Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe eller e-up, lading, osv.

Startet av Mippen, tirsdag 31. mars 2015, klokken 21:54

« forrige - neste »

GeirHM

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:25
så en lastebil på vestlandet med flere 85D og P85D ... noen som har fått sin 85D?

Jeg tror det er slik akkurat nå: De som har fått sin D de fikk den denne uka. Og de har ikke tid til å lese noe her for de er ute å ragger med ny redskap. Vi som leser her vi har tid for vi har ikke fått redskap. Vi venter og venter og venter.........

Også_Øyvind_H

Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. mars 2015, klokken 11:26
Hvilke standard sommerdekk leveres S85D med? Jeg ser at P85D leveres med Michelin PS3 i 19" - gjelder dette også S85D?

Ja, ihht en av de heldige på FB.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

stiberger

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:25
så en lastebil på vestlandet med flere 85D og P85D ... noen som har fått sin 85D?
Skal hente i Stavanger nå på mandag. Kunne hentet den på fredag, men vi hadde allerede bestilt fly...

Så skal vi kjøre den hjem til Tromsø i mot slutten av påsken ;D
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

torav

Jeg skal hente bil i morgen i Bergen. Hvis den kom med lastebil i dag så står de virkelig på, men det har kanskje noe med kvartalsresultater osv. 
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

lila

Fikk utlevert min S85D 21 mars på Forus. Visstnok nr. 3 i dette distriktet som fikk denne modellen. Første inntrykk av firma og bil var meget god. Bilen ble utlevert med Michelin PS 3 på originale 19".
Bilen svarer fullt ut til mine forventninger. Den er utrolig rask ( 380 hk er mer enn nok for meg ) og lettkjørt til å veie godt over 2 tonn.

Støtter moso sin uttalelse ang. TACC. Systemet fungerer perfekt både i høy hastighet  på motorvei og i køkjøring.
ALC er en smart og nyttig sak, men til tider noe "masete"
Har så langt ikke funnet noe å sette fingeren på mht interiør og eksteriør.

Eneste ulempe med å eie en S85D er "maset" fra andre familiemedlemmer som ønsker å prøvekjøre vidunderet

Mippen

Sitat fra: torav på onsdag 25. mars 2015, klokken 19:46
Jeg skal hente bil i morgen i Bergen. Hvis den kom med lastebil i dag så står de virkelig på, men det har kanskje noe med kvartalsresultater osv.

Litt nysgjerrig. Du kan sjekke om den har fått regnummer her. Tast inn rammenummeret på bilen din fra my tesla på vegvesenet.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Periodisk+kjoretoykontroll/Kontrollfrist

Post gjerne de første tallene i nummeret. Nysgerrig hvor langt de har kommet i serien.
Fremtiden er elektrisk.

Lassie

Jeg hentet min i Drammen i går EL 583**
Så også en EL 601.. på p-plassen i der, og MANGE uten skilter.

Bare å glede seg!!
Model X 75D bekr. 15.08.17 (lev.tid 14-28. nov)
Model S 85D, mars 2015
E-Golf, nov 2014
Model S 85, nov 2013

Mippen

I Bergen er vi kommet til 62*** men Tesla har levert ut skilt i 4**** serien i Bergen. Naboen sin Leaf har El62***
Fremtiden er elektrisk.

fonberg

Sitat fra: Også_Øyvind_H på onsdag 25. mars 2015, klokken 19:07
Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. mars 2015, klokken 11:26
Hvilke standard sommerdekk leveres S85D med? Jeg ser at P85D leveres med Michelin PS3 i 19" - gjelder dette også S85D?

Ja, ihht en av de heldige på FB.

Hvordan er egenskapene til PS3 på støy, rullemotstand og våt veg sammenlignet med GY?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

turfsurf

Sitat fra: Mippen på onsdag 25. mars 2015, klokken 20:59
http://www.byttdekk.com/dekk/goodyear/goodyear_eaglersa/#item=63349

Dette er ikke det Model S har blitt levert med, det er Eagle RS-A2.

Dette var foresten morsom lesing:

"Et dekk i klasse A kommer til å gi 6,5 ganger lavere forbruk av drivstoff enn et dekk i klasse G."

Det skulle jeg likt å se...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

fonberg

Hmmm Michelindekket oppgis til 3 dB mer støyete enn GY, det var ikke optimalt.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: fonberg på onsdag 25. mars 2015, klokken 21:39
Hmmm Michelindekket oppgis til 3 dB mer støyete enn GY, det var ikke optimalt.

Vær obs på at støymerkingen gjelder utvendig støy. Innvendig støy samsvarer ikke nødvendigvis med utvendig støy.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Mippen

Skalaen er slik at hver gang lydeffekten dobles øker desibelnivået med tre dB. Lydeffekten av for eksempel 83 dB vil derfor være dobbelt så høy som lydeffekten av 80 dB.

3 desibel forskjell på de to dekkene kan derfor oppleves som dobbelt så høy lyd.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA