Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe eller e-up, lading, osv.

Startet av Mippen, tirsdag 31. mars 2015, klokken 21:54

« forrige - neste »

Quaoar

Kjempemorsomt å lese om erfaringer!

De som har fått sin S85D, når bestilte dere?  ???
Synes jeg var på "telefonen" med en gang det ble mulig å bestille, men min bestilling har bare blitt flyttet og flyttet  >:(

Havebigfun

Sitat fra: Quaoar på fredag 20. mars 2015, klokken 23:03
Kjempemorsomt å lese om erfaringer!

De som har fått sin S85D, når bestilte dere?  ???
Synes jeg var på "telefonen" med en gang det ble mulig å bestille, men min bestilling har bare blitt flyttet og flyttet  >:(
Du er ikke alene om den erfaringen- systemet er fortsatt rotete- Tesla sier de prioriterer etter produksjonshensyn- jeg er ikke overbevist at det er eneste grunn. De aller første bilene blir gjerne hengende pga manglende deler eller behov for rettelser- ikke noen ubetinget fordel å være først ute.

Mippen

Min bil har så langt stemt ganske bra med estimat. Jeg var en av de første som bestilte og henter min 28.03. Har stått late mars på meg stort sett hele veien uten om et par uker hvor det sto april. Kunne sikkert fått bilen før men brukte de to ukene jeg hadde på å trykke confirm og ombestemte meg rett før produksjon i forhold til felger. Derfor tror jeg at bilen min kommer et par uker etter de første.
Fremtiden er elektrisk.

moso

Testet TACC fra Asker til Ås og tilbake idag - funker fantastisk bra. Ingen problemer med å avpasse farten til biler gjennom rundkjøringer, og å holde 70
ned oslofjordtunnellen var en lek. Rørte nesten ikke verken fartspedal eller bremsepedal på turen. Veldig avslappende! Bilen bruker forøvrig gjennomgående noe mindre strøm fra batteriet enn prodiktert i navigasjonen.  I vanlig modus og i rangemode. Ser også ut som om regenereringen er mer effektiv enn i prediksjonen. Særlig synlig ned i tunnelen. Ikke akkurat en vitenskapelig test selvsagt :-). Brukte rangemode idag, ingen problemer med å holde kupetemperatur på 19, men så var det 5 pluss ute også.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Mippen

Bumper denne slik at den ikke forsvinner.
Fremtiden er elektrisk.

Spinner

Sitat fra: moso på lørdag 21. mars 2015, klokken 20:20Ser også ut som om regenereringen er mer effektiv enn i prediksjonen. Særlig synlig ned i tunnelen. Ikke akkurat en vitenskapelig test selvsagt :-).
Beregningene skjønner ikke tunneler og broer. Ved tunneler følger den topologien over, og tror du i noen tilfeller bokstavlig talt må rett opp eller rett ned en fjellvegg. Ved broer tror den du kjører under. Innimellom vil topologien stemme rimelig bra med tunnelen, men ofte er den helt på jordet.

fonberg

Hvilke standard sommerdekk leveres S85D med? Jeg ser at P85D leveres med Michelin PS3 i 19" - gjelder dette også S85D?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

flux

Hvilken effekt står det i vognkortet til S85D?

joda

På mitt midlertidige vognkort står det: 67 kW som igjen blir ca 91 hk (hvis jeg ikke tar helt feil)

Dette må vel være pr hjul i så tilfelle... hehe..
TMS 85D

skyfawn


Dennis

Er vel feil load index på Gy dekkene. Toppfart gjelder vel ikke siden Gy dekkene er helårs dekk som er merked med m+s

fonberg

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 24. mars 2015, klokken 20:00
Er vel feil load index på Gy dekkene. Toppfart gjelder vel ikke siden Gy dekkene er helårs dekk som er merked med m+s

Det er nettopp pga. GY er M+S at jeg spør. Hvis D leveres med GY kan/bør man jo ikke utnytte fartsressursene til bilen på veier med fri fart uten å bytte dekk. GY er vel V som tilsvarer 240 km/t så vidt jeg husker.

Hva mener du med at GY har feil load index?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Dennis

Sitat fra: fonberg på onsdag 25. mars 2015, klokken 09:12
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 24. mars 2015, klokken 20:00
Er vel feil load index på Gy dekkene. Toppfart gjelder vel ikke siden Gy dekkene er helårs dekk som er merked med m+s

Det er nettopp pga. GY er M+S at jeg spør. Hvis D leveres med GY kan/bør man jo ikke utnytte fartsressursene til bilen på veier med fri fart uten å bytte dekk. GY er vel V som tilsvarer 240 km/t så vidt jeg husker.

Hva mener du med at GY har feil load index?

D bilene veier litt mer enn de tidligere. Og minste kravet til lastindeks på dekkene har derfor gått opp. GY dekkene får man ikke i riktig lastindeks for P85D.

Usikker på om 85D har samme krav da den veien noen kg mindre.
Lasteindeks står i vognkortet.

Mippen

Load index er hvor mye vekt dekkene skal tåle. Load indexen er det samme som maks totalvekt med last og fører delt på hjulene. Vet ikke load indexen på GY hjulene men det går an å kjøre med dekk som har lavere laste index hvis man ikke laster bilen over vekt grensen dekkene er konstuert for.
Fremtiden er elektrisk.

Teslanewbie

så en lastebil på vestlandet med flere 85D og P85D ... noen som har fått sin 85D?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA