen ble unnagjort og ferden gikk ned i kjelleren for det som man har ventet på i akkurat 9 mnd.

Gjennomgangen ble påbegynt og min mann for dagen presenterte bilen på en fin måte. Alt tok ca 30-40 min. Jeg sa jeg kunne en del om bilen fra før så vi "skummet" gjennom basisen.

Etter at jeg var blitt herre over mitt eget kjøretøy satte jeg kursen mot nord og Lillestrøm. Den kjøreturen føltes som en 10 minutters tur  :)

Jeg er mer en fornøyd med "draget" i bilen. Selv om jeg vet at dette ikke er den raskeste Tesla på jorden, så leverer den mer enn nok for mitt bruk. Jeg må tillegg nevne at jeg er litt forbi 0-100 kmt kjøret, så det betyr ikke så mye at jeg ikke er den aller raskeste i gata.

I mine øyene er bilen også lekker innvending (sort skinn med sort alcantara) og alt virker godt skrudd sammen.

Denne bilen kommer til å gi meg store glede på frekke landeveier og ro i sjelen når man lufter den en melankolsk ettermiddag.

Skal ta noen bilder ved anledning :)

Mippen

Gleder meg til bilder :) Hvor høyt går kW måleren til på 85D?
Fremtiden er elektrisk.

twinpeaks

Gratulerer med ny bil :-)
Det positive førsteinntrykket fører til at jeg gleder meg bare enda mer på min (desverre flyttet levering fra "mai" til "sent i mai" i dag).
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Mippen

Fant dette ferske innlegget på et forum. Det blir her hevdet at 85D er minst like rask som gamle P utgaven. Det kan vel i teorien også stemme da D utgaven har høyere dreiemoment med to motorer og ikke minst har bedre grep med 4wd.


http://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/2yy6ka/model_s_85d_060_much_better_than_advertised/
Fremtiden er elektrisk.

OleM

Min kommer, i følge Tesla, i april.  (1 eller 30?)
Følger med på erfaringene fram til min kommer. 

Dennis

Sitat fra: Mippen på lørdag 14. mars 2015, klokken 09:55
Fant dette ferske innlegget på et forum. Det blir her hevdet at 85D er minst like rask som gamle P utgaven. Det kan vel i teorien også stemme da D utgaven har høyere dreiemoment med to motorer og ikke minst har bedre grep med 4wd.


http://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/2yy6ka/model_s_85d_060_much_better_than_advertised/

Vent til første kvartmil sammenligning mellom P85 og 85D kommer. Da vil 85D kjøre raskere, det er jeg 99% sikker på :)


Mippen

#8
Fikk tilbakemelding på at ikke alle fant testen.

Klippet:
Fremtiden er elektrisk.

MeTesla

Det var spennende saker!! Overpresterer KRAFTIG på ytelse om dette viser seg å stemme, 0-100 på nesten ett sekund raskere tid enn oppgitt fra Tesla??

Overpresterer på ytelse - underpresterer på range?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: MeTesla på lørdag 14. mars 2015, klokken 13:20
Det var spennende saker!! Overpresterer KRAFTIG på ytelse om dette viser seg å stemme, 0-100 på nesten ett sekund raskere tid enn oppgitt fra Tesla??

Overpresterer på ytelse - underpresterer på range?
Fra før av viser tester av S60 at den er raskere 0-60mph enn offisielle tall fra Tesla, sannsynligvis for å differensiere bilene mer i salgsmateriale. Ikke usannsynlig dette gjelder  S85D også vs utgåtte P85 og forskjellen opp til P85D.

Mippen

Er samme delenummer visst nok på DU på 85D og P85D. Samme som frontmotoren på P85D altså. Oppgitt har den 190hk x 2 men kanskje den egentlig har 224hk x 2? Håper vi får noen data på energimåleren hvor mye den bruker maks. Da kan vi regne ut effekten på bilen.

På bildet her fra en P85. Effekt måleren viser her ca 320W med fullt påtrykk. Det tilsvarer rundt 430hk - noe som stemmer ganske bra med oppgitt effekt. Oppgitt effekt på p85 har vært alt mellom 416 og 470 hk på siste utgaven før den forsvant.

Fremtiden er elektrisk.

MeTesla

Det kan jo også hende at det bare er en SW oppdatering vekk før effekten er nede på der den er oppgitt?

At motoroppsettet kan yte 224 hk framme og bak er vel meget sannsynlig ut ifra delene de bruker.

Davidsv

Et lite ønske fra meg og sikkert mange andre. Kan vi la vær å la alle diskusjoner om bilene bli om akselerasjon, og heller om kvalitet, dual drive, rekkevidde og alle andre ting som er grunnen til at jeg kjøpte S85D og ikke P85D.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

turfsurf


Sitat fra: Davidsv på lørdag 14. mars 2015, klokken 16:45
Et lite ønske fra meg og sikkert mange andre. Kan vi la vær å la alle diskusjoner om bilene bli om akselerasjon, og heller om kvalitet, dual drive, rekkevidde og alle andre ting som er grunnen til at jeg kjøpte S85D og ikke P85D.

Veldig spent på forbruk i motorvei hastigheter her ihvertfall...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA